گلکسی ای 70

بررسی سامسونگ گلکسی ای 70 ؛ آماده برای نبرد با پرچمداران

مدتی است که گوشی میان رده پریمیوم سامسونگ گلکسی ای 70 (Samsung Galaxy A70) وارد بازار شده است. در این مطلب قصد داریم ویژگی‌های گلکسی ای ۷۰ را با همراه یک ویدیو بررسی کنیم.

شرکت سامسونگ که اخیرا گوشی‌های سری J خود را با سری A ادغام کرده، قصد دارد گوشی‌های این سری را با تنوع بیشتر و ویژگی‌های بهتر به بازار عرضه کند. این شرکت به تازگی و پس از معرفی گوشی پرچمدار گلکسی اس 10، سه گوشی میان رده و پرطرفدار گلکسی A30 ، A50 و A70 را با مشخصات و قیمت‌های متنوع معرفی و عرضه کرد. گلکسی ای 70 سامسونگ در دسته میان رده‌های قدرتمند قرار می‌گیرد و می‌تواند حتی با برخی پرچمداران بازار رقابت کند. در این مطلب قصد داریم گوشی سامسونگ گلکسی A70 را بررسی و بهترین ویژگی‌های این گوشی را مرور کنیم؛ گوشی میان رده‌ای که با صفحه نمایش بزرگ سوپر آمولد، دوربین چندگانه و قدرتمند، حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای، باتری بزرگ و سخت افزار قوی به نبرد با پرچمداران رفته است.

فهرست مطالب بررسی گلکسی A70

کاربران گرامی با کلیک بر روی هر بخش می‌توانید مطالب آن بخش را مطالعه بفرمایید.

پیش از این که به معرفی سامسونگ گلکسی A70 بپردازیم، شما را دعوت می‌کنیم که ویدیوی بررسی این گوشی جدید را در گجت نیوز تماشا کنید:

بررسی ویدیویی سامسونگ گلکسی ای 70

مشخصات فنی

تاریخ عرضهآوریل 2019
صفحه نمایشسوپر آمولد لمسی خازنی با نمایش 16 میلیون رنگ، 6.7 اینچی با رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل و نسبت 19.5:9
نسبت نمایشگر به بدنهحدود 86 درصد
تراکم پیکسلی نمایشگرحدود 393 پیکسل در هر اینچ
ابعاد بدنه164.2 در 76.7 در 7.9 میلی‌متر
وزن183 گرم
سیم کارتدو سیم کارت نانو
سیستم عاملاندروید 9.0 پای با رابط کاربری One UI
چیپستکوالکام اسنپدراگون 675 یازده نانومتری
پردازنده8 هسته‌ای شامل 2 هسته 2.0 گیگاهرتزی Kryo 460 و 6 هسته 1.7 گیگاهرتزیز Kryo 460
پردازشگر گرافیکیآدرنو 612
رم6 یا 8 گیگابایت
حافظه داخلی64 یا 128 گیگابایتی (قابل افزایش تا 512 گیگابایت از طریق کارت حافظه جانبی میکرو اس دی)
دوربین اصلیسه گانه 32 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و دیافراگم f/1.7 و تشخیص فاز + 8 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.2 و لنز فوق عریض 12 میلی‌متر + 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق میدان با دیافراگم f/2.2
قابلیت‌های دوربینفلش LED، پانوراما، اچ دی آر
فیلمبرداری1080p با نرخ 30 تا 240 فریم بر ثانیه، 2160p با نرخ 30 فریم بر ثانیه
دوربین سلفی32 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.0
جک 3.5 میلی‌متری هدفوندارد
باتری4500 میلی‌آمپرساعتی لیتیوم پلیمری غیر قابل تعویض
شارژشارژ سریع 25 واتی
حسگرهاحسگر اثر انگشت درون صفحه نمایش، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما
اتصالاتWi-fi 802.11 a/b/g/n/ac دو بانده، وای فای دایرکت، هات اسپات
بلوتوث5.0
یو اس بیتایپ C ورژن 2.0 کانکتور ریورسیبل
قیمت جهانیحدود 420 یورو
رنگ‌بندیآبی، سفید، مشکی

 

طراحی

گلکسی ای 70

 

سامسونگ گلکسی ای ۷۰ از طراحی مدرن، کم حاشیه و همراه با ناچ قطره‌ای بهره می‌برد. صفحه نمایش گوشی حدود 86 درصد بخش جلویی را به خود اختصاص داده و در اطراف پنل نیز حاشیه‌های بسیار کمی مشاهده می‌شود. این گوشی از زبان طراحی مشابهی با گلکسی ای 50 برخوردار است و به نظر می‌رسد با نسخه بزرگ‌تر شده این گوشی مواجه هستیم. در بدنه پشتی گوشی از پوشش 3D Glasstic استفاده شده که در واقع جنس آن از پلاستیک است اما در نگاه اول شیشه‌ای به نظر می‌رسد. متاسفانه این بدنه علاوه بر جذب اثر انگشت و لکه‌ها، در برابر خط و خش نیز مقاومت زیادی ندارد. صفحه نمایش گوشی نیز با شیشه گوریلا گلکس 3 محافظت می‌شود. بریدگی قطره‌ای در بالای صفحه نمایش دیده می‌شود که دوربین سلفی درون آن قرار گرفته و در بالای آن اسپیکر مکالمه تعبیه شده است.

