پهپادهای بمب افکن

روسیه در پی مجهز کردن سربازان خود به پهپادهای بمب افکن است

پهپادهای دارای بمب به زودی در اختیاران سربازان روسی قرار خواهند گرفت. این پهپادهای بمب افکن ابعاد کوچکی داشته و حمل و نقل آن‌ها کار راحتی خواهد بود.

با وجود افزایش دامنه کاربرد پهپادها طی سال‌های اخیر، همچون بهره بردن از آن‌ها در کشاورزی یا عکس برداری، نباید از کاربرد اولیه این وسایل غافل شد؛ پهپادها از همان ابتدا برای اهداف نظامی مورد استفاده قرار گرفتند و در حال حاظر نیز یک ابزار بسیار خوب برای جاسوسی یا حتی حمله نظامی به شمار می‌روند.

به لطف پیشرفت در حوزه پهپادها، ابعاد آن‌ها با وجود افزایش قابلیت‌هایشان روز به روز کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل همراه بردنشان به مراتب ساده‌تر از قبل شده است. این موضوع سبب شده روسیه، در پی مجهز کردن سربازان خود به پهپادهای بمب افکن باشد.

قرارگیری پهپادهای بمب افکن در اختیار سربازان روسی

وزارت دفاع روسیه در گفتگو با Izvestia از برنامه‌های این وزارتخانه برای مجهز کردن سربازان به پهپادهای دارای قابلیت حمل بمب خبر داد. سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرد بمب‌های کوچک مورد استفاده در پهپادهای قرار گرفته در اختیار سربازان، اکنون در دست توسعه قرار دارند. به نظر می‌رسد اولین مکانی که این نوع پهپاد بمب افکن مورد استفاده قرار خواهد گرفت، سوریه است. در این کشور، سربازان داعشی با استفاده از پهپادها، بمب‌هایی را بر سر مقرهای نظامی روسیه می‌ریزند. پهپادهای در اختیار داعش اگرچه از نوع تجاری و عادی هستند، اما به منظور افزوده شدن قابلیت حمل بمب، دست‌کاری شده‌اند. به عبارتی داعش فاقد پهپادهای نظامی بوده و از همان وسایل قابل پرواز کوچک مورد استفاده توسط عموم کاربران برای حمل بمب استفاده می‌کند.

پهپادهای بمب افکن

هنوز زمان آغاز استفاده از پهپادهای بمب افکن در ماموریت‌های جدی مشخص نیست. تا آن زمان نمی‌توان درباره کارآمد بودن یا نبودن این دسته پهپادها قضاوت کرد. یکی از دلایل تردید ما درباره کاربردی بودن آن‌ها، امکان ساقط کردنشان به سادگی آب خوردن پیش از رسیدن به مقصد است! آن‌ها پهپادهای کوچکی هستند، به همین دلیل قادر به پرواز در ارتفاع‌های بالا نخواهند بود. در نتیجه مجهز بودن یا نبودنشان به قابلیت‌های گریز از رادار تفاوتی نخواهد داشت، چرا که ممکن است با چشم غیر مسلح نیز رویت شوند. امروز سیستم‌های ضد پهپاد پیشرفته‌ای متعددی توسعه پیدا کرده‌اند که ساقط کردن اهداف پروازی به مراتب پیچیده‌تر نیز برایشان کار آسوده‌ای است.

ایده دیگر، به پرواز در آمدن تعداد زیادی از پهپادهای بمب افکن کوچک به صورت همزمان است. قرار است هر سرباز به یکی از آن‌ها مجهز شود، به همین دلیل در یک دسته نظامی، تعداد زیادی از افراد مجهز به آن‌ها وجود خواهند داشت. حمله ارتشی از پهپادهای بمب افکن کوچک، می‌تواند صدمات زیادی به مقرهای دشمن وارد کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. روسیه مال این صحبت ها نیست ، فقط کارش بی شرف بودنه همین

  2. ببین کی اون روشن نشون بده و ما رو نابود کنه

  3. ولی خدایی سوسیس و چ حالی میکنه این همه پول خرج اترشو این چیزا نمیکنه