زندگی موجودات فضایی

7 منطقه احتمالی محل زندگی موجودات فضایی را بشناسید

آیا موجودات فضایی وجود دارند؟ اگر پاسخ به سوال مثبت باشد، آنها در کجا سکونت دارند؟ برای پاسخ به این پرسش شما را با 7 منطقه احتمالی محل زندگی موجودات فضایی آشنا خواهیم کرد.

وجود موجودات فضایی همواره مورد بحث قرار گرفته است و تاکنون به این پرسش که آیا انسان‌ها تنها موجودات این جهان به شمار می‌روند یا خیر، پاسخ قطعی داده نشده است. از سال‌های دور تاکنون بارها گزارش‌هایی مبنی بر مشاهده موجودات فضایی یا یوفوها در آسمان به ثبت رسیده است، اما انسان‌ها نتوانستند برای وجود موجودات فضایی شواهد قطعی ارائه کنند. همچنین در خصوص محل زندگی موجودات فضایی همواره پاسخ‌های متفاوتی ارائه می‌شود، اما در این مقاله قصد داریم شما را با 7 منطقه احتمالی محل زندگی موجودات بیگانه آشنا کنیم.

محل‌های احتمالی زندگی موجودات فضایی

7.‌ سحابی اوریون (Orion)

موجودات فضایی

از درخشان‌ترین سحابی‌های در فضا می‌توان به سحابی اوریون اشاره کرد که حتی می‌توان آن را در بعضی اوقات در آسمان شب با چشم غیر مسلح نیز رصد کرد. این سحابی حدود 1500 سال نوری با زمین فاصله دارد. در این سحابی موادی چون متانول، مولکول‌های آب، مونوکسید کربن و هیدروژن توسط تلسکوپ فضایی اروپا کشف شده است که همین موارد آن را به یکی از 7 منطقه احتمالی محل زندگی موجودات فضایی تبدیل کرده است. برخی از دانشمندان بر این باورند که کشف چنین موادی می‌تواند محل مناسبی برای زندگی موجودات فضایی در سحابی اوریون باشد.

6. سیاره‌های Exoplanets

موجودات فضایی

در فضای بی‌کران و خارج از منظومه شمسی سیاره‌های مختلفی همانند زمین وجود دارند که می‌توانند در لیست محل‌های احتمالی زندگی موجودات فضایی قرار بگیرند. چنین سیاره‌هایی در کنار خود از خورشید بهره می‌برند که همین عامل می‌تواند شرایط زندگی موجودات فضایی را فراهم سازد. تعداد زیادی از این سیاره‌ها هر ساله توسط دانشمندان کشف می‌شوند که بررسی‌ها نشان می‌دهد در آنها بیابان‌هایی وجود دارد. بر اساس برآورد ناسا حدود 40 میلیارد سیاره با شرایط محیطی مشابه زمین و قابل سکونت در فضا وجود دارند که می‌توانند محل زندگی موجودات بیگانه باشند.

5. قمر Enceladus

موجودات فضایی

انسلادوس به عنوان ششمین قمر بزرگ سیاره زحل محسوب می‌شود که در آن شرایط حیات وجود دارد و به همین دلیل دانشمندان آن را محلی برای زندگی موجودات بیگانه می‌دانند. دانشمندان در سطح آن کربن، هیدروژن، اکسیژن، آب، متان و ترکیبات آلی شناسایی کردند که همین موارد برای ایجاد زندگی در سطح انسلادوس کافی است.

4. قمر Titan

موجودات فضایی

قمر تایتان به عنوان بزرگ‌ترین قمر سیاره زحل شناخته می‌شود که بررسی‌ها نشان می‌دهد احتمال زندگی بیگانگان در آن به دلیل وجود شرایط آب‌وهوایی سرد بسیار اندک است، اما گروهی از دانشمندان وجود آب و متان در این سیاره را دلیل خوبی برای وجود حیات می‌دانند. گفتنی است دمای این قمر منفی 187 درجه سلسیوس است، اما با این وجود در آن ترکیبات آلی شناسایی شده که برای وجود حیات مناسب است.

3. قمر کالیستو (Callisto)

موجودات فضایی

قمر کالیستو به عنوان دومین قمر بزرگ سیاره مشتری محسوب می‌شود که در گذشته دانشمندان آن را قمر مرده مشتری می‌دانستند. کالیستو از آب و میدان مغناطیسی برخوردار است و همچنین در سطح آن اسیدهای آمینه و کربن وجود دارد و قطعات سنگی این قمر از مواد معدنی و ترکیبات آلی بهره می‌برند. البته سطح سیاره از تابش کمی برخوردار است، اما شواهد نشان می‌دهد برای سکونت مناسب بوده است.

2. قمر اروپا (Europa)

موجودات فضایی

قمر اروپا نیز جزو قمرهای سیاره مشتری به شمار می‌رود که از منظم‌ترین سطح و سیستم خورشیدی بهره می‌برد. با توجه به برخورداری این قمر از آب و اکسیژن می‌توان گفت محل احتمالی زندگی موجودات فضایی محسوب می‌شود. این قمر سطحی یخ‌زده از آب دارد و دانشمندان اقیانوس‌های زیرزمینی را در این قمر شناسایی کردند. برخی نیز مدعی هستند در زیر دریا احتمال زندگی موجودات بیگانه وجود دارد. محققان سعی دارند تا سال 2022 بر روی این قمر یک کاوشگر ارسال کنند تا به صورت کامل قمر اروپا را مورد بررسی قرار دهند.

1. مریخ

موجودات فضایی

سیاره مریخ مدتی است که به صورت ویژه از سوی محققان مورد بررسی قرار می‌گیرد تا در آن شواهدی برای وجود موجودات بیگانه کشف شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد در سیاره سرخ درصد وجود زندگی بالاست و و حتی آن را یک سیاره با آثار باستانی می‌دانند. محققان در سال‌های آینده نیز مریخ را مورد بررسی قرار خواهند داد. تاکنون کشف رودخانه‌های خشک، یخ، مواد معدنی، آب و مقداری متان نشانه‌ای از زندگی در سطح مریخ محسوب می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. سلام خدمت همه دوستان جالبترین جائی که توی لیستشون نیست نیمه تاریک ماه است این از همه جالبرتره اصلا صداشم در نمیارن خیلی فیلمن به خدا ….. منظومه های دیگه را کاوش می کنن بغل گوشمون را هیچ جالبه نظر شما چیه

  2. ولی عجیبه مهمترین و قابل پیش بینی ترین و نزدیکترین جایی که میتونن وجود داشته باشن موجودات فضایی تو این لیست نیومده و خیلی خیلی عجیبه جالبه اگه تو لیست بود الان صدر جدول قرار میگرفت
    اون محل جایی نیست جز زمین

  3. دانشمندان چطوری فهمیدن که تو اون سحابی شرایط حیات وجود داره مگه نمی گن ۱۵۰۰ سال نوری با زمین فاصله داره؟؟؟؟؟

  4. قطعا هستن شایدم بین ما ولی نظر قطعی نیمشه داد

  5. تازگی به زحل هم مشکوک هستن

  6. مریخ از همه همه نزدیک تره