برلیانس h330

برلیانس h330 بخریم یا آریو؛ برخورد دو سدان چینی در بازار ایران

دو مورد از خودروهای شرکت‌های چینی که وارد بازار ایران شده‌اند و در حال حاضر خرید و فروش می‌شوند، برلیانس h330 و آریو هستند. این خودروها از لحاظ فنی شباهت بسیاری به هم دارند و حتی در طراحی آن‌ها نشانه‌های مختلفی از کپی‌کاری دیده می‌شود. در طراحی خودروی برلیانس بیشتر از الگوی مدرن و اسپرت استفاده شده و در خودروی آریو یک سبک کلاسیک و شیک به کار برده شده است.

البته مقایسه قیمت برلیانس h330 با قیمت آریو نشان می‌دهد که تفاوتی در حدود 30 تا 40 میلیون تومان بین آنها وجود دارد به همین دلیل می‌توان آنها را در این محدوده قیمتی به عنوان رقیب مستقیم در نظر گرفت.

مقایسه قیمت برلیانس h330 با قیمت آریو

طبیعتاً با توجه به این که هر دو خودرو به عنوان خودروی چینی شناخته می‌شوند و وارداتی هستند، قیمت آنها نسبت به قیمت خودروهای هم رده داخلی بالاتر است. با این وضعیت قیمت برلیانس h330 صفر در بازار در حدود 170 تا 180 میلیون تومان است. البته این قیمت‎گذاری با توجه به نوع دنده اتومات و نوع دستی آن متغیر است و حتی برای خودرو برلیانس مدل 95 قیمت‌هایی مانند 125 و تا 135 گفته می‌شود. خودروی آریو هم از مسئله افزایش قیمت عقب نمانده و قیمت آن در حال حاضر بین 140 تا 150 میلیون تومان است. اگرچه این خودرو ارزان‌تر است، اما در مدل‌های کارکرده بسیار نزدیک به برلیانس است و قیمت آن در حدود 130 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

برلیانس h330

مشخصات ظاهری و امکانات داخلی

این یک اعتراف تلخ است که هر دو خودرو به سبک کپی کاری طراحی شدند. در طراحی بدنه آریو از الگوی اصلی بدنه تویوتا آلیون استفاده شده است و کاملاً طراحی در آن واضح و مشخص است. این در حالی است که شما در طراحی بدنه برلیانس بیشتر یک خودروی بی ام و را می‌بینید که تغییراتی در آن به وجود آمده است. ظاهر خودروی آریو بسیار ساده‌تر و بیشتر به سدان‌های کلاسیک شباهت دارد. اما برلیانس ظاهر اسپرت و دوست داشتنی داری دارد و به همین دلیل طرفدار خرید و فروش برلیانس h330 در بازار بیشتر است.

زمانی که وارد دو خودرو می‌شویم، اولین چیزی که توجه ما را به خود جلب می‌کند این است که در هر دو بیش از حد از پلاستیک خشک استفاده شده است. طراحی بخش‌های داخلی و همچنین چینش آپشن‌ها در کنار یکدیگر در خودروی برلیانس h330 جالب و دوست داشتنی است. فضای کابین اتاق بزرگ است و راننده و سرنشین آن احساس راحتی می‌کنند. این در حالی است که به نظر می‌رسد کیفیت ساخت بخش داخلی آریو بیشتر به دل بنشیند و استحکام بالاتری نسبت به خودروی برلیانس دارد. فضای داخلی آریو کوچک‌تر است و برای افراد با اندازه بزرگ توصیه نمی‌شود.

برلیانس h330

تجربه رانندگی با برلیانس h330 و آریو

حالا زمان آن فرا رسیده که استارت خودرو را بزنید و کمی با آن رانندگی داشته باشید. در خودروی آریو شما یک موتور با حجم ۱۵۰۰ سی سی را روشن می‌کنید که ۴ سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ دارد. این پیشرانه می‌تواند ۱۰۳ اسب بخار قدرت و حداکثر گشتاور ۱۴۱ نیوتون متر نصیب شما کند. این خودرو در دو مدل جعبه دنده دستی و جعبه دنده اتوماتیک به بازار عرضه شده است که نوع دستی آن جذابیت بیشتری برای رانندگان دارد. مصرف ترکیبی آریو هم ۷ لیتر است.

