تحریم هواوی اتحادیه SD

بازگشت هواوی به لیست اعضای اتحادیه SD

نام شرکت هواوی که چندی پیش از لیست اعضای اتحادیه SD حذف شده بود، بار دیگر به این لیست بازگشت. 

بسیاری از محصولات مختلف از جمله گجت‌ها برای ذخیره اطلاعات از کارت‌های حافظه اس‌دی استفاده می‌کنند. این کارت‌ها اصولا به کاربران اجازه می‌دهند که اطلاعات را از دستگاهی به دستگاه دیگر انتقال داده و علاوه بر آن، جایگزینی برای ذخیره اطلاعات کاربر به جای حافظه داخلی باشند.

اتحادیه SD که به‌صورت انحصار SDA نیز نامیده می‌شود، سازمانی غیر انتفاعی است که استانداردهای کارت‌های حافظه اس‌دی را تغریف می‌کند. درواقع هر شرکتی که بخواهد محصولی مجهز به کارت حافظه اس‌دی ساخته و آن را در بازار ایالات متحده عرضه کند، می‌بایست در لیست اعضای اتحادیه SD باشد. پس از تنش‌های به‌وجود آمده میان دولت ایالات متحده و شرکت هواوی، دولت آمریکا دستور داده تا شرکت‌های این کشور فعالیت خود با شرکت هواوی را محدود یا متوقف کنند.

در حال حاضر هواوی از سوی بسیاری از شرکت‌های آمریکایی تحریم شده است. یکی از سازمان‌هایی که به نظر می‌رسید هواوی را تحریم کرده، اتحادیه SD بود که هفته گذشته هواوی را از لیست اعضای خود حذف کرد. چنین اقدامی به هواوی ضربه بزرگی وارد کرد؛ زیرا حذف از لیست اتحادیه SD به این معنی است که شرکت چینی نمی‌تواند در محصولات خود از درگاه کارت حافظه اس‌دی یا میکرو اس‌دی استفاده کند.

حال به نظر می‌رسد که هواوی دوباره به لیست اعضای اتحادیه SD بازگشته است، اما این اتحادیه تاکنون دلیلی برای اقدامات اخیر خود مطرح نکرده و از انتشار بیانیه نیز سر باز می‌زند. نکته جالب، بازگشت دوباره شرکت هواوی به لیست اعضای اتحادیه‌های دیگر مانند بلوتوث SIG، سازمان JEDEC (تنظیم‌کننده و ناظر بر استانداردهای USB) و سازمان WIFI Alliance است. در صورتی که این سازمان‌ها به تحریم هواوی ادامه می‌دادند شرکت چینی دیگر نمی‌توانست از این تکنولوژی‌ها در محصولات خود استفاده کند.

با وجود مشکلات پیش‌آمده برای هواوی و تقریبا قطع رابطه با شرکت ARM، این شرکت چینی قصد دارد به‌زودی گوشی هوشمندی مبتنی بر تکنولوژی HiSilicon را معرفی کند. این محصول به احتمال فراوان از سخت‌افزار میان‌رده بهره برده و مجهز به تراشه کایرین 720 است. روی این تراشه که با لیتوگرافی 10 نانومتری ساخته شده، واحد پردازشی شبکه‌ای (NPU) سوار شده است. این پردازنده به دستگاه کمک می‌کند تا هوش مصنوعی قدرتمندی را در اختیار کاربر قرار دهد.

در این میان به تراشه معرفی‌نشده کایرین 985 نیز می‌توان اشاره کرد که بر مبنای لیتوگرافی 7 نانومتری ساخته شده و به احتمال فراوان در محصولات سری هواوی میت 20 (Huawei Mate 20) استفاده خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. مسخره بازیشون چی بود اوردن بردن

  2. آخری حق به حق داره رسید