آپدیت اندروید پای برای نوکیا 1

آپدیت اندروید پای برای نوکیا 1 از راه رسید

اچ ام دی گلوبال که سلطان ارائه آپدیت های اندروید لقب گرفته است؛ بار دیگر سر قول خود ماند و انتشار آپدیت اندروید پای برای نوکیا 1 (Nokia 1) را آغاز کرد. این گوشی رده ابتدایی در حالی با اندروید 9 پای به‌روزرسانی می‌شود که در فوریه 2018 معرفی شده بود.

نوکیا وان که یک گیگابایت رم و تراشه پایین رده MT6737M مدیاتک را داراست، اولین گوشی مبتنی بر اندروید گو است که توسط کمپانی فنلاندی عرضه شد. سیستم عامل پیش فرض دستگاه، ورژن Go اندروید 8.1 اوریو بود و حالا با انتشار آپدیت اندروید پای برای نوکیا 1 باید منتظر بهینه‌سازی‌های فراوانی باشیم.

این نسخه را به طور خاص برای گوشی های هوشمندی با حافظه رم یک گیگابایتی طراحی کرده‌اند. البته باید گفت نوکیا تنها برندی نیست که دستگاه‌های مبتنی بر اندروید Go می‌سازد؛ اما یکی از فعال‌ترین آن‌ها در پشتیبانی نرم افزاری است. زیرا اکثر تولیدکنندگان این عرصه، ترجیح می‌دهند ارائه آپدیت برای محصولات خود را به وصله‌های امنیتی گوگل محدود کنند.

نوکیا 1

از جمله تغییراتی که آپدیت اندروید 9 پای برای نوکیا وان به ارمغان می‌آورد، باید به نونوار شدن منوی تنظیمات و به‌روز شدن رابط کاربری اشاره کنیم. بهبود قابل توجه در شیوه مدیریت نوتیفیکیشن‌ها را نیز نباید از قلم انداخت. بهتر شدن عملکرد کلی و چند تغییر جزئی دیگر هم مورد انتظار است.

هم‌اکنون نخستین مرحله از انتشار آپدیت به جریان افتاده و کاربران نوکیا ۱ به نوبت آن را دریافت خواهند کرد. کمپانی HMD پیش‌تر وعده‌ی ارائه آپدیت در سه ماهه دوم سال 2019 را داده بود و با این حساب، به قول خود عمل کرده است.