سامسونگ گلکسی نوت 10

معرفی سامسونگ گلکسی نوت 10 و نوت 10 پرو،‌ قبل از معرفی رسمی!

سامسونگ گلکسی نوت 10 و سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پرو (+Samsung Galaxy Note 10) به زودی رونمایی خواهند شد. به لطف انتشار کوله‌باری از اخبار درباره آن‌ها به صورت رسمی، تقریبا هیچ چیز درباره آن‌ها از ما پوشیده نمانده است.

هر خبر، شایعه و رندر منتشر شده درباره سامسونگ گلکسی نوت 10 و برادر بزرگتر آن را می‌توان به تکه‌ای از یک پازل تشبیه کرد. خوشبختانه پیش از رونمایی رسمی دو گوشی، پازل آن‌ها تا 90 درصد کامل شده است! به عبارتی اکنون هیچ چیز درباره سبک طراحی و ویژگی‌های ظاهری این دو گوشی از ما پوشیده نیست.

تا رونمایی دو گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10 و سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس حدود دو هفته باقی مانده است، به همین دلیل با یک چشم بر هم زدن، به 10 درصد اطلاعات باقی مانده نیز دست پیدا خواهیم کرد.

جمع بندی ویدیویی اخبار منتشر شده درباره سامسونگ گلکسی نوت 10 و نوت ۱۰ پرو

ویژگی‌ها و مشخصات فنی سامسونگ گلکسی نوت 10

بر اساس گفته‌های سه منبع موثق ما، یعنی ایوان بلاس (Evan Blass)، استیو همرستافر (Steve Hemmerstoffer) و جان پروزر (Jon Prosser)، گلکسی نوت 10 دارای یک نمایشگر 6.3 اینچی از نوع Infinity-O خواهد بود. طبق انتظار، این نمایشگر بر اساس فناوری سوپرامولد ساخته شده است. یکی از ویژگی‌های جذاب و منحصربه‌فرد این صفحه نمایش، بهره بردن از نرخ تازه‌سازی 60 هرتزی محسوب می‌شود.

سامسونگ گلکسی نوت 10

مغز متفکر سامسونگ گلکسی نوت 10 اسنپدراگون 855 پلاس است. این تراشه در مقایسه با اسنپدراگون 855 از یک پردازشگر گرافیکی بهتر با 15 درصد توان پردازشی بالاتر بهره می‌برد. گفتنی است فرکانس کاری هسته‌های پردازنده اصلی اسنپدراگون 855 پلاس نیز از 2.8 گیگاهرتز در اسنپدراگون 855 اکنون به 2.96 گیگاهرتز رسیده است. تراشه نام برده در نسخه‌های مخصوص آمریکا و چین به کار خواهد رفت. نسخه‌های عرضه شده در دیگر نقاط دنیا، از اگزینوس 9825 قدرت خواهند گرفت. این اولین تراشه 7 نانومتری سامسونگ به شمار می‌رود.

بعد از سا‌ل‌ها، قرار است فاصله بین گوشی های سری S و Note معرفی شده در یک سال افزایش چشم‌گیری پیدا کند. تا پیش از این، دو گوشی پرچمدار سامسونگ از دو سری یاد شده، تنها از نظر برخی قابلیت‌ها همچون ابعاد نمایشگر و قلم SPen با یکدیگر تفاوت داشتند، اما امسال، تفاوت بین گلکسی اس 10 و گلکسی نوت 10 به حداکثر میزان ممکن خواهد رسید.

برخلاف برخی شایعات قبلی، سامسونگ گلکسی نوت 10 قرار نیست در دسته‌بندی گوشی های گیمینگ قرار بگیرد، چرا که فاقد نمایشگری با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز است. البته، سایر مشخصات فنی آن در حد و اندازه بهترین گوشی های گیمینگ بازار است. به عنوان نمونه باید به وجود 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت ظرفیت داخلی در نسخه پایه آن اشاره کرد. از وجود تراشه بسیار قدرتمند اسنپدراگون 855 پلاس نباید غافل شد. قطعات سخت افزاری گوشی از یک باتری 3600 میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌کنند.

به لطف پشتیبانی از سیستم شارژ سریع 45 واتی، این باتری طی مدت زمانی بسیار کوتاه از 0 تا 100 درصد شارژ خواهد شد. البته شارژر پیش‌فرض سامسونگ گلکسی نوت 10 دارای توان خروجی 25 واتی است و برای بهره‌ بردن از حداکثر توان سیستم کوئیک شارژ گوشی باید یک شارژر دیگر تهیه کرد.

با وجود این فقدان، در جعبه گوشی یک دانگل جک هدفون ارائه خواهد شد. این موضوع از حذف درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری از سامسونگ گلکسی نوت 10 خبر می‌دهد. درباره پشتیبانی یا عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی توسط این گوشی خبر دقیقی در دسترس نیست، اما با وجود 256 گیگابایت ظرفیت داخلی به صورت پیش‌فرض، در صورت حذف این درگاه،‌ مشکلی برای کاربران به وجود نخواهد آمد.

یکی از ویژگی‌های مشابه این گوشی با پرچمدار سری S در سال جاری، دوربین اصلی است. روی پنل پشتی، یک سنسور 12 مگاپیکسلی رنگی، یک سنسور تله فوتو 12 مگاپیکسلی و یک سنسور 16 مگاپیکسلی از نوع اولترا واید وجود خواهد داشت.

سامسونگ گلکسی نوت 10

با وجود برخی اختلافات در مشخصات فنی گلکسی نوت 10 و گلکسی اس 10، مخصوصا از نظر تراشه، همچنان قلم SPen اصلی‌ترین تفاوت دو گوشی سری S و Note سال 2019 محسوب خواهد شد. انتظار داریم قابلیت‌ها و کاربردهای جدیدی برای قلم مخصوص گوشی گلکسی نوت 10 تعریف شوند.