اسکرین شات‌هایی منتسب به سیستم عامل موبایل هواوی فاش شد

به تازگی اسکرین شات‌هایی همراه با یک پتنت به ثبت رسیده توسط هواوی رویت شده است. گفته می‌شود این اسکرین شات‌ها به اولین سیستم عامل موبایل هواوی تعلق دارند. پلتفرم نرم افزاری هواوی HongMengOS و ArkOS نام خواهد داشت.

تلاش شبانه روزی هواوی به منظور توسعه پلتفرم موبایل اختصاصی خود بر هیچکس پوشیده نیست. هر چه اولین سیستم عامل آن زودتر آماده بهره‌برداری شود، بخش موبایل هواوی کمتر آسیب خواهد دید. پلتفرم موبایل هواوی در کشور چین با نام HongMengOS و در دیگر کشورهای دنیا با نام ArkOS شناخته خواهد شد. هواوی تا امروز دو نام تجاری یاد شده را در اداره مالکیت معنوی چین و اروپا به ثبت رسانده است.

جزئیاتی درباره سیستم عامل موبایل هواوی

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند هواوی، پتنت مربوط به یک رابط کاربری مخصوص گوشی های هوشمند را با نام‌های Huawei ArkOS ،Ark و Huawei Ark در دفتر ثبت اختراعات و علامت تجاری آلمان به ثبت رسانده است. این اتفاق طی سومین ماه سال جاری میلادی (سه ماه پیش) رخ داد. همراه با اسناد مربوط به این پتنت، اسکرین شات‌هایی نیز وجود داشت. با این حال، هنوز مشخص نیست آیا اسکرین شات‌های فاش شده دقیقا به سیستم عامل موبایل هواوی تعلق دارند یا خیر.

در یکی از اسکرین شات‌ها، عبارت “Android Green Alliance” دیده می‌شود. بر اساس آن می‌توان دریافت سیستم عامل موبایل هواوی از اپلیکیشن‌های اندرویدی پشتیبانی می‌کند. گفتنی است Android Green Alliance به صورت مشترک توسط هواوی، علی بابا، Tencent و Netease عرضه شده است. هدف از آن، ایجاد یک اکوسیستم نرم افزاری ایمن، قابل اعتماد و سالم بوده است. طی مدت زمان اخیر شرکت‌های بیشتری تمایل خود به منظور پیوستن به جمع Android Green Alliance را اعلام کرده‌اند.

گفتنی است مدت‌ها قبل از تحریم هواوی اعلام شده بود سیستم عامل موبایل هواوی با گوشی های هوشمند، سیستم‌های کامپیوتری لپ تاپ و دسکتاپ، تبلت‌ها، ساعت‌های هوشمند و بسیاری دیگر از گجت‌های الکترونیکی منطبق خواهد بود.

سیستم عامل موبایل هواوی

متاسفانه درباره سیستم عامل موبایل هواوی اطلاعات چندان زیاد و دقیقی در دسترس نیست، به طوری که حتی بر سر نام آن نیز اختلاف‌هایی وجود دارد. به عنوان نمونه، بر اساس یکی از گزارش‌های Global Times، اسم سیستم عامل موبایل هواوی در کشور چین HongMengOS و در دیگر کشورهای دنیا OakOS خواهد بود. در این گزارش آمده هواوی به شدت درگیر توسعه این پلتفرم نرم افزاری بوده و در تلاش است تا آن را در شهریور یا مهر سال جاری به منظور استفاده عرضه کند.

گزارش Global Times

از آن سو گوگل اعلام کرده سیستم عامل موبایل هواوی برای امنیت ملی آمریکا خطرناک خواهد بود. این شرکت عقیده دارد دو شاخه شدن دنیای اندروید به نفع هیچکس نیست و سیستم عامل موبایل هواوی به خاطر داشتن رخنه‌های امنیتی متعدد، صدها میلیون کاربر را به دردسر خواهد انداخت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. البته گوگل هر جوری به نفع تموم شه حرف میزنه

    • گوگل ترسیده مشخص باو

      با دم شیر بازی نکنید دیگ

      شاید هواوی شکست بخوره

      ولی تا شکست بخوره و جون بده

      پدر آمریکا رو در میاره کم الکی نیس که

      دومین گوشی ساز دنیاس تو قطعات مخابرانی

      پیشرفته ترین شرکت دنیاس مگ الکی سرشاخ شدن با هواوی

      آخرش این آمریکاس که به غلط کردم میوفته.

      هواوی مگ برنامه نویس سادس مطمئنا سیستم عاملش از امنیت بالایی برخوردار

      بعدشم گوگل ت نگران امنیت کاربرای هواوی نباش تو به چسب به کاربرای خودت