پایگاه گیت وی

پایگاه گیت وی جایگزین ایستگاه فضایی بین المللی خواهد شد

پایگاه گیت وی (GateWay) به سفارش مسئولان ناسا در حال ساخت است و در آینده‌ای نزدیک در مدار ماه مستقر خواهد شد تا پس از بازنشستگی ایستگاه فضایی بین المللی مورد استفاده قرار بگیرد.

مسئولان ناسا ساخت ایستگاه فضایی جدیدی به نام گیت وی را دستور کار خود قرار داده‌اند که پس از بازنشستگی ایستگاه فضایی بین المللی به بهره‌برداری می‌رسد. بر اساس اعلام منابع خبری برای ساخت پایگاه گیت وی از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها استفاده خواهد شد و این ایستگاه به کمک باتری‌های خورشیدی انرژی الکتریکی خود را تامین خواهد کرد. محل دقیق قرارگیری این پایگاه فضایی نیز توسط دانشمندان مشخص شد که قرار است این پایگاه در نقطه‌ای در مدار بزرگ بیضوی مابین گرانش زمین و کره ماه قرار بگیرد.

جزئیات پایگاه گیت وی

مهندسان قصد دارند پایگاه گیت وی را در بخش‌های تفکیک‌پذیر و با قابلیت استفاده مجدد طراحی کنند. از آنجایی که ناسا تصمیم دارد در سال 2024 فضانوردانی را به کره ماه اعزام کند، طراحی این پایگاه فضایی و استقرار آن در مدارهای نزدیک به کره ماه می‌تواند برای استقرار فضانوردان و کنترل ماه‌نشین‌ها بسیار مناسب باشد. همچنین در آینده‌ای نزدیک فضانوردان قادر خواهند بود با پروازهای دو مرحله‌ای به کره ماه، سیاره مریخ و سایر سفرهای طولانی مدت فضایی سفر کنند که این پایگاه واسطی میان آن‌ها خواهد بود.

پایگاه گیت وی

ناسا با شریک تجاری خود برای ساخت این پایگاه فضایی قراردادی حدود 375 میلیون دلاری منعقد کرده است. همچنین در این پروژه شرکت‌هایی چون بلو اوریجین و Draper با ناسا همکاری خواهند کرد و در بخش‌های تیم طراحی، ساخت و مدیریت ایستگاه فضایی مشارکت خواهند داشت. شرکت‌های پیمانکار ناسا نیز در خبری اعلام کردند طی 12 تا 18 ماه آینده یک موشک تجاری با هدف راه‌اندازی سیستم برق پایگاه قمری ساخته می‌شود و ناسا نیز انتظار دارد تا سال 2021 قسمت‌های ساخت و پرتاب بخش‌های مختلف پایگاه قمری تکمیل شود و فضانوردان بتوانند در سال 2020 از این پایگاه در سفرهای فضایی خود استفاده کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*