دوربین هواوی میت 30 پرو دارای سنسوری مجزا برای فیلم برداری خواهد بود

هواوی دو نام تجاری Cine Lens و Matrix Camera را پیش از فرا رسیدن رویداد رونمایی دو گوشی Huawei Mate 30 و میت ۳۰ پرو به ثبت رساند. آن‌ها به قابلیت‌هایی اختصاصی برای دوربین هواوی میت 30 پرو اشاره می‌کنند.

هواوی پی 30 پرو قرار است یکی از خاص‌ترین گوشی های هوشمند دنیا که تا امروز دیده‌ایم باشد، به همین دلیل دنیای فناوری تا فرا رسیدن روز برگزاری رویداد معرفی آن لحظه‌شماری می‌کند. طی چند سال اخیر، یکی از اصلی‌ترین نقاط تمرکز هواوی حین توسعه پرچمداران خود، دوربین موبایل آن‌ها بوده است.

بزرگترین گوشی‌ساز چینی در این راستا، راهکارها و تکنولوژی‌های متعددی را توسعه داده است. بهبود دوربین‌های موبایل پرچمداران هواوی شامل نرم افزار و سخت افزار می‌شود. بر اساس جدیدترین اخبار، دوربین هواوی میت 30 پرو به لطف داشتن ویژگی‌های منحصربه‌فرد، همه را حیرت‌زده خواهد کرد. به ثبت رسیدن دو نام تجاری Cine Lens و Matrix Camera از وجود ویژگی‌هایی خاص در دوربین پرچمدار بعدی سری Mate خبر می‌دهد.

درباره دومین نام تجاری ایده خاصی نداریم، اما تا امروز، درباره اولین نام تجاری یاد شده در بالا، اطلاعاتی به دست آورده‌ایم. گفتنی است هواوی دو نام تجاری Cine Lens و Matrix Camera را در تاریخ هفدهم جولای (بیست و ششم تیر) در اداره مالکیت معنوی اتحادیه اروپا به ثبت رساند، به همین دلیل داغ داغ هستند!

بیشتر تلاش‌های هواوی در حوزه دوربین موبایل، در زمینه عکاسی بوده‌اند و این غول چینی، کمتر روی توانایی‌های دوربین‌های موبایل پرچمداران خود از نظر قابلیت‌های فیلم برداری، کار کرده است. این محدودیت با معرفی هواوی میت ۳۰ پرو از بین خواهد رفت، چرا که گفته می‌شود قابلیت‌های منحصربه‌فردی برای فیلم برداری در اختیار کاربران قرار خواهد داد. تلاش هواوی در این راستا به حدی جدی است که احتمالا، یکی از سنسورهای روی ماژول دوربین چند گانه این گوشی، به طور اختصاصی مخصوص فیلم برداری توسعه پیدا کرده است.

اسناد اولین نام تجاری مرتبط با دوربین هواوی میت 30 پرو

دوربین هواوی میت 30 پرو

در توضیحات مربوط به نام تجاری Cine-Lens نوشته‌ زیر دیده می‌شود:

تصویربرداری سینمایی؛ لنزهای اپتیکال برای فیلم برداری، تکثیر و پردازش صدا، تصویر و دیتا

یک لنز دوربین دارای صفت «سینماتیک»، قطعا با تمرکز روی قابلیت‌های فیلم برداری توسعه پیدا کرده است. تصور همکاری با شرکت لیکا به منظور توسعه دوربین هواوی میت 30 پرو با قابلیت‌هایی مخصوص برای فیلم برداری، لبخند روی لب ما می‌آورد! چنین گوشی هوشمندی مطمئنا در بخش نرم افزار، قابلیت کنترل دستی تمامی عناصر حین فیلم برداری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

دومین نام تجاری به ثبت رسیده Camera Matrix بوده و به احتمال زیاد، به نحوه لایه‌بندی دوربین هواوی میت 30 پرو اشاره می‌کند. در اینجا، تعداد زیادی سنسور به صورت ردیفی کنار هم قرار می‌گیرند، به همین دلیل استفاده از کلمه «ماتریس» برای وصف آن‌ها منطقی است. یک ماتریس، با وجود در بر داشتن چندین عنصر (سنسور)، یک ماهیت (دوربین) محسوب می‌شود.

دوربین هواوی میت 30 پرو

پیش از این، درباره تعداد سنسورهای دوربین هواوی میت 30 پرو تقریبا به اطمینان رسیده بودیم، اما اکنون درباره این موضوع شک داریم. پیشتر، تعداد سنسورها، همرده با دوربین هواوی پی 30 پرو، چهار عدد تصور می‌شد، اما اکنون، به خاطر احتمال افزوده شدن سنسوری اختصاصی برای فیلم برداری، امکان افزایش به پنج مورد نیز وجود دارد! وقتی رندر ویدیویی این گوشی، مجهز به دوربینی پنج گانه، منتشر شد، آن را خیالی تصور کردیم، اما اکنون، احتمال تبدیل شدن این طرح مفهومی به محصولی تجاری بالا است.

شاید هواوی، در دوربین میت 30 پرو، یکی از سنسورهای دوربین هواوی پی 30 پرو را با سنسور مخصوص فیلم برداری جایگزین کند. عنصر حذف‌شونده به احتمال زیاد، سنسور پریسکوپی خواهد بود.