سونی

صفحه نمایش منعطف سونی مجهز به سنسورهای داخلی ثبت اختراع شد

به تازگی تصاویری از پتنت صفحه نمایش منعطف سونی منتشر شده است که آن را مجهز به چندین سنسور نشان می‌دهند. این سنسورها اطلاعاتی را برای تنظیم بهینه‌ی حالت نمایش در یک گوشی منعطف جمع‌آوری می‌کنند تا تجربه کاربری خوشایندتری ایجاد شود.

گوشی های قابل انعطاف باید تاکنون وارد بازار می‌شدند؛ ولی عرضه‌ی سامسونگ گلکسی فولد و هواوی میت ایکس به علت بروز مشکل در صفحه نمایش منعطف آن‌ها، به تعویق افتاد. حالا هر دو کمپانی در حال کلنجار رفتن با چالش‌های بسیار هستند تا یک گوشی هوشمند با نمایشگر تاشو را به دست مشتریان برسانند. اما به هر حال این نوع گوشی ها دیر یا زود، جزئی از زندگی روزمره‌ی ما خواهند شد و هر برند معتبری، آن‌ها را تولید خواهد کرد. سونی هم از این قاعده مستثنی نیست و در حال توسعه دادن تکنولوژی‌هایی برای انواع دستگاه‌های انعطاف پذیر است.

اخیرا پتنت‌های مربوط به یک پنل رول شونده را دیده بودیم که می‌توانست ابعاد دستگاه را کاهش دهد. حالا هم در یک پتنت جدید، صفحه نمایش منعطف سونی را با سنسورهای داخلی می‌توان دید.

صفحه نمایش منعطف سونی

تصاویر مربوط به این پتنت نشان می‌دهند که سه حسگر مختلف (سنسور شتاب، سنسور فشار و سنسور دما)، بخشی از صفحه نمایش منعطف سونی هستند. وظیفه‌ی این حسگرها، جمع‌آوری اطلاعات درباره‌ی نحوه‌ی استفاده از نمایشگر است. به عنوان مثال سنسور فشار که در مرکز پنل تعبیه شده، می‌تواند تشخیص دهد نمایشگر در حالت تاشده قرار دارد یا صاف؟

به کمک این اطلاعات، دستگاه می‌تواند نمایش محتوا در بخش‌های مختلف صفحه را به دقت تنظیم کند. البته این تنها محدود به خاموش شدن بخشی از صفحه نیست که در حالت تاشده، خارج از میدان دید کاربر قرار می‌گیرد؛ بلکه در این تکنولوژی به نمایشگرهای دوطرفه هم فکر شده است. در واقع می‌توانید در سمت دیگر صفحه نمایش، یک اسکرین سیور جذاب داشته باشید یا حتی یک اپلیکیشن دیگر را اجرا کنید.

اینکه چنین ایده‌ای در عمل تا چه حد کارایی خواهد داشت، جای بحث دارد؛ اما می‌توانیم امیدوار باشیم که روزی صفحه نمایش منعطف سونی را در دنیای واقعی ملاقات و امتحان کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. از سونی هیچی بعید نیست یهو دید باز اومد بازار کلهم کگرفت دستش

  2. چ عجب بعد یک سال تازه صدایی ازش در اومد

  3. آها اها سونی داره بخاری ازش بلند میشه

  4. واقعا عشقه
    سونی

  5. SONY
    امپراطور ابر تکنولوژی جهان
    امیدوارم برندهای بنجل چینی یاد بگیرن که نواوری یعنی در عمل اجرا بشه و مشکلی برای کاربر ایجاد نکنه
    سونی با احترام به مشتری این را به اثبات رسانده و این احترام به مشتری یعنی کیفیت ساخت برتر بدون هیچ گونه مشکلی بدست خریدار میرسه به این میگن احترام به مشتری
    ارزان فروشی برندهای بنجل چینی و حراج فروشی احترام به مشتری نیست بلکه فقط به منفعت شرکت هست و خالی کردن جیب مشتری و گول زدن مشتری به وسیله ارزان فروشی هست