تحریم هواوی

ترامپ از تحریم هواوی عقب‌نشینی کرد؛ تداوم تجارت شرکت‌های آمریکایی با Huaewi

دونالد ترامپ از تحریم هواوی عقب‌نشینی کرد. در حاشیه اجلاس سران G20 رئیس جمهور آمریکا و رئیس جمهور چین با هم دیدار داشتند و پس از آن ترامپ اعلام کرد اجازه می‌دهد فروش محصولات شرکت‌های آمریکایی به Huawei ادامه پیدا کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا امروز خبرهای امیدوارکننده، مهم و غافلگیرکننده‌ای را در نشست سران گروه G20 درباره هواوی اعلام کرد. از مدتی پیش تحریم هواوی توسط دولت ایالات متحده آمریکا شروع شد که فارغ از تمامی پیچیدگی‌ها و مسائل اقتصادی تحریم هواوی، هر دو طرف درگیر این ماجرا یعنی شرکت‌های آمریکایی و شرکت چینی Huawei از این اتفاق متضرر شدند. از این رو، رایزنی‌هایی در این رابطه انجام شد تا این که سرانجام به نظر می‌رسد این مذاکرات به نتیجه رسیده و ممنوعیت فروش محصولات شرکت‌های آمریکایی به شرکت هواوی به تاخیر افتاده است.

تحریم هواوی

اظهار نظر ترامپ درباره لغو تحریم هواوی

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست سران G20 درباره آخرین وضعیت تحریم هواوی و همکاری شرکت‌های آمریکایی با این شرکت چینی گفت:

این شرکت‌های آمریکایی هستند که چنین محصولاتی را تولید می‌کنند. این مساله بسیار پیچیده و علمی است. ما تنها کشوری هستیم که این تکنولوژی‌ها را در اختیار داریم. من توافق کرده‌ام که به آنها اجازه فروش محصولات را بدهم. شرکت‌های ما بسیار ناراحت بودند و به همین دلیل من به آنها اجازه تجارت با هواوی را می‌دهم. اگر این مساله و تجهیزاتی که به فروش می‌رسد ارتباطی با امنیت ملی آمریکا نداشته باشد، ما اجازه می‌دهیم که فروش آنها ادامه داشته باشد.

با این حال رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد که ممکن است بحث‌های بیشتر در مورد توافق تجاری با شرکت هواوی در آینده نزدیک انجام شود و شاید این اتفاق در سه شنبه آینده رخ بدهد. ترامپ افزود ما می‌خواهیم به یک توافقنامه تجاری دست پیدا کنیم.

دونالد ترامپ و ژی جین پینگ، رئیس جمهور چین در حاشیه اجلاس G20 در ژاپن مذاکراتی را انجام دادند که ظاهرا نمایندگانی از شرکت هواوی نیز در این مذاکرات حضور داشتند. به هر حال اکنون به نظر می‌رسد ممکن است تحریم هواوی به طور کامل برداشته شود. رئیس جمهور آمریکا گفته فردا یا سه شنبه در مورد همه این‌ها با وزارت بازرگانی آمریکا صحبت خواهد کرد. هم‌اکنون جلسات بین رهبران چین و آمریکا در جریان اجلاس سران جی 20 در حال انجام است، اما فعلا هیچ توافق رسمی ایجاد نشده است.

تحریم هواوی

ترامپ به برند چینی زد تی ای (ZTE) و محرومیت‌های این برند به خاطر همکاری با ایران و کره شمالی نیز اشاره کرد و گفت:

اگر شما به یاد داشته باشید، من مقابل شرکت ZTE ایستادم. این یک معامله شخصی بود. رئیس جمهور ژی با من تماس گرفت و از من درخواست کرد که منافع شخصی را نیز در نظر داشته باشم. او رهبر یک کشور بزرگ است. 85 هزار کارمند وجود داشتند که از شغل خارج می‌شدند. او موافقت کرد که جریمه 1.2 میلیارد دلاری را پرداخت کند و چیزهای دیگری از جمله تغییر مدیریت را نیز پذیرفت.

ترامپ همچنین تاکید کرده که در این بازه زمانی، تعرفه جدیدی را برای واردات چین وضع نخواهد کرد. این یکی دیگر از جنبه‌های حیاتی و اقتصادی است که به مذاکرات بین روسای جمهور آمریکا و چین بستگی خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. اتفاقا بنده به شخصه فکر می کنم آقای ترامپ به همه یا بیشتر حرف هایی که زد عمل کرد هر چند بعضی هاشون ببه ضرر ایران بود.

  2. آخرش آمریکا گفت غلط کردم:)

  3. این ترامپ هم دیوونه بابا اصلا سر هیچ کدوم از حرفاش نیست اسکول.

  4. از اولش معلوم بود فرمالیته و الکیه این تحریم…این کله قرمز اسکل با اون خانواده ی در و دافش فقط واسه ایران مث سگ پاچه میگیره

  5. بالاخره اینا با هم کنار اومدن معلوم بود‌ واسه هواوی خوب شد

  6. چقدر باهوش و ذکاوت عمل میکنه معلوم نیست چه امتیازاتی برای امریکا گرفته تا راضی شده