تولید انبوه پردازنده های 7 نانومتری پلاس

کمپانی TSMC تولید انبوه پردازنده های 7 نانومتری پلاس خود را آغاز کرد

شرکت TSMC یکی از تولیدکنندگان بزرگ چیپست‌های پردازشی موبایل در سراسر دنیاست. این کمپانی به تولید انبوه پردازنده های 7 نانومتری پلاس روی آورده که در گوشی های پرچمدار سال 2019 به کار گرفته خواهند شد.

TSMC یک کمپانی تولیدکننده چیپ است که اخیرا تولید انبوه پردازنده های نسل دوم 7 نانومتری پلاس خود را شروع کرده است. این کمپانی تایوانی با استفاده از لیتوگرافی EUV چیپ‌های جدیدش را تولید کرده که از لحاظ نوع تکنولوژی با چیپ‌های اینتل و سامسونگ برابری می‌کند. بدین ترتیب بعید نیست در آینده‌ای نزدیک شاهد رقابت نزدیک TSMC و سایر کمپانی‌های دارای این فناوری در زمینه تولید چیپست با تکنولوژی EUV باشیم.

بر اساس گزارش چینی‌ها، TSMC به تولید چیپست برای هواوی همچنان ادامه خواهد داد و مسئولیت تولید انبوه چیپست کایرین 985 برای گوشی هواوی میت 30 (Huawei Mate 30) نیز بر عهده همین کمپانی واگذار شده است. از سوی دیگر تولید انبوه چیپست اپل A13 نیز توسط تایوانی‌ها انجام خواهد شد که احتمالا در آیفون‌های 2019 از آن استفاده شود.

تولید انبوه پردازنده های 7 نانومتری پلاس

با وجود تحریم‌های آمریکا علیه هواوی، TSMC به همکاری خود با هواوی ادامه می‌دهد. این موضوع به دلیل عدم قرارگیری این شرکت در خاک ایالات متحده یا چین بوده و با مصون بودن تایوان از تحریم‌های جدید، تجارت TSMC چه از سمت هواوی و چه از سمت اپل خدشه‌دار نخواهد شد.

افزون بر این، TSMC برنامه‌های آتی خود برای آینده را نیز تشریح کرده و قصد دارد دست به تولید اولیه پردازنده‌های 5 نانومتری بزند که تماما با استفاده از تکنولوژی EUV تولید شده و احتمالا در فصل اول سال 2020 روانه بازار خواهد شد. همچنین دو کارخانه در پارک تکنولوژی و Southern Science تایوان در حال انتخاب مکان هستند تا فرایند تولید چیپست‌های جدید را آغاز کنند. کارخانه قدیمی R&D نیز در حال مجهز شدن به دستگاه‌های تولید پردازنده‌های 3 نانومتری است.

در کنار تمامی برنامه‌های TSMC برای تولید انبوه پردازنده های نسل دوم 7 نانومتری پلاس و پردازنده‌های 3 و 5 نانومتری، تایوانی‌ها درحال کار بر روی پردازنده‌های 6 نانومتری هستند که احتمالا به عنوان آپدیتی برای پردازنده‌های 7 نانومتری پلاس به بازار وارد خواهند شد.