بی ام و M8

به بی ام و M8 ، کوسه وحشی آلمانی سلام کنید

بی ام و M8 به عنوان جدیدترین محصول از سری M شرکت خودروسازی آلمانی BMW معرفی شد. این خودرو در سه مدل کوپه، کابریولت و کامپتیشن به بازار عرضه خواهد شد. در ادامه مشخصات و امکانات این خودرو را بررسی می‌کنیم.

شرکت خودروسازی آلمانی بی ام و خودرو M8 را در سه نسخه کوپه، کابریولت و کامپتیشن به صورت رسمی رونمایی کرد. مدل استاندارد بی ام و M8 از یک موتور 4.4 لیتری V8 توئین توربو بهره می‌برد که پیش‌تر از آن در مدل M5 نیز استفاده شده است. این موتور می‌تواند قدرتی معادل 600 اسب بخار و گشتاور 750 نیوتن‌متر تولید کند.

بی ام و M8

مشخصات بی ام و M8 

شرکت بی ام و برای مدل اسپرت‌تر این خودرو یعنی نسخه کامپتیشن همانند خودرو M5 از یک موتور قدرتمند استفاده کرده است که قدرتی معادل 625 اسب بخار را ارائه می‌دهد. چنین قدرتی بی ام و M8 را به یک گرندتور فوق سری تبدیل خواهد کرد. البته طراحان هر دو مدل استاندارد و کامپتیشن این خودرو را به صورت کابریولت (سقف روباز) طراحی کرده‌اند که مالکان این خودروها می‌توانند از قدرت این خودرو حتی در هوای آزاد نیز بهره‌مند شوند. قدرت تولید شده از تمامی موتورهای خودرو بی ام M8 به کمک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک استپ ترونیک و سیستم پیشرفته xDrive به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود.

بی ام و M8

خودرو بی ام و M8 با کمک قوای محرکه قوی خود می‌تواند در مدل استاندارد کوپه ظرف مدت 3.3 ثانیه و در مدل استاندارد کابریولت ظرف مدت 3.4 ثانیه از سرعت صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد، اما مدل کامپتیشن این خودرو در هر دو مدل این شتاب را یک دهم ثانیه سریع‌تر انجام خواهد داد. برای این خودرو حداکثر سرعت را به صورت الکترونیکی بر روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود کرده‌اند، اما اگر مشتریان در هنگام خرید پکیج M Driver را سفارش دهند این سرعت به 305 کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می‌کند و چنین سرعتی بی ام و M8 را در لیست سریع‌ترین خودروهای گرندتور جهان قرار خواهد داد.

بی ام و M8

همانند سایر محصولات ویژه بی ام و، خودرو M8 نیز برای رانندگان گزینه‌های سفارشی‌سازی متعددی را ارائه خواهد کرد؛ برای مثال رانندگان علاوه بر اینکه می‌توانند حالت‌های مختلف گیربکس را تنظیم کنند، این امکان را خواهند داشت تا انتخاب کنند آیا تمامی وظایف تعویض دنده به صورت اتوماتیک انجام شود یا راننده با استفاده از پدال‌هایی که پشت غربیلک فرمان قرار دارد به اختیار خود مراحل تعویض دنده را انجام دهد. همچنین رانندگان می‌توانند اگزوز را برای ایجاد صدای آرام یا صدایی خشن تنظیم کنند. در کنسول مرکزی خودرو یک دکمه تنظیم M نیز قرار داده شده است تا بتوان تمامی تنظیمات عملکردی خود را کنترل کرد؛ راننده با استفاده از این دکمه قادر خواهد بود تنظیمات جاده، اسپرت یا پیست را انتخاب نماید.

بی ام و M8

خودرو بی ام و M8 از سیستم چهار چرخ محرک بهره می‌برد که برای آن دیفرانسیل عقب M نیز در نظر گرفته‌اند. این سیستم همچنین از دو حالت رانندگی 4WD و 4WD Sport در کنار یک حالت 2WD برخوردار است. هرچند رانندگان برای انتخاب حالت 2WD که تمامی قدرت موتور را به چرخ‌های عقب منتقل خواهد کرد، می‌بایست سیستم کنترل دینامیک پایداری را غیر فعال کنند. همچنین راننده قادر خواهد بود سیستم xDrive را برای افزایش چسبندگی در شرایط مختلف نظیر آب‌وهوای نامساعد و دریفت در پیست‌ها تنظیم کند.

