بلیزارد در حال ساخت بازی دیابلو 4 و اووراچ 2 است

طبق گزارشات منتشر شده، شرکت بلیزارد در حال کار بر روی بازی دیابلو 4 (Diablo 4) و همچنین اورواچ 2 (Overwatch 2) بوده و قسمت جدید بازی استارکرفت (StarCraft) را نیز کنسل کرده است.

بلیزارد در حالی توسعه بازی دیابلو 4 و اورواچ 2 را دنبال می‌کند که طبق گزارشات، ساخت قسمت جدید بازی استارکرف را لغو کرده و آن را کنار گذاشته است. این شرکت اخیرا با مشکلات زیادی رو به رو شده است و دیگر همانند گذشته محبوب نیست، آن‌ها اخیرا به دلیل اخراج صدها کارمند خود، با انتقادات فراوانی رو به رو شده‌اند.

رونمایی ضعیف از بازی موبایل Diablo Immortal و اعتراضات طرفداران، باعث شده تا منتقدان ادعا کنند که بلیزارد جادوی سابق‌اش را از دست داده و دیگر نمی‌داند مخاطبان چه چیزی می‌خواهند. این شرکت اگر می‌خواهد طرفداران‌اش را راضی کند، باید هر چه زودتر دست به کار بزرگی زده و تغییرات زیادی را در پروسه کاری‌اش ایجاد کند.

بازی دیابلو 4

طبق گزارشات منتشر شده، بلیزارد در حال حاضر مشغول ساخت بازی دیابلو 4 و قسمت دوم اورواچ است اما تمرکز ویژه آن‌ها بر روی این دو بازی باعث شده تا یک بازی بزرگ دیگر قربانی شود: یک بازی شوتر اول شخص از مجموعه استارکرفت با اسم رمز آرس که حالا کامل لغو شده تا تیم طراحی آن به توسعه دو بازی دیگر بپردازند. کنسل شدن بازی StarCraft بسیار غافل گیرکننده به نظر می‌رسد، خصوصا اینکه منابعی که بازی را از نزدیک مشاهده کرده بودند، می‌گفتند که بسیار خوب از کار در آمده است.

بلیزارد در بیانه‌ای اعلام کرده است:

ما همیشه در مورد مسائل مختلف بر اساس ارزش‌های خودمان تصمیم می‌گیریم، فارغ از اینکه نتیجه نهایی چه خواهد بود یا از این تصمیمات چه برداشتی می‌شود. ما کاری را انجام می‌دهیم که باور داریم برای بلیزاد منطقی است و باعث می‌شود که بازیکنان ما بیشترین لذت را ببرند.

بلیزارد برای لغو پروژه‌های مختلف، شهرت دارد، حتی یک نقل قول معروف وجود دارد که می‌گوید این شرکت برای ساخت هر بازی، 5 بازی را کنسل می‌کند!

حال باید دید در نمایشگاه BlizzCon امسال که در ماه نوامبر برگزار می‌شود، آیا از دو بازی مذکور رونمایی می‌شود یا خیر. شایعه ساخت بازی Diablo 4 سال گذشته نیز منتشر شده بود اما اورواچ 2 تعجب آور است، خصوصا اینکه هیچ نیازی به نسخه دوم حس نمی‌شد.

با اینکه کنار رفتن استارکرفت ناامیدکننده است اما در مجموع، آینده برای بلیزارد امیدوارکننده به نظر می‌رسد. لغو شدن بازی‌های معرفی نشده، همیشه اتفاق می‌افتد و دو بازی مورد اشاره که این شرکت آن‌ها را در اولویت قرار داده، از محبوب‌ترین بازی‌های تاریخ به حساب می‌آیند. با معرفی ناامیدکننده بازی Diablo Immortal، رونمایی از یک یا دو بازی بزرگ در نمایشگاه BlizzCon می‌تواند ثابت کند که این شرکت بزرگ در حال پیشروی در مسیر درستی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*