ربات بسکتبالیست

ربات بسکتبالیست تویوتا رکورد جهانی گینس را به نام خود ثبت کرد

تویوتا یک ربات بسکتبالیست با ساختاری مشابه انسان طراحی کرده است که از توانایی‌های ویژه‌ای بهره می‌برد. این ربات توانست رکورد پرتاب 2 هزار و 20 پرتاب آزاد متوالی را در کتاب رکوردهای جهانی گینس به نام خود ثبت کند.

مدتی است که شرکت ژاپنی تویوتا در عرصه ساخت ربات‌های پیشرفته نیز حضور پیدا کرده و به دستاوردهای متعددی رسیده است. ربات بسکتبالیست یکی از جدیدترین طراحی‌های این شرکت محسوب می‌شود که از ساختاری مشابه انسان برخوردار است. این ربات به دلیل توانایی‌هایی که دارد هیچ پرتاب آزادی را از دست نخواهد داد و توانست رکورد پرتاب 2 هزار و 20 پرتاب آزاد متوالی در کتاب رکوردهای جهانی گینس را به نام خود ثبت کند.

مشخصات ربات بسکتبالیست تویوتا

ربات بسکتبالیست

ربات بسکتبالیست که با نام کیو 3 (Cue 3) شناخته می‌شود دارای 2.1 متر قد است، اما از توانایی‌های حرکتی بهره نمی‌برد. این ربات برای دستیابی به یک زاویه مناسب برای پرتاب توپ بسکتبال به حلقه از چندین حسگر پیشرفته سود می‌برد. طراحان برای این ربات موتورهایی را در نظر گرفته‌اند تا بتواند حرکت پرتاب توپ را چندین بار تکرار کند. ربات جالب تویوتا به افتخار بازی‌های المپیک 2020 توکیو 2 هزار و 20 پرتاب توپ را به سمت حلقه بسکتبال انجام داده است.

ربات بسکتبالیست

در نیم‌تنه بالایی این ربات حسگرهایی تعبیه شده است که می‌تواند از حلقه بسکتبال تصاویر سه بعدی بسازد. در این مراسم یودای بابا، بسکتبالیست تیم ملی ژاپن که در المپیک 2020 توکیو شرکت خواهد کرد نیز حضور داشت و چندین پرتاب را انجام داد، اما وی نتوانست تمامی پرتاب‌ها را با موفقیت انجام دهد. این بسکتبالیست در خصوص ربات جدید شرکت تویوتا عنوان کرد اگر ربات کیو 3 قادر بود چند ترفند دیگر از بازی بسکتبال را بیاموزد، می‌توانست به راحتی تست‌های پذیرش در تیم بسکتبال ژاپن را با موفقیت پشت سر بگذارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*