دوربین زیر صفحه نمایش

کمپانی اوپو: از اولین دوربین زیر صفحه نمایش انتظار بالایی نداشته باشید

انتظار می‌رود اوپو امروز در نمایشگاه MWC شانگهای، از اولین گوشی هوشمند خود که مجهز به دوربین زیر صفحه نمایش است رونمایی کند. اما مقامات کمپانی چینی می‌گویند که در مقطع فعلی، نباید از چنین دوربینی انتظار بالاترین کیفیت را داشته باشیم.

پنهان بودن دوربین سلفی در زیر نمایشگر، نیاز به وجود ناچ یا مکانیسم‌های حرکتی را از بین خواهد برد؛ با این حال به قول «برایان شن» نائب رئیس کمپانی Oppo، تکنولوژی دوربین زیر صفحه نمایش هنوز در حال توسعه است و انتظارات از آن باید تعدیل شود.

او پستی را با این مضمون در پاسخ به پرسش کاربری منتشر کرد که جویای کیفیت تصاویر شده بود. حالا باید دید که نخستین نسل از این تکنولوژی می‌تواند به یک محصول تجاری ورود پیدا کند یا باید بیشتر از این‌ها منتظر بمانیم. به هر حال آنچه پیداست اینکه رونمایی از دوربین زیر نمایشگر، نقطه عطف دیگری در کارنامه کمپانی چینی خواهد بود.

گوشی های اوپو

اوپو رینو (راست) و اوپو فایند ایکس (چپ)

 

سال 2013 بود که گوشی اوپو N1 با دوربین چرخان معرفی شد. اوپو همچنین یکی از نخستین تولیدکنندگانی است که در مدل F9، ناچ قطره‌ای را پیاده‌سازی کرد. دیگر محصولات به یاد ماندنی کمپانی، گوشی های اوپو فایند ایکس و اوپو رینو هستند که مکانیسم کشویی منحصر به فردی برای بالا آمدن دوربین خود دارند.