ایستگاه فضایی هند

ایستگاه فضایی هند در سال 2030 به فضا پرتاب خواهد شد

رئیس سازمان تحقیقات فضایی هند از بهره‌برداری ایستگاه فضایی هند تا سال 2030 خبر داد. این ایستگاه فضایی اختصاصی دارای وزنی حدود 20 تن خواهد بود و فضانوردان هندی می‌توانند حدود 15 تا 20 روز در آن به فعالیت بپردازند.

رئیس سازمان تحقیقات فضایی هند (Indian Space Research Organization /ISRO) طی خبری اعلام کرد این کشور قصد دارد ایستگاه فضایی اختصاصی خود را تا سال 2030 در مدار زمین قرار دهد. در همین رابطه دکتر کایلا ساوادیو سیوان (Kailasavadivu Sivan) عنوان کرد ما پس از انجام موفقت‌‌آمیز پروژه پرتاب آزمایشی سفینه سرنشین‌دار هند به نام گاگانیان (Gaganian) به دنبال اجرای برنامه سرنشین‌دار خواهیم بود تا ایستگاه فضایی هند در مدار زمین قرار بگیرد.

جزئیات ایستگاه فضایی هند

طبق اعلام دکتر کایلا ساوادیو سیوان ایستگاه فضایی اختصاصی هند دارای وزنی حدود 20 تن خواهد بود و فضانوردان هندی می‌توانند حدود 15 تا 20 روز در آن به فعالیت بپردازند. وی افزود هند برای ساخت این ایستگاه فضایی از هیچ کشوری کمک نخواهد گرفت. تاکنون فقط کشورهای آمریکا، روسیه و چین توانستند ایستگاه فضایی در مدار قرار دهند و کشور هند نیز قصد دارد به چهارمین کشور این صنعت تبدیل شود. نارندرا مودی (Narendra Modi)، نخست وزیر هند در روز 15 اوت 2018 مصادف با روز استقلال هند اعلام کرده بود این کشور تا سال 2022 و مصادف با هفتاد و پنجمین سالگرد استقلال خود یک فضاپیمای سرنشین‌دار به مدار زمین اعزام خواهد کرد.

ایستگاه فضایی هند

دولت هند در پایان ماه دسامبر سال 2018 حدود 100 میلیارد روپیه معادل 1.43 میلیارد دلار را برای پروژه گاگانیان اختصاص داد که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این پروژه در دسامبر سال 2021 به فضا پرتاب می‌شود. در این ماموریت سه فضانورد شامل دو مرد و یک زن به فضا فرستاده خواهند شد. ممکن است مسکو نیز به دهلی نو در این پروژه کمک کند؛ چراکه Bala Venkatesh Varma، سفیر هند در روسیه اخیرا در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود همکاری مشترک روسیه و هند در این پروژه از سال 2019 شروع می‌شود. همچنین رئیس سازمان تحقیقات فضایی هند از بهره‌برداری ایستگاه فضایی اختصاصی هند تا سال 2030 خبر داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. وای یعنی پیشرفت خدایا