این در حالی است که موتور برلیانس h330 حجمی معادل با ۱۴۹۸ سی سی دارد و قادر به تولید حداکثر قدرت ۱۰۳ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۳۸ نیوتن متر است. جعبه دنده این خودرو هم در دو مدل دستی و اتوماتیک است و محور متحرک آن از نوع دیفرانسیل جلو است. مصرف ترکیبی خودرو 6.7 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بوده و حداکثر سرعت آن هم ۱۷۰ کیلومتر است.

درباره بخش رانندگی، باید اعتراف کنیم که سیستم تعلیق برلیانس h330 بسیار بهتر است، هر دو خودرو از سیستم ترمز ضد قفل ABS و سیستم توزیع الکتریکی بار ترمز EBD بهره می‌برند و ایمنی خوبی دارند. مقایسه بینایندوخودرونشانمی‌دهدکه شما می‌توانید با توجه به قیمت و همچنین سلیقه‌ای که برای طراحی خودرو دوست دارید انتخاب کنید. اما در هر صورت تجربه رانندگی با برلیانس جذاب‌تر است.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت‌های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

15 دیدگاه

  1. باعرض سلام . خداوکیلی سگ ماشینهای چینی شرف داره به محصولات ایران خودرو بنده هم سورن داشتم هم ۲۰۶ هم پارس الان ۲۳۰ دارم به خداقسم هیچ کدامشان به برلیانس نمیشن

  2. خدایی گرونه این قیمت واسه اینا آخه خیلی هم به درد بخور نیستن

  3. ای بابا ما پرایدم نمیتونیم بخریم

  4. هیچ کدوم به این قیمتا نمی ارزن. هر ماشینی دارین همونو سوار بشین اینهمه پول بی زبون به اینا ندین.

    • پراید رو نگه دارن یا تیبا و پژو 405 رو!!!

      مگه 206 و پژو پارس با قیمت 100 میلیون می ارزن؟؟؟

      جناب امین، حتی اگه پدر یک خانواده نخواد یک ماشین بهتر داشته باشه، این قدر بچه هاش و خانمش بهش گیر می دن که مجبور میشه تا 2 برابر این پول رو هم با رفتن زیر قرض، برای خرید ماشین هزینه کنه

      با سپاس

  5. یه حسی بهم میگه چینی ها میان بازار ایران و اروپا میکشه بیرون

  6. اونی که ارزون تره رو میخریم

  7. H330 بهتره ولی آریو هم ماشین بدی نیست

    با سپاس

    • 130 تومن پول میخوره معلومه ک بد نیست

      • بله، آریو از دنا پلاس (بهترین ماشین ایرانی) هم بهتره و هم ظاهر باکلاس تری داره

        با سپاس

        • کلا کاری نداریم ولی حمایت از تولید داخلی هم دیگه صد سال توی وجود ما نیست

          • دنا هم بیشتر قطعاتش از چین میاد

            باتری و لاستیک و رینگ فولادی تولید ایران که روی دنا هست، روی سایر ماشین های چینی مونتاژی هم هست

            در واقع دنا هم مونتاژ هست که با اسم تولید داخل به خورد مردم می دن

            با سپاس

          • حمایت از تولید داخل به چه قیمت این درسته که ۸۵ میلیون نفر به خاطر اشتغال ۲۰ هزار نفر جونشون رابه خطر بندازن دندونی که اذیت میکنه را باید کشید انداخت دور الآن دانمارک صنعت خودرو سازی نداره مگه چی میشه ما هم صنعت خخخخخخخخخخخخ نداشته باشیم