فوجی فیلم GFX100

دوربین فوجی فیلم GFX100 با سنسور 102 مگاپیکسلی و قیمت 10 هزار دلار معرفی شد

فوجی فیلم جی اف ایکس 100 (Fujifilm GFX100) به عنوان یک دوربین مدیوم فرمت رونمایی شد. فوجی فیلم GFX100 دارای سنسوری 102 مگاپیکسلی بوده و به قیمتی فضایی به فروش خواهد رسید.

فوجی فیلم از دوربین GFX100 رونمایی کرد. از مهم‌ترین قابلیت‌های دوربین جدید فوجی فیلم GFX100 باید به امکان ثبت تصاویر 102 مگاپیکسلی، مجهز شدن به سیستم تثبیت‌کنندگی تصویر داخلی، پشتیبانی از سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز و قابلیت فیلم برداری 4K اشاره کرد. برخی از این قابلیت‌ها برای اولین مرتبه در یک دوربین مدیوم فرمت ارائه شده‌اند.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد دوربین فوجی فیلم GFX100

در قلب این دوربین منحصربه‌فرد یک سنسور مدیوم فرمت 55 میلی‌متری با رزولوشن 102 مگاپیکسل وجود دارد. در واقع یک سنسور مدیوم فرمت بین سنسور استاندارد فول فریم 35 میلی‌متری و سنسور فرمت بزرگ قرار دارد. این نوع سنسورها معمولا در دوربین‌های دارای اپلیکیشن‌های بسیار حرفه‌ای به کار رفته و برای ثبت عکس‌هایی به منظور پرینت گرفتن در ابعاد بزرگ کاربرد دارند. به عنوان نمونه می‌توان به تبدیل عکس‌ها به بیلبوردهای تبلیغاتی بزرگ اشاره کرد.

فوجی فیلم GFX100

پردازشگر X-Processor فوجی فیلم وظیفه پردازش داده‌های جمع‌آوری شده توسط سنسور 102 مگاپیکسلی را بر عهده دارد. دوربین فوجی فیلم GFX100 قادر است خروجی‌های 16 بیتی RAW برای دستیابی به محدوده دینامیکی بیشتر و دقت رنگ بالاتر ارائه کند. ISO پیش‌فرض آن 100 بوده و می‌تواند تا 12800 افزایش پیدا کند.

وقتی سنسوری با این رزولوشن بسیار بالا در اختیار دارید، به یک سیستم تثبیت‌کنندگی تصویر قوی احتیاج خواهید داشت، در غیر این صورت، کوچک‌ترین تکان دوربین به خوبی در تصاویر به ثبت رسیده قابل رویت خواهد بود. به همین منظور در دوربین فوجی فیلم GFX100 از یک تثبیت‌کننده تصویر 5 محوره داخلی استفاده شده است. علاوه بر سنسور، کل شاتر به وسیله چهار فنر احاطه شده است تا میزان تاثیر منفی تکان‌های دوربین در عکس‌ها و ویدیوها به حداقل میزان ممکن برسد.

فوجی فیلم GFX100 را باید اولین دوربین مدیوم فرمت با پشتیبانی از سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز دانست. پشتیبانی از 3.67 میلیون پیکسل با پوشش‌دهی 100 درصدی قوت قلب عکاسان خواهد بود.

اولین مدیوم فرمت دارای قابلیت فیلم برداری 4K

امکان ضبط ویدیوی 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه نیز برای اولین مرتبه در یک دوربین مدیوم فرمت فراهم شده است. امکان دسترسی به سیستم شبیه‌سازی فیلم معروف فوجی فیلم در کنار F-Log Rec 2020 از دیگر قابلیت‌های دوربین فوجی فیلم جی اف ایکس 100 در بخش فیلم برداری محسوب می‌شوند. دوربین قادر است از طریق درگاه اچ دی ام آی، خروجی‌ فشرده نشده 10 بیتی 4:2:2 در اختیار یک ضبط‌کننده خارجی قرار بدهد.

فوجی فیلم GFX100

در نهایت باید به بدنه منیزیومی دوربین فوجی فیلم GFX100 اشاره کرد که در برابر شرایط جوی نامناسب مقاوم بوده و طراحی آن به نحوی است که امکان گرفتن دوربین در هر دو حالت عمودی و افقی را فراهم می‌کند. با این حال، بدنه فوجی فیلم GFX100 از یک دوربین فول فریم بدون آینه بزرگتر نیست. پیشتر، دوربین‌های مدیوم فرمت، ابعاد به مراتب بزرگتری در مقایسه با محصول جدید فوجی فیلم داشتند.

در اختیار داشتن تمامی این قابلیت‌ها هزینه گزافی روی دستتان خواهد گذاشت. به منظور خرید دوربین فوجی فیلم جی اف ایکس 100 می‌بایست 10 هزار دلار ناقابل پرداخت کنید! البته از یک دوربین مدیوم فرمت مدرن نمی‌توان انتظار قیمتی کمتر از این داشت. فروش محصول از یک ماه دیگر آغاز خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*