کاهش فروش هواوی

کاهش فروش هواوی ؛ پیش بینی وضعیت غول چینی در نیمه دوم 2019

ظاهرا ممنوعیت‌های آمریکا کم کم در حال تحت تاثیر قرار دادن و کاهش فروش هواوی هستند. این شرکت به تازگی پیش بینی خود از فروش مورد انتظار تلفن‌های همراهش در نیمه دوم سال 2019 را 20 تا 30 درصد کاهش داده است.

وب سایت نیکی ایژن ریویو، در مطلبی به نقل از یک منبع آشنا به سفارشات هواوی گزارش داد که این شرکت، میزان فروش مورد انتظار تلفن‌های همراه خود در نیمه دوم سال 2019 را 20 تا 30 درصد نسبت به پیش بینی‌های قبلی کاهش داده است. همچنین بر اساس این گزارش، هواوی در همین راستا سفارش‌ قطعات مورد نیاز تلفن‌های همراهش را نیز تا کاهش داده یا به کلی لغو کرده است. شرکت تی اس ام سی تایوان، تولید کننده تراشه‌های هواوی کاهش سفارش هواوی را تایید کرده و چندین شرکت دیگر که قطعات مربوط به باتری را برای این شرکت تامین می‌کنند نیز از توقف برخی سفارش‌های هواوی خبر داده‌اند. در مجموع هواوی 30 درصد از سفارشات خود را کاهش داده است.

کاهش فروش هواوی

در هفته‌های اخیر نیز صحبت‌هایی در مورد کاهش خطوط تولید هواوی در نتیجه کاهش تقاضا برای محصولات این شرکت مطرح شد. اولین گزارش مربوط به خبرگزاری ساوت چاینا مورنینگ پست بود که خبری مبنی بر توقف چندین خط تولید فاکس کان برای هواوی منتشر کرد. هواوی این خبر را صریحا تکذیب کرد و بر عدم تغییر در سطح تولید خود تاکید کرد.

به نظر می‌رسد که ممنوعیت‌های آمریکا زودتر از آن چه قبلا تصور می‌شد در حال نشان دادن تاثیراتشان بر رشد هواوی هستند. خبرهای روز‌های گذشته حاکی از کاهش فروش هواوی در بازار تلفن‌های همراه، با سرعتی بیش از افت فروش تجهیزات مرتبط با تکنولوژی 5G این شرکت بوده اند. با این حال هواوی در بیانیه‌ای اعلام کرده که میزان تولیدش تغییری نکرده است و منابع نزدیک به این شرکت کاهش سفارش قطعات را بی اهمیت دانستند.

کاهش فروش هواوی

هواوی در نیمه اول سال 2019 جایگاه دوم خود در میزان فروش تلفن همراه را حفظ کرد، اما احتمالا می‌رود برای حفظ این جایگاه مقابل اپل به مشکل بربخورد. البته این شرکت در حال انجام اقداماتی برای مقابله با اثرات قرار گرفتن در لیست سیاه آمریکا است. یکی از این اقدامات برنامه ریزی برای انتشار سیستم عامل هانگ منگ است که قرار است جایگزین آندروید در گوشی‌های هوشمند هواوی شود. همچنین این شرکت تراشه‌ها و قطعات مورد نیاز برای تولیدات آینده خود را ذخیره کرده است.  مدیر عامل هواوی در همین زمینه گفت که رشد این شرکت پس از اعمال ممنوعیت‌های آمریکا تنها به میزان اندکی کاهش خواهد یافت.

کاهش فروش هواوی

در زمینه تجهیزات مخابراتی، هواوی جایگاه نخست را در اختیار دارد و فروش این شرکت در این زمینه نیز در ماه‌های باقی مانده از سال برای بررسی میزان تاثیر ممنوعیت‌های آمریکا مورد توجه خواهد بود. همانند اپل و سامسونگ در بازار تلفن‌های همراه، در زمینه تجهیزات مخابراتی نیز اریکسون و نوکیا از کاهش فروش هواوی سود می‌برند. هر چند بعید است این افت قابل توجه باشد. روسیه به تازگی اعلام کرد که هواوی با اپراتور MTS این کشور برای توسعه شبکه 5G در سال آینده همکاری خواهد کرد.

در نهایت احتمالا میزان فروش تلفن‌های همراه هواوی در نیمه دوم امسال بهترین مقیاس برای بررسی تاثیر قرار گرفتن این شرکت در لیست سیاه آمریکا در این مدت خواهد بود و باید تا زمان انتشار این ارقام منتظر باشیم.