در لبه سمت راست دستگاه، دکمه‌های تنظیم صدا و قفل قرار گرفته‌اند. یکپارچه بودن دکمه‌های تنظیم صدا می‌تواند کمی مشکل‌ساز باشد. درگاه سیم کارت دوگانه و کارت حافظه در لبه سمت چپ تعبیه شده‌اند و در لبه پایینی گوشی نیز شاهد قرارگیری درگاه یو اس بی تایپ C، جک 3.5 میلی‌متری هدفون و اسپیکر هستیم. در قاب پشتی، دوربین‌های اصلی سه گانه به صورت عمودی در قسمت بالای سمت چپ دیده می‌شوند و در زیر آن‌ها نیز فلش LED کوچکی قرار گرفته است. لوگوی سامسونگ نیز به صورت کمرنگ در مرکز پنل پشتی به چشم می‌خورد و به دلیل انتقال حسگر اثر انگشت به درون صفحه نمایش، خبری از این سنسور در بدنه نیست.

گلکسی ای 70

نکته قابل توجه در طراحی گلکسی A70 سامسونگ ، رنگ زیبای بدنه آن است که در زوایای مختلف تابش نور، حالت رنگین‌کمانی به خود می‌گیرد.

صفحه نمایش

گلکسی ای 70

صفحه نمایش همیشه یکی از نقاط قوت گوشی های سامسونگ به شمار می‌رود و گلکسی ای 70 نیز از این قاعده مستثنی نیست. گلکسی A70 سامسونگ از صفحه نمایش 6.7 اینچی با پنل سوپر آمولد و نسبت 20 به 9 بهره می‌برد که روشنایی 470 نیت در حالت دستی و 607 نیت در حالت اتوماتیک را ارائه می‌دهد. این نمایشگر بزرگ روشنایی بسیار خوبی دارد و حتی در زیر نور آفتاب نیز می‌توانید محتوای به نمایش درآمده را به راحتی مشاهده کنید. رنگ‌ها دقت و غلظت مثال‌زدنی‌ای دارند و رنگ‌های سفید و سیاه با دقت و عمق بسیار خوبی نمایش داده می‌شوند.

صفحه نمایش این گوشی 86 درصد سطح جلوی دستگاه را به خود اختصاص داده است. حالت شب و برخی قابلیت‌های نرم افزاری دیگر هم برای محافظت از چشمان کاربر و شخصی‌سازی نمایشگر ارائه شده‌اند. شاید بتوان رزولوشن فول اچ دی پلاس را تنها ایراد این نمایشگر دانست که البته آن هم در یک گوشی در این سطح ضعف بزرگی نیست و البته استفاده از این رزولوشن باعث می‌شود پردازنده و باتری فشار کمتری را تحمل کنند.

سیستم عامل و رابط کاربری

گلکسی ای 70

گلکسی A70 سامسونگ از سیستم عامل اندروید 9.0 پای و رابط کاربری One UI نسخه 1.1 استفاده می‌کند. این رابط کاربری اکنون به بلوغ کامل رسیده و کاملا نیازهای کاربران را برطرف می‌کند. منوها و آیکون‌های وان یو آی 1.1 از نو طراحی شده‌اند و امکان شخصی‌سازی و دریفات تم‌ها و آیکون‌های متنوع نیز برای آن وجود دارد. قابلیت حذف دکمه‌های ناوبری و استفاده از ژست‌های حرکتی هم برای جابه‌جا شدن در بین منوها و آیکون‌های مختلف در نظر گرفته شده است.

در مجموع سامسونگ گلکسی ای 70 به لطف اندروید 9 و رابط کاربری فوق‌العاده خود، تجربه کاربری لذت‌بخش، سریع و روانی را برای کاربران فراهم می‌کند.

سخت افزار

گلکسی ای 70

سامسونگ گلکسی A70 از چیپست میان رده کوالکام بهره می‌برد که می‌تواند انتظارات کاربران را برآورده کند. این گوشی بر خلاف بسیاری از گوشی های سامسونگ که در کشور موجود هستند از تراشه اسنپدراگون استفاده می‌کند. در حالی که در گلکسی A50 شاهد استفاده از تراشه اگزینوس 9620 هستیم، تراشه اسنپدراگون 675 با فناوری ساخت 11 نانومتری با هسته‌های کورتکس A76 و A55 کار پردازشی را در گلکسی ای 70 انجام می‌دهد. این چیپست دارای 8 هسته شامل دو هسته 2 گیگاهرتزی Kryo 460 Gold کورتکس A76 و 6 هسته 1.7 گیگاهرتزی Kryo 460 Silver کورتکس A55 است.