بی ام و M8

سیستم تعلیق ارتقا یافته خودرو بی ام و M8 به صورت استاندارد از کمک‌فنرهای تطبیقی ویژه M و سیستم فرمان الکترومکانیکی M بهره می‌برد که این قابلیت‌ها با تنظیمات تطبیقی شاسی برای حرکت در جاده‌ها یا پیست‌ها ادغام شده‌اند. سیستم کنترل دینامیک پایداری این خودرو نیز از حالتی به نام M Dynamic بهره می‌برد که به واسطه آن سطح بهتری از چسبندگی چرخ‌ها را ارائه خواهد داد. همچنین مدل کامپتیشن نیز از کمک‌فنرهای سفت‌تر و قطعات مستحکم‌تر برخوردار شده است.

بی ام و M8

بی ام و M8 از ترمز‌های استاندارد بهره می‌برد که در جلو برای آن دیسک‌های 15.5 اینچی با کالیپرهای 6 پیستونه در نظر گرفته شده است. البته مشتریان می‌توانند ترمزهای کربن سرامیکی با دیسک‌های 15.75 اینچی را نیز سفارش دهند. همچنین تمامی مدل‌های خودرو بی ام و M8 از سیستم ترمز یکپارچه بی ام و بهره می‌برند که در یک ماژول جمع‌وجور بخش‌هایی چون فعال‌کننده ترمز، بوسترهای ترمز و واحد کنترل ترمز را ارائه می‌دهد. همچنین حالتی برای راننده در نظر گرفته شده است تا وی بتواند احساس ترمز رانندگی راحت و احساس رانندگی فوری و مستقیم ترمز را انتخاب کند.

بی ام و M8

طراحان برای خودرو بی ام و M8 تغییراتی جزئی را در نظر گرفته‌اند تا استایل خودرو همانند قوای محرکه آن اسپرت به نظر برسد. از این رو در نمای جلویی شاهد دماغه تهاجمی و جلوپنجره کلیوی شکل مشکی‌رنگ هستیم و در عقب نیز بخش‌هایی چون چهار سر اگزوز سنتی سری M و یک اسپویلر باریک در لبه در صندوق مشاهده می‌شود. در بخش‌های بیرونی نیز رینگ‌های 20 اینچی ویژه M وجود دارد. مشتریان هنگام خرید می‌توانند پکیج بیرونی کربنی M را سفارش دهند که دارای بخش‌هایی چون تریم فیبر کربنی در ورودی‌های هوای جلو، قاب آینه‌های جانبی و دیفیوزر عقب است.

بی ام و M8

در کابین بی ام و M8 نیز شاهد صندلی‌های M Sport و علائم M هستیم. تمامی مدل‌های این خودرو به صورت استاندارد از نمایشگر سربالا، سیستم‌های کمک‌راننده، سیستم کمک پارک و سیستم Live Cockpit بی ام و بهره می‌برند. این خودرو به صورت رسمی برای نخستین بار در پایان ماه ژوئن در شهر مونیخ رونمایی خواهد شد و از ماه سپتامبر نیز به بازار عرضه می‌شود. قیمت مدل کوپه این خودرو در بازار آمریکا از 133 هزار دلار و قیمت نسخه کابریولت از 142 هزار و 500 دلار شروع می‌شود. همچنین قیمت دو نسخه کوپه و کابریولت برای مدل کامپتیشن به ترتیب از 146 هزار دلار و 155 هزار 500 دلار شروع می‌شود. گفتنی است اگر از لحاظ قیمتی بخواهیم مقایسه‌ای انجام دهیم در حال حاضر خودرو آستون مارتین ونتیج با قیمت 150 هزار دلار به بازار عرضه می‌شود.

تصاویر بی ام و ام 8

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*