آئودی Q7 فیس لیفت

کراس اوور آئودی Q7 فیس لیفت رونمایی شد

آئودی Q7 فیس لیفت به صورت رسمی رونمایی شد. آئودی Q7 مدل 2020 نسبت به نسل قبلی از ظاهری جدید و قدرت بیشتر بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات و امکانات این کراس اوور آلمانی آشنا می‌شویم.

شرکت خودروسازی آلمانی آئودی از مدل فیس لیفت خودرو آئودی Q7 رونمایی کرد. این خودرو بر اساس زبان طراحی جدید شرکت آئودی ساخته شده است و از لحاظ ظاهری به کراس اوورهای Q3 و Q8 شباهت دارد. در نمای جلوی آئودی Q7 شاهد جلو پنجره بزرگ و دماغه بازطراحی شده هستیم که در کنار آنها چراغ‌های جدیدی به چشم می‌خورد که مشتریان می‌توانند تکنولوژی LED ماتریکس با لامپ‌های لیزری را برای آن سفارش دهند. در دو طرف سپر جلوی این کراس اوور ورودی‌های هوای بزرگ‌تری قرار دارند که نسبت به قبل از طراحی عمودی‌تری بهره می‌برند.

مشخصات آئودی Q7 فیس لیفت

آئودی Q7 فیس لیفت

پروفیل جانبی آئودی Q7 مدل 2020 فقط از یک ویژگی جدید بهره می‌برد که آن هم روکش پلاستیکی پایین درها است، اما طراحان آئودی برای بخش‌ عقب این خودرو تغییرات بیشتری را در نظر گرفته‌اند. در بخش عقب شاهد همان طرح قبلی هستیم، اما چراغ‌ها از نو طراحی شده و یک نوار کرومی به صورت عرضی چراغ‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند. در سپر عقب خودرو نیز شاهد اگزوزهای ذوزنقه‌ای هستیم که همانند نسخه قبلی بوده اما اندازه آنها افزایش پیدا کرده است. تا به اینجا می‌توان نتیجه گرفت که این فیس لیفت میان دوره‌ای بسیار کامل به نظر می‌رسد و همین تغییرات آئودی Q7 را به یک کراس اوور سه ردیفه مدرن‌تر از قبل تبدیل کرده است.

آئودی Q7 فیس لیفت

کابین آئودی Q7 فیس لیفت نیز با تغییرات زیادی همراه بوده و در داخل کابین این خودرو شاهد طراحی داشبورد بسیار جدیدی هستیم که در میانه آن نمایشگرهای لمسی دوگانه قرار گرفته است. از این رو نمایشگر قبلی که در بالای داشبورد تعبیه شده بود، حذف شده و به جای آن یک نمایشگر یکپارجه درون داشبورد قرار گرفته است. طراحان کنسول مرکزی را نیز مجددا طراحی کرده‌اند.

آئودی Q7 فیس لیفت

طراحان برای این خودرو سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MMI را در نظر گرفته‌اند که اطلاعات مختلفی چون ترافیک و دستیار مجازی Amazon Alexa را ارائه می‌دهد. این خودرو به صورت استاندارد از صفحه آمپر دیجیتالی نیز بهره می‌برد که مشتریان می‌توانند برای آن یک نمایشگر سربالا را نیز سفارش دهند. طبق ادعای آئودی، تغییرات جدید باعث شده است که فضای داخلی خودرو اندکی افزایش پیدا کند.

آئودی Q7 فیس لیفت

آئودی Q7 فیس لیفت در بازارهای اروپا با دو موتور 3 لیتری V6 توربودیزل در دو مدل 45 TDI با قدرت 231 اسب بخار و مدل 50 TDI با قدرت 286 اسب بخار عرضه می‌شود که در آینده موتور 3 لیتری بنزینی با قدرت 335 اسب بخار نیز قابل سفارش خواهد بود. آئودی برای هر سه موتور سیستم هیبریدی خفیف را در نظر گرفته است که نیروی تولید شده آنها به کمک یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و سیستم کواتروی استاندارد به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود.

آئودی Q7 فیس لیفت

شرکت آئودی علاوه بر اینکه آئودی Q7 فیس لیفت را در دو موتور بنزینی و دیزلی به بازار عرضه می‌کند، مدل پلاگین هیبریدی این خودرو را نیز به بازار عرضه خواهد کرد. آئودی Q7 فیس لیفت در بازار آمریکا نیز با موتورهای مختلفی عرضه خواهد شد. مشتریان این خودرو قادر خواهند بود سیستم تثبیت‌کننده فعال الکترومکانیکی را هم برای این خودرو سفارش دهند که می‌تواند حرکات بدنه در زمان رانندگی در جاده‌های ناهموار را کاهش دهد. همچنین این سیستم می‌تواند در زمان پیچیدن به میزان چشمگیری بادی رول یا همان حرکات گهواره‌ای بدنه خودرو را کاهش دهد.

آئودی Q7 فیس لیفت

برای مشتریان کراس اوور آئودی Q7 مدل 2020 امکان سفارش سیستم فرمان‌گیری چهار چرخ نیز فراهم شده است که در سرعت‌های کم، چرخ‌های عقب را تا 5 درجه در جهت مخالف چرخ‌های جلو و در سرعت‌های بالا در همان جهت چرخ‌های جلو تنظیم می‌کند. سیستم تعلیق بادی فعال به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته این خودرو محسوب می‌شود. آئودی Q7 مدل 2020 از اواسط ماه سپتامبر 2019 میلادی در بازارهای اروپا عرضه می‌شود و تاکنون جزئیاتی از قیمت آن منتشر نشده است.

تصاویر آئودی Q7 مدل 2020

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*