آیفون 11

افشای اطلاعاتی تازه درباره دوربین آیفون 11 و ویژگی‌های آی او اس 13

آیفون 11 (iPhone 11) که تا امروز با نام آیفون ایکس آی (iPhone XI) شناخته می‌شود، در کنار سیستم عامل آی او اس 13، محصولات سخت افزاری و نرم افزاری مورد انتظار کاربران از اپل در سال 2019 هستند که به تازگی اطلاعات جدیدی از آن‌ها منتشر شده است.

چهار ماه مانده به رونمایی رسمی آیفون 11 و عرضه نسخه پایدار سیستم عامل آی او اس 13، کانال یوتیوبی EverythingApplePro در همکاری با یکی از افشاکنندگان اخبار گوشی های هوشمند، مکس واین‌بک (Max Weinbach)، اقدام به انتشار اطلاعاتی جدید درباره محصولات سخت افزاری و نرم افزاری آتی اپل کرد. ابتدا به بررسی ویژگی‌های مربوط به دوربین و دیگر مشخصات فنی گوشی آیفون بعدی می‌پردازیم.

توسعه دوربین، تغییرات ظاهری و ویژگی‌های آیفون 11

آیفون 11 و آیفون 11 مکس، جانشین دو گوشی بالارده سال 2018 اپل یعنی آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس خواهند بود. تا امروز، این دو مدل را با نام آیفون ایکس آی و ایکس آی مکس نیز می‌شناسند. انتظار می‌رود آن‌ها به نمایشگرهای AMOLED دارای اندازه به ترتیب 5.8 اینچی و 6.5 اینچی مجهز شوند. علاوه بر ابعاد نمایشگر آیفون 11 و برادر بزرگتر آن، دیگر قسمت‌های ظاهری دو گوشی نیز در مقایسه با نسل پیشین تغییری نخواهد داشت، به طوری که همچنان در بالای صفحه نمایش شاهد وجود یک بریدگی عریض خواهیم بود.

روی ناچ بالای نمایشگر آیفون 11 از یک نسخه پیشرفته‌تر و جدید سیستم تشخیص چهره فیس آیدی استفاده خواهد شد که قادر است حتی در زمان عدم قرارگیری گوشی درست رو به روی صورت کاربر، عمل احراز هویت را انجام بدهد. بر اساس یک سری گزارش دیگر، یکی دیگر از تغییرات سیستم تشخیص چهره سه بعدی پیشرفته اپل در محصولات سال 2019، نیاز به کاهش فاصله بین صورت کاربر و سنسور دوربین سلفی خواهد بود.

آیفون 11

با چرخاندن گوشی و نگاه به پنل پشتی آن، تفاوت را احساس خواهید کرد. ماژول دوربین آیفون 11 و آیفون 11 مکس تفاوتی اساسی با دو گوشی آی او اسی سال گذشته دارد. در کنار سنسور رنگی اصلی و تله فوتو، که از سال 2016 و زمان رونمایی آیفون 7 پلاس در گوشی های اپل به کار رفته است، یک سنسور اولترا واید 12 مگاپیکسلی با میدان دید 120 درجه نیز وجود خواهد داشت. برای مقایسه قابلیت عکس برداری آیفون‌های جدید از مناظر طبیعی و دارای میدان دید وسیع، باید بدانید میدان دید دوربین اولترا واید ال جی وی 40 تینکیو و سامسونگ گلکسی اس 10 به ترتیب 107 درجه و 123 درجه است.

یکی دیگر از شایعات درباره دوربین آیفون 11 و همچنین مدل مکس، تلاش اپل برای اضافه کردن قابلیت تثبیت‌کنندگی نوری تصویر (OIS) به هر سه سنسور است! البته برخی تحلیلگران اعتقاد دارند اپل این ویژگی را در گوشی 5G سال 2020 خود به کار خواهد بست. به همین دلیل در سال جاری، همانند دوربین آیفون ایکس اس، از OIS فقط در سنسور اصلی و تله فوتو پشتیبانی خواهد شد.

