کالبدشکافی هواوی پی 30 پرو

کالبدشکافی هواوی پی 30 پرو تعداد قطعات آمریکایی آن را نشان داد!

شرکتی با هدف شمردن تعداد و محاسبه هزینه قطعات آمریکایی مورد استفاده در پرچمدار بزرگترین گوشی‌ساز چینی دست به کالبدشکافی هواوی پی 30 پرو زد. طبق آن، تحریم هواوی توسط آمریکا دردسرهای فراوانی ایجاد می‌کند.

تحریم هواوی توسط دولت ایالات متحده آمریکا، این شرکت را در تامین قطعات سخت افزاری مورد نیاز به منظور ساخت تجهیزات مخابراتی و همچنین گوشی های هوشمند دچار مشکلات اساسی می‌کند. وب سایت Nikkei Asian Review با بررسی بهترین پرچمدار این شرکت تا امروز، هواوی پی 30 پرو، تصمیم گرفت برای این گوشی، تعداد قطعات ساخته شده به دست شرکت‌های آمریکایی را مشخص کند.

از کالبدشکافی هواوی پی 30 پرو نتیجه جالبی به دست آمد. تنها 15 مورد از 1631 قطعه سخت افزاری به کار رفته در پرچمدار سری P سال 2019 به دست یک شرکت واقع در آمریکا برای هواوی ساخته شده است، اما با وجود تعداد کم آن‌ها، این قطعات نزدیک به 16.3 درصد هزینه کل ساخت گوشی را تشکیل می‌دهند.

کالبدشکافی هواوی پی 30 پرو

یکی از اصلی‌ترین دلایل بالا بودن هزینه مجموع این 15 قطعه، DRAM مورد استفاده در هواوی پی 30 پرو است که به دست شرکت آمریکایی Micron تولید می‌شود. طبق کالبدشکافی هواوی پی 30 پرو ، بعد از نمایشگر اولد گوشی، که به دست شرکت BOE ساخته می‌شود، این دومین قطعه سخت افزاری گران قیمت است. البته حدود یک ماه پیش، شرکت Micron به قطع همکاری با هواوی و ضرر فراوان در نتیجه آن تن داد، چرا که همانند دیگر شرکت‌های آمریکایی، چاره‌ای جز تبعیت از دستورات کاخ سفید ندارد! طی اولین نیمه سال 2019، سیزده درصد تولیدات این شرکت به هواوی فروخته شد، به همین دلیل می‌توان زیان فراوان آن در پی قطع همکاری با بزرگترین گوشی‌ساز چینی را متصور شد.

دو نیمه هادی ارتباطی گران قیمت نیز طی کالبدشکافی هواوی پی 30 پرو رویت شد. آن‌ها به دست شرکت‌های Skyworks و Qorvo تولید می‌شوند. آی سی بزرگ گوشی را می‌توان نتیجه همکاری شرکت‌های آمریکایی و ژاپنی دانست، به همین دلیل تولید آن به صورت انحصاری در اختیار یک شرکت آمریکایی نیست.

تصاویری از جدیدترین کالبدشکافی هواوی پی 30 پرو

کالبدشکافی هواوی پی 30 پرو نشان داد مغز متفکر این گوشی توسط یک شرکت چینی ساخته می‌شود. های سیلیکون زیر مجموعه خود هواوی است و به بزرگترین گوشی‌ساز چینی اجازه داده جزو معدود شرکت‌های تولیدکننده تراشه‌های موبایل اختصاصی برای خود باشد.

فلش مموری NAND گوشی (حافظه ذخیره‌سازی فایل) توسط سامسونگ ساخته می‌شود. وظیفه تولید سنسورهای دوربین بر عهده سونی قرار دارد. باتری دستگاه توسط یک شرکت هنگ کنگی ساخته می‌شود. چند شرکت ژاپنی همچون TDK به منظور تولید آنتن‌های دریافت‌کننده سیگنال آنتن‌های مخابراتی برای هواوی پی 30 پرو با یکدیگر همکاری می‌کنند.

اگر بیش از 25 درصد تکنولوژی‌های به کار رفته در یک محصول نرم افزاری یا سخت افزاری متعلق به تکنولوژی‌های آمریکایی باشد، شرکت‌های تولیدکننده آن محصولات حق معامله با هواوی ندارند. در جنگ تجاری آمریکا و چین هواوی تنها یک اهرم فشار است و در بهانه بودن ادعای آمریکا درباره تلاش این شرکت به منظور جاسوسی برای دولت چین شکی نیست. در هر صورت آقای دونالد ترامپ، این راه را برای دستیابی به انتظارات خود از معامله (احتمالی) با دولت چین انتخاب کرده است، هر چند بر اساس ارزیابی‌ها، تحریم هواوی به 1200 شرکت آمریکایی ضرر می‌رساند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. زنده باد چاینا و مرگ بر امریکای جهان خار

  2. چینش قطعات برد ، چرا اینقدر بی ریخته ؟!
    کافیه یک بار
    با برد سام و اپل مقایسه کنید !….