تجارت با هواوی

شرکت‌های آمریکایی تجارت با هواوی را از سر خواهند گرفت

به گفته‌ی یک منبع مطلع، دولت ایالات متحده آماده است تا به شرکت‌هایی که خواهان تجارت با هواوی هستند، مجوز لازم را اعطا کند. این را می‌توان اولین سیگنال برای رهایی هواوی از تحریم‌هایی دانست که در ماه مه توسط دولت ترامپ اعمال شد.

یکی از مقامات آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، به خبرگزاری رویترز اطلاع داده است که روند اعطای مجوز برای تجارت با هواوی حداقل دو تا چهار هفته به طول خواهد انجامید. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که دونالد ترامپ در حاشیه اجلاس اخیر گروه 20 در ژاپن، گفت که شرکت‌های آمریکایی می‌توانند به روابط تجاری خود با هواوی ادامه دهند.

در همین راستا، هفته گذشته خبرهایی درباره صدور مجوزهای ویژه از سوی وزارت بازرگانی ایالات متحده، برای کمپانی‌های خواهان تجارت با هواوی منتشر شد. البته هنوز جزئیات چندانی از موارد دربرگیرنده‌‌ی این مجوزها موجود نیست؛ اما باید محدود به تجهیزاتی باشند که به سهولت از سایر بازارها قابل تهیه هستند و امنیت ملی را نیز با خطر مواجه نکنند.

گوشی هواوی

با گذشت نزدیک به دو ماه از تحریم هواوی و ورود به نیمه دوم سال 2019، به نظر می‌رسد کمپانی چینی هم می‌خواهد مواضع محکم‌تری در این خصوص بگیرد. به گفته‌ی یکی از نمایندگان هواوی: دولت ایالات متحده به جای صدور مجوزهای ویژه، باید نام این کمپانی را به طور کامل از لیست سیاه خارج کند؛ زیرا هیچ مدرک محکمی که نشان دهد محصولات هواوی تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا هستند، وجود ندارد.