تویوتا راوفور

تویوتا راوفور در برابر سوزوکی ویتارا؛ دو ژاپنی کراس اوور

تویوتا راوفور و سوزوکی ویتارا به عنوان دو کراس اوور ژاپنی بازار ایران محسوب می‌شوند که هر کدام با امکانات فنی و ظاهر جذاب خود توانستند نگاه مخاطبان زیادی را به خود جلب کنند. در این مقاله با این دو خودرو بیشتر آشنا می‌شویم.

گرد پای خودروهای تولید خاورمیانه حالا دیگر به خودروهای اروپایی نمی‌رسد؛ از اروپایی‌ها تنها بی ام و و پورشه مانده است، با مدل‌های تکراری و خلاقیت‌های کمی که در آن‌ها دیده می‌شود. اما در عوض، چشم بادامی‌ها به خصوص ژاپنی‌ها دارند سنگ تمام می‌گذارند و می‌توان به جرات گفت بازار خودروی جهان را در دست گرفته‌اند. ماشین‌هایشان از کشور مبدا به همه قاره‌ها و کشورها وارد می‌شود؛ از جمله ایران خودمان که مدتی است درهایش را به روی خودروسازان بین‌المللی باز کرده و سعی دارد بیشتر هم این بازار را توسعه دهد. نمونه آن ورود راوفور یا سوزوکی ویتارای دنده اتومات است که دست بر قضا هم هر دو ژاپنی هستند و از همه جالب‌تر، رقیب یکدیگر به حساب می‌آیند. در اینجا، این دو کراس اوور جنجالی را در مقابل هم قرار دادیم. حق می‌دهیم که از این دو خیلی ندانید اما سعی می‌کنیم مشخصات هر کدام به همراه قیمت خرید تویوتا راو4 و سوزوکی ویتارای دنده اتومات را به تفصیل توضیح دهیم. فکر می‌کنید کدام خودرو بر دیگری ترجیح دارد؟ ما که می‌گوییم راو 4.

تویوتا راوفور در مقابل سوزوکی ویتارا

راو 4 مورد نظر ما تیپ 4 این خودرو و سوزوکی ویتارای دنده اتومات ما مونتاژ ایران خودرو است که به آن گرند ویتارا هم می‌گویند. قضیه از این قرار است که پس از واردات چند مدل از نمونه‌های این ماشین، ایران خودرو که نماینده رسمی سوزوکی بود بر آن شد که تصمیم محیرالعقولی بگیرد و از این رو خط تولید ویتارا را فعال کرد. ایران خودرو تمام تلاشش را کرد که یک خودروی لاکچری بسازد اما واقعیت این است که نتوانست آن چنان که باید موفق شود. به هر روی، این وسیله نقلیه در دو موتور 2000 و 2400 سی سی عرضه شد و همچنین دو نوع دنده‌ دستی و دنده اتوماتیک داشت.

در مقابل تویوتا راو 4 با موتور 2494 سی سی تولید شد؛ با گیربکسی اتوماتیک. موتور هر دو خودرو 4 سیلندر 16 سوپاپه است البته گرند ویتارای ایران خودرو در یک نوع 6 سیلندر هم به بازار آمد که اصلا تعریفی نداشت. اولین تفاوت و در واقع اولین مزیت تویوتا Rav4 بر گرند ویتارا در جعبه دنده آن‌هاست؛ اولی از نوع 6 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک و دومی از نوع 4 دنده اتوماتیک است. به قول معروف، آن کجا و این کجا. مصرف سوخت هر دو تقریبا یکسان گزارش می‌شود اما حداکثر سرعت ثبت‌شده از راوفور 200 کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت ثبت شده از گرند ویتارا تنها 175 کیلومتر بر ساعت است. مزیت بعدی که منجر به افزایش آمار خرید و فروش تویوتا rav4 می‌شود، تجهیزات و ایمنی این خودرو است. تعداد بیشتر کیسه هوا و آپشن‌هایی مانند آینه الکتروکرومیک، کروز کنترل، روکش چرمی صندلی‌ها، سانروف، گرمکن صندلی‌های جلو و رانندگی در دو حالت اسپرت و اکو تنها در تویوتا راوفور دیده می‌شود.

با همه این‌ها، منطقی است که خودروی تماما ژاپنی ما یعنی راوفور نسبت به خودروی دورگه ایرانی-ژاپنی سوزوکی گرند ویتارا کمی قیمت بیشتری داشته باشد. در سایت دیوار می‌توانید ارزش دقیق هر کدام را به دست بیاورید. برای مثال در این سایت گرند ویتارا  1396 در یک آگهی 530 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. در بخش خودروی همین سایت، خرید تویوتا راو4 2014 با قیمت 800 میلیون تومان آگهی شده است. البته بهتر است برای مشاهده سایر موارد به این سایت بروید و مدل‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید تا در نهایت به آنچه که می‌خواهید برسید.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. شبیه ماشین ولتر وایته

  2. مطلب نه رسالت تبلیغ داشت نه رسالت بررسی

    این دو خودرو اساسا در یک سگمنت نیستند و بهتر بود این مقایسه بین سانتافه سورنتو و رافور برگذار میشد