اوکلاک کردن خودکار پردازنده

اینتل ابزار جدیدی برای اوکلاک کردن خودکار پردازنده معرفی کرد

شرکت اینتل به تازگی ابزاری با نام Intel Performance Maximizer به منظور اوکلاک کردن خودکار پردازنده معرفی کرده است. به لطف آن، برای افزایش فرکانس کاری پردازنده نیازی به تغییر تنظیمات بایوس نخواهد بود.

شرکت اینتل تصمیم گرفته اورکلاک کردن پردازنده‌های خود را ساده‌تر از قبل کند، به همین دلیل ابزاری به منظور اوکلاک کردن خودکار پردازنده برای برخی از پردازنده‌های نسل نهم خود معرفی کرد. این ابزار “Intel Performance Maximizer” نام داشته و بر اساس ساختار هر پردازنده، به شیوه‌ای متفاوت عمل می‌کند.

ابزار Intel Performance Maximizer نگاهی به تنظیمات هر پردازنده انداخته و بر اساس آن از سیستم اتوماسیون بسیار هوشمند استفاده می‌کند. استفاده از این سیستم به افزایش فرکانس کاری هسته‌های پردازنده و بالا رفتن توان پردازشی آن‌ها منجر خواهد شد. به این ترتیب کاربر قادر خواهد بود بدون نیاز به دست‌کاری تنظیمات بایوس سیستم کامپیوتری دسکتاپ یا لپ تاپ خود، تنها با یک کلیک پردازنده را اورکلاک کند.

محدودیت سیستم اوکلاک کردن خودکار پردازنده اینتل

البته Intel Performance Maximizer دستاورد چندان بزرگ و جدید نیست. در پردازنده‌های سری رایزن شرکت ای ام دی نیز ابزار مشابهی وجود دارد. البته اینتل علاوه بر راهکار نام برده، ابزار دیگری با نام “Extreme Tuning Utility” را نیز در اختیار کاربران قرار داده است. با استفاده از آن، برخلاف روش قبلی، اورکلاک شدن سی پی یو به جای خودکار، به صورت دستی انجام خواهد شد.

در نظر داشته باشید Intel Performance Maximizer تنها با شش پردازنده کار می‌کند، به همین دلیل سیستم‌های کامپیوتری کمی در حال حاضر توسط آن پشتیبانی می‌شوند. به عنوان مدل‌های پشتیبانی‌شونده توسط آن باید به Core i9-9900K/KF و همچنین Core i7-9700K/KF و Core i5-9600K/KF اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. خوبه ده کار و آسون می کنه

  2. خوبه والا همه چی پیشرفت میکنه