استخراج کنندگان بیت کوین

استخراج کنندگان بیت کوین در ایران از هر بیت کوین 108 میلیون سود کسب می‌کنند

استخراج کنندگان بیت کوین در ایران هم‌اکنون با استفاده از برق ارزان از هر واحد بیت کوین حدود 108 میلیون تومان سود کسب می‌کنند. این در حالی است که این روزها شبکه‌های برق ایران به طور بی سابقه‌ای زیر فشار است.

بر اساس گزارشی که بلومبرگ از آخرین وضعیت استخراج کنندگان بیت کوین در ایران منتشر کرده است، هر ماینر در ایران با استفاده از برق ارزان به ازای هر واحد بیت کوین به سود 108 میلیون تومانی دست پیدا می‌کند. طبق اعلام بلومبرگ در فرایند استخراج بیت کوین میزان مصرف برق ایرانی‌ها به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده است و شبکه‌های برق این کشور به میزان بی‌سابقه‌ای در زیر فشار هستند که حتی مسئولان ایرانی را مجاب کرده است تا عرضه برق به این مزارع ارز دیجیتال را کاهش دهند.

در همین رابطه همایون حائری، معاون وزیر برق و انرژی وزارت نیروی ایران عنوان کرد:

استخراج کنندگان بیت کوین در ایران از نرخ برق یارانه‌‌ای برخوردارند و حتی از مساجد هم که از برق رایگان بهره می‌برند سوء‌استفاده می‌کنند. مصرف برق کشور در این ماه حدود 7 درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین برای تولید هر واحد بیت کوین به برقی برابر با صرف سالانه 24 خانه در تهران نیاز است که این میزان با مصرف برق یک خانه در تهران به مدت 24 سال برابری می‌کند. یارانه هر کیلووات برق 5000 ریال است؛ به بیانی دیگر تولید یک واحد بیت کوین حدود 350 میلیون ریال معادل 2700 دلار با یارانه دولتی هزینه می‌برد.

میزان سود استخراج کنندگان بیت کوین در ایران

بیت کوین در روز جمعه با قیمت 11 هزار و 770 دلار در ایران خرید و فروش شد که نشان می‌دهد در این ماه 38 درصد و به صورت سالانه 200 درصد افزایش پیدا کرده است. از این رو استخراج هر واحد بیت کوین حدود 8 هزار و 300 دلار معادل 108 میلیون تومان در ایران برای استخراج کنندگان سود به همراه دارد. اخیرا وزارت نیروی ایران اعلام کرد تصمیم دارد تا تعرفه ویژه‌ای را برای استخراج کنندگان بیت کوین در نظر بگیرد تا هزینه تولید کاهش یافته و بر روی شبکه‌های برق فشار کمتری اعمال شود. در حال حاضر برق بسیاری از مزارع تولید ارزهای دیجیتالی در سراسر ایران قطع شده است و مقام‌های قضایی نیز دستگاه‌های استخراج بیت کوین را مصادره کرده‌اند. گفتنی است از سال گذشته بانک مرکزی خرید و فروش ارزهای مجازی را به دلیل نگرانی‌هایی در خصوص پولشویی و جرایم مالی ممنوع اعلام کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*