این گوشی همچنین دارای پردازشگر گرافیکی آدرنو 612 است که متاسفانه کمی کندتر از Mali-G72 در گلکسی ای 50 عمل می‌کند. همچنین گلکسی ای 70 مقدار حافظه ذخیره‌سازی 64 یا 128 گیگابایت و 6 یا 8 گیگابایت رم را در اختیار شما قرار می‌دهد.  در مجموع این گوشی از نظر سخت افزاری می‌تواند نیازهای کاربران را برطرف کند، اما ممکن است در استفاده‌های سنگین یا اجرای بازی‌های گرافیکی کمی به مشکل بخورد.

دوربین

گلکسی ای 70

گلکسی A70 دارای سه دوربین اصلی و یک دوربین سلفی است. دوربین اصلی 32 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 و فوکوس خودکار PDAF، دوربین 8 مگاپیکسلی سوپر واید با زاویه 120 درجه و دیافراگم f/2.2 و دوربین 5 مگاپیکسلی برای سنجش عمق میدان با دیافراگم f/2.2 در قاب پشتی قرار گرفته‌اند و در جلو نیز شاهد استفاده از دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0، پیکسل‌های 0.8 میکرومتری و  فوکوس ثابت هستیم. این گوشی همچنین قادر به فیلمبرداری 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه است.

توجه :

به منظور افزایش سرعت بارگزاری این مطلب، نمونه تصاویر گرفته شده با دوربین نسبت به سایز اصلی، کم حجم شده اند.

[before-after viewer_position=”center” move_on_hover=”true” overlay=”false” overlay_opacity=”0″ label_one=”قبل” label_two=”بعد” label_position=”two”]

گلکسی ای 70 گلکسی ای 70

[/before-after]
لنز Normal با HDRلنز Normal بدون HDR
[before-after viewer_position=”center” move_on_hover=”true” overlay=”false” overlay_opacity=”0″ label_one=”قبل” label_two=”بعد” label_position=”two”]

گلکسی ای 70 گلکسی ای 70

[/before-after]
لنز Wide با HDRلنز Wide بدون HDR

عکاسی پرتره و فیلمبرداری اسلوموشن از جمله قابلیت‌های این دوربین‌ها به شمار می‌روند. همچنین با وجود فلاش LED شما می‌توانید در شرایط نوری کم نیز عکاسی کنید. متاسفانه در این دوربین‌ها خبری از تنظیم سرعت شاتر و فوکوس دستی نیست.

[before-after viewer_position=”center” move_on_hover=”true” overlay=”false” overlay_opacity=”0″ label_one=”قبل” label_two=”بعد” label_position=”two”]

گلکسی ای 70 گلکسی ای 70

[/before-after]
سلفی استاندارد با HDR سلفی استاندارد بدون HDR

با بررسی عکس‌های ثبت شده توسط دوربین گلکسی ای 70 مشاهده می‌کنیم که دوربین گوشی در نور مناسب عکس‌های باکیفیتی ثبت می‌کند و رنگ‌ها دقت خوبی دارند. البته جزئیات تصاویر عالی نیست اما می‌تواند شما را راضی کند. در محیط‌های تاریک و شب کیفیت عکس‌ها نسبت به روز افت چشمگیری دارد اما در مجموع در سطح قابل قبولی قرار دارد.

[before-after viewer_position=”center” move_on_hover=”true” overlay=”false” overlay_opacity=”0″ label_one=”قبل” label_two=”بعد” label_position=”two”]

گلکسی ای 70 گلکسی ای 70

[/before-after]
لنز واید با HDRلنز استاندارد با HDR
[before-after viewer_position=”center” move_on_hover=”true” overlay=”false” overlay_opacity=”0″ label_one=”قبل” label_two=”بعد” label_position=”two”]

گلکسی ای 70 گلکسی ای 70

[/before-after]
لنز واید در نور کملنز استاندارد در نور کم

باتری

گلکسی ای 70

سامسونگ در این گوشی از باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ سریع 25 واتی استفاده کرده که حتی از برخی پرچمداران بازار نیز سریع‌تر است. باتری این گوشی در استفاده‌های سنگین تا نزدیک 12 ساعت و در استفاده‌های معمولی تا یک و نیم روز دوام می‌آورد. همچنین باتری گلکسی ای 70 در مدت کمتر از 2 ساعت به طور کامل شارژ می‌شود و در نیم ساعت نیز شارژ آن تا 42 درصد می‌رسد.

امکانات صوتی

گلکسی ای 70

 

گلکسی A70 مانند بسیاری از گوشی های میان رده از اسپیکر مونو بهره می‌برد که در لبه پایینی دستگاه جای گرفته است. کیفیت صدای خروجی این اسپیکر قابل قبول است، اما حجم صدای خروجی آنچنان زیاد نیست. جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیز در این گوشی حفظ شده است. در جعبه گوشی، هدفون میان رده‌ای قرار گرفته که پیش از این در گوشی‌های سری A سامسونگ مشاهده شده بود. کیفیت صدای این هدفون‌ها نیز معمولی است و ویژگی دالبی اتموس برای رسیدن به بیس بیشتر وجود دارد.

امتیاز گجت نیوز و جمع‌بندی

loading…!