بی ام و ویژن M NEXT

کانسپت بی ام و ویژن M NEXT ؛ به آینده محصولات الکتریکی BMW سلام کنید

کانسپت بی ام و ویژن M NEXT معرفی شد. شرکت خودروسازی BMW از این کانسپت به عنوان آینده محصولات الکتریکی خود یاد کرده است. در ادامه با مشخصات و امکانات این کوپه الکتریکی آشنا می‌شویم.

خودروهای بی ام و i3 و i8 در سال 2014 معرفی شدند که شروعی برای تولید محصولات الکتریکی این خودروساز آلمانی محسوب می‌شدند، اما در حال حاضر این مدل‌ها جزو محصولات الکتریکی قدیمی بازارهای جهانی به شمار می‌روند؛ چراکه طی سال‌های اخیر سایر خودروسازان خودروهای الکتریکی پیشرفته‌ای را به بازار عرضه کردند. از این رو شرکت خودروسازی بی ام و برای برگشت به این عرصه می‌بایست محصول ویژه‌ای را تولید کند. کانسپت ویژن M NEXT کوپه الکتریکی جدید باواریایی‌ها به شمار می‌رود که آینده محصولات الکتریکی را به رخ می‌کشد.

مشخصات کانسپت بی ام و ویژن M NEXT

بی ام و ویژن M NEXT

شرکت بی ام و کانسپت ویژن ام نکست را در کنفرانس NextGen شهر مونیخ معرفی کرده است که بخش‌هایی از طراحی آن با بی ام و i8 مشابه است، اما محصول جدید بی ام و بر روی ساختار D+ACES طراحی شده که این عبارت مخفف 5 قابلیت ویژه شامل طراحی، رانندگی خودکار، ارتباطی بودن، الکتریکی‌سازی و سرویس‌ها است. به طور کلی این کوپه الکتریکی نسبت به بی ام و i8 از ویژگی‌های برجسته‌ای بهره می‌برد. این خودرو در دو بخش جلو و عقب دارای بلوک رنگ ویژه‌ای است که بسیار جذاب به نظر می‌رسد. بخش‌های جلو و عقب از رنگ نارنجی مات ویژه‌ای بهره می‌برند که با رنگ نقره‌ای مات سایر بخش‌ها نگاه‌ها را به خود خیره می‌کنند. این کانسپت از رینگ‌های خاصی هم برخوردار است؛‌ رینگ‌های جلو دارای رنگ سنتی نقره‌ای و مشکی است، اما رینگ‌های عقب از عناصر نارنجی‌رنگ بهره می‌برند.

بی ام و ویژن M NEXT

طراحان برای کانسپت ویژن M NEXT از جلوپنجره کلیوی شکل معروف بی ام و استفاده کردند و همانند بسیاری از محصولات پیشرفته بی ام و بخش اعظمی از نمای جلو به جلوپنجره اختصاص دارد. برای نخستین بار این خودرو از تکنولوژی نور لیزری ویژه‌ای بهره می‌برد که بی ام و این تکنولوژی را فایبرگلاس نازکی عنوان کرده است که ECG را با دقت زیادی تولید می‌کند. طراحان برای کانسپت بی ام و ویژن ام نکست قوای محرکه بنزینی الکتریکی را در نظر گرفته که شامل یک موتور 4 سیلندر بنزینی است که می‌تواند قدرتی معادل 600 اسب بخار را تولید کند. طبق اعلام بی ام و این کانسپت می‌تواند ظرف مدت 3 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو 400 کیلومتر بر ساعت و پیمایش الکتریکی آن نیز 100 کیلومتر است.

بی ام و ویژن M NEXT

کابین کانسپت ویژن M NEXT نیز همانند بدنه آن بسیار جذاب و منحصربه‌فرد است. درهای گالوینگ این کانسپت با استفاده از سیستم تشخیص چهره باز می‌شود و هنگامی که وارد کابین این خودرو شوید دیسپلی واقعیت مجازی، صفحه نمایش منحنی و داشبورد دیجیتالی نگاهتان را به خود جلب خواهند کرد. آدریان فن هوی دونک، معاون ارشد طراحی گروه بی ام و در این خصوص عنوان می‌کند کانسپت ویژن M NEXT آینده محصولات اسپرت این شرکت است. از آنجایی که خودرو ویژن iNEXT رانندگی خودکار آینده را نمایان می‌کند، ویژن M NEXT نمایانگر تکنولوژی پیشرفته‌ای است که تجربه رانندگی خاص و هیجان‌انگیز را ارائه خواهد داد.

تصاویر کانسپت بی ام و ویژن ام نکست

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*