سونی A7R IV

دوربین بدون آینه فول فریم سونی A7R IV با رزولوشن 61 مگاپیکسل معرفی شد

دوربین بدون آینه فول فریم سونی A7R IV به تازگی رونمایی شده است. دوربین سونی ای 7 آر آی وی قادر به ثبت تصاویری 61 مگاپیکسلی بوده و به قیمتی فضایی به فروش می‌رسد.

دوربین سونی A7R IV را باید جانشینی برای مدل بسیار محبوب A7R III دانست. البته این دوربین با وجود داشتن قابلیت‌های بسیار زیاد، پرچمدار سونی محسوب نمی‌شود. دوربین پرچمدار سونی را اکنون می‌توان مدل A9 دانست. با این حال، مدل A7R IV بیشترین کیفیتی که می‌توان از یک دوربین دیجیتالی ساخت شرکت سونی دریافت کرد را در اختیارتان قرار می‌دهد.

بررسی ویژگی‌های دوربین سونی A7R IV

افزایش رزولوشن یکی از اصلی‌ترین تغییرات سونی A7R IV در مقایسه با سونی A7R III محسوب می‌شود. اکنون رزولوشن از 42.4 مگاپیکسل به 61 مگاپیکسل رسیده است. بر اساس گفته‌های سونی، این اولین دوربین فول فریم مبتنی بر تکنیک نور پشت مجهز به سنسور CMOS دارای چنین رزولوشنی محسوب می‌شود. طراحی دوربین مبتنی بر تکنیک نور پشت سبب شده میزان نویز در عکس‌های به ثبت رسیده به حداقل برسد و حساسیت نسبت به نور به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا کند.

سونی A7R IV

سنسور دوربین از محدوده دینامیکی 15 مرحله‌ای برای ترسیم رنگ‌ها بهره می‌برد. از اهمیت وجود یک تثبیت‌کننده 5 محوره داخلی نباید غافل شد که از سونی A7R IV دوربینی ایده‌آل برای فیلم برداری می‌سازد. سنسور دوربین UXGA OLED EVF بوده و از 5.76 میلیون نقطه تشکیل می‌شود. در بخش فیلم برداری، نرخ فریمی این سنسور می‌تواند بین دو مقدار 60 فریم بر ثانیه و 120 فریم بر ثانیه تغییر پیدا کند. امکان فیلم برداری در رزولوشن 4K وجود دارد.

یک حالت تصویربرداری پشت سر هم با نام Pixel Shift Multi Shooting برای دوربین بدون آینه سونی A7R IV در نظر گرفته شده که می‌تواند از طریق کنار هم قرار دادن اطلاعات مربوط به تعداد زیادی عکس 16 مگاپیکسلی به ثبت رسیده پشت سر هم، به اندازه 963.2 مگاپیکسل داده جمع‌آوری کند! در ادامه، با قرار دادن این داده در اختیار نرم افزار دسکتاپ اختصاصی سونی، یک عکس 240.8 مگاپیکسلی ارائه خواهد شد. این حالت به تصویربرداران کمک می‌کند از سوژه‌های ساکن و بدون حرکت، عکس‌های با رزولوشن بسیار بالا به ثبت برسانند.

سونی A7R IV

حالت عکاسی پیاپی عادی دوربین سونی A7R IV قادر است در هر ثانیه، 10 فریم 61 مگاپیکسلی به ثبت برساند. این وضعیت می‌تواند برای 7 ثانیه ادامه پیدا کند تا در نهایت 70 عکس حاصل شود. نکته بسیار جالب اینجاست که در این حالت، فوکوس خودکار همچنان فعال بوده و امکان ردیابی اشیای در حال حرکت وجود دارد. فوکوس خودکار تشخیص فاز دوربین قادر به تشخیص 567 نقطه بوده و می‌تواند 74 درصد محیط تصویر را تحت پوشش قرار بدهد. برای اولین مرتبه در دنیای دوربین‌های سونی، امکان ردیابی اشیا حین فیلم بردار نیز میسر است.

ویدیوووووو

قابلیت مقاومت بیشتر در مقابل شرایط جوی نامناسب، نمایشگر لمسی چرخان، پشتیبانی از دو کارت حافظه از نوع UHS-II به صورت همزمان، پشتیبانی از وای فای دو بانده و داشتن درگاه یو اس بی نسخه سی 3.2 Gen 1 دیگر ویژگی‌های دوربین سونی A7R IV محسوب می‌شوند. با یک مرتبه شارژ کامل دوربین، می‌توان حدود 670 شات با آن ثبت کرد. خوشبختانه فضایی برای قرار دادن یک باتری اضافی داخل بدنه دوربین تعبیه شده است.

قیمت دوربین سونی A7R IV برابر 3500 دلار است. از دو ماه دیگر، امکان خرید آن برای کاربران آمریکایی میسر خواهد بود. هنوز زمان عرضه سونی A7R IV به دیگر نقاط دنیا مشخص نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. الاان معیار اینا با گوشی فرق داره؟؟؟

  2. سونی امپرطور ابر فناوری جهان

    • یه دوربنیی ازش مونده اونم چش بزن

      • جناب 2ماه پیش تو مسابقات تلویزیون ،تلویزیون های سونی لقب پادشاه تلویزیون ها را از ان خودش کرد(سایت اکسپریان مراجعه کن)
        تو صنعت فیلم سازی دست داره
        پلی استیشن و صنعت بازی حرف اول در جهان میزنه
        سهام شرکت صنعت نمایشگر ژاپن دیسپلی اولد هست که اپل 100میلیون به حساب شرکت ژاپن واریز کرد تا براش نمایشگر اولد بسازه
        و و و بعدش میگی چی داره!!!

    • خخخخخخخخخخخخخ