آیفون 11

استفاده از یک فلاش ال ای دی دارای ابعاد یکسان در مقایسه با قبل اما دارای روشنایی بیشتر یکی دیگر از تغییرات دو گوشی آیفون بالارده امسال در مقایسه با آیفون ایکس اس و ایکس اس مکس خواهد بود. قرار نیست از نظر ظرافت در طراحی پنل پشتی گوشی های اپل، تغییری رخ بدهد، به همین دلیل مجددا برآمدگی ماژول دوربین آیفون ایکس آی و آیفون ایکس آی مکس قابل توجه خواهد بود.

در بخش نرم افزاری دوربین نیز تغییراتی اساسی در راه است. گفته می‌شود اپل در حال توسعه پردازشگر سیگنال تصویر (ISP) مخصوص خود است تا کیفیت عکس‌های به ثبت رسیده توسط دوربین گوشی های هوشمندش را به میزان زیادی بهبود ببخشد. توسعه ویژگی منحصربه‌فرد دوربین‌های موبایل چند سال اخیر اپل یعنی اسمارت اچ دی آر نیز تاثیر به سزایی در بهبود کیفیت عکس‌های دوربین آیفون 11 خواهد داشت. بر اساس گفته‌های افشاکننده این اطلاعات، سیستم پردازش تصویر دوربین آیفون‌های جدید، بهتر از تمامی گوشی های سامسونگ، گوگل و هواوی تا امروز عمل خواهد کرد!

ویژگی‌های جدید سیستم عامل آی او اس 13

بخش قابل توجهی از ویژگی‌های جدید آیفون 11 و برادر بزرگتر آن با پسوند مکس، مدیون سیستم عامل آی او اس 13 است که به صورت پیش‌فرض روی این دو گوشی سوار خواهد شد. پیشتر به بررسی ویژگی های آی او اس 13 پرداخته و زمان انتشار و دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده از آن را مورد ارزیابی قرار دادیم، اما کانال EverythingApplePro به ویژگی‌های متفاوت و جدیدی از این سیستم عامل اشاره کرده است.

به عنوان نمونه، حالت تیره (Dark Mode) سرتاسری روی رنگ‌های خاکستری متمرکز بوده و آن رنگ مشکی غلیظی که از نمایشگرهای امولد انتظار داریم را در اختیارمان قرار نخواهد داد. اپل در تلاش است حالت تیره را به صورت سرتاسری در رابط کاربری گوشی های مجهز به iOS 13 به اجرا در بیاورد تا حالت تیره در تمامی اپلیکیشن‌ها، فارق از وجود یا عدم وجود حالت تیره اختصاصی برای رابط کاربری آن‌ها، در دسترس باشد.

 آیفون 11

بهبود قابل توجه دستیار هوشمند اپل سیری و گسترش دامنه کاربردهای آن جزو دیگر ویژگی‌های آی او اس 13 به شمار می‌رود. به عنوان نمونه می‌توان به پشتیبانی از دستورات چندگانه پیشرفته اشاره کرد. سایر تغییرات سیستم عامل زیربنایی بوده و از طریق بهبود شیوه مدیریت حافظه و اختصاص منابع به فرآیندها، تغییر در تجربه کار با گوشی ها و تبلت های آی او اسی را رقم خواهند زد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. با از دور خارج کردن هواوی،این برند منفور دوباره به جایگاه قبلیش برمیگرده…بازم میگم من از هواوی متنفرم ولی سگ هواوی میارزه به کل کمپانی اپل

  2. همه چی عالی سیس عامل با سختافزار هماهنگ دوربین مثل همیشه سر مشق برای دیگران

  3. با تحریم هواوی میخاد خودی نشون مبده

  4. معلومه این دو سال بیکار نبوده