هیوندا سوناتا

نبرد بین دو عضو از یک خانواده؛ هیوندا سوناتا یا هیوندا اکسنت؟ کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟

هیوندا سوناتا و هیوندا اکسنت هر دو در دسته سدان‌های این کمپانی کره‌ای قرار می‌گیرند. اما سوناتا در رده سدان‌های متوسط و اکسنت در رده سدان‌های کوچک در بازار جهانی رقابت می‌کند. هرچند این دو خودرو در حالت عادی با هم مقایسه نمی‌شوند و عملا در بازار جهانی رقیب یکدیگر نیستند. اما ورود مدل 2018 هویندا اکسنت به بازار ایران و قیمت آن باعث شده تا به عنوان یک رقیب برای سوناتا در بازار ایران شناخته شود. و در واقع تنها وجه رقابتی این دو خودرو قیمت آن‌هاست.

با توجه به توضیحاتی که دادیم، مقایسه این دو خودرو در بازار ایران کار عجیبی نیست. زیرا افرادی که قصد خرید هیوندا اکسنت را دارند، در رنج قیمتی یکسان با هیوندا سوناتا مواجه می‌شوند و به احتمال زیاد نظر و انتخاب خود را به سمت خرید هیوندا سوناتا تغییر می‌دهند. اما با این حال در ادامه این مطلب قصد داریم با بررسی عمیق‌تر این دو خودرو ارزش خرید هر کدام را نسبت به دیگری بسنجیم.

هیوندا سوناتا

مقایسه طراحی ظاهری هیوندا اکسنت و هیوندا سوناتا 2018

هیوندا اکسنت و هیوندا سوناتا هر دو در مدل جدید خود جذاب و خیره کننده هستند. اما آن طور که از تصاویر نیز پیداست، هیوندا اکسنت هنوز هم در مدل 2018 خود از المان‌های طراحی عصر جدید خودروها عقب مانده است. این موضوع را می‌توان به وضوح در طراحی چراغ‌ها، مه‎شکن‌ها و خطوط برجسته روی کاپوت و نمای جانبی این خودرو مشاهده کرد. هرچند که هنوز هم این طراحی گیرایی لازم برای جذب مشتری را دارد.

هیوندا سوناتا

در مقابل هیوندا سوناتا در مدل 2018 خود از آخرین متدهای روز دنیا در طراحی خودرو بهره می‌برد. مشخص است که کمپانی هیوندای برای طراحی این مدل محبوب خود هزینه بیشتری را صرف کرده است تا بتواند در بازار آمریکا و اروپا با رقبای قدر آلمانی خود رقابت کند و همانند نسل‌های قبل از فروش هیوندا سوناتا سود بیشتری به دست آورد.

هرچند برای انتخاب خودرو ملاک طراحی ظاهری کاملا سلیقه‌ای است. اما از نظر کارشناسانه طراحی هیوندا سوناتا در سطح بالاتری قرار می‌گیرد.

مقایسه طراحی داخلی و امکانات هیوندا اکسنت و هیوندا سوناتا

از همین ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که هیوندا اسکنت یک سدان کوچک میان رده و معمولی است که در بازار جهانی قیمت پایین‌تری نسبت به سوناتا دارد. بنابراین نمی‌توان انتظار یک کابین لوکس پر امکانات را از این خودرو اقتصادی داشت. اما در مقابل هیوندا سوناتا جزو سدان‌های نسبتا لوکس است که با قیمت نسبتا بالایی نیز به فروش می‌رسد.

هیوندا سوناتا

در کابین هیوندا اکسنت همه چیز به ساده‌ترین شکل ممکن طراحی شده تا از افزایش قیمت بیهوده این خودرو جلوگیری شود. به همین دلیل نیز نشستن در کابین هیوندا اکسنت حس یک خودرو اقتصادی را به شما می‌دهد که با اهداف تولید این خودرو نیز مطابقت دارد. علاوه بر این، امکانات رفاهی داخل کابین در حدی است که تنها برای رانندگی عادی در شهر مفید است. با این حال از لحاظ ایمنی هیوندای برای تولید این خودرو اقتصادی خود نیز چیزی کم نگذاشته است. اما قطعا امکانات رفاهی داخل کابین آن در حد یک سدان متوسط نیمه لوکس نیست. بنابراین اگر می‌خواهید با پرداخت هزینه کمتر صاحب یک خودرو شهری با ایمنی و کیفیت نسبتا قابل قبول شوید، خرید هیوندا اکسنت می‌تواند گزینه خوبی باشد.

هیوندا سوناتا

در کابین هیوندا سوناتا اما همه چیز متفاوت است. با نشستن در کابین این خودرو در همان نگاه اول متوجه طراحی خوب و کیفیت بالای متریال استفاده شده در داشبورد خواهد شد. هرچند باز هم کابین این خودرو نسبت به رقبایش در بازار جهانی جذاب و مدرن نیست. اما می‌تواند مشتریان خود را از خرید هیوندا سوناتا راضی نگه دارد. علاوه بر این، امکانات رفاهی مانند کروز کنترل، فرمان چرمی همراه با دکمه‌های کنترلی و گرمکن، ترمز پارک برقی، ترمز کمکی، پشت سری‌های فعال و کمربند ایمنی محدود کننده، سنسور جلو و عقب، سنسور باران؛ سنسور فشار باد تایرها، سنسور نقطه کور، گردش اتوماتیک چراغ‌ها در پیچ، تنظیم اتوماتیک ارتفاع نور، چراغ شور و سیستم تهویه هوای اتوماتیک دوگانه به همراه دریچه‌های مجزا برای ردیف عقب، صندلی راننده 8 حالته برقی به همراه مموری و بسیاری دیگر ارزش خرید هیوندا سوناتا را در نزد خریداران ایرانی افزایش می‌دهد.

مقایسه عملکرد فنی هیوندا سوناتا و هیوندا اکسنت

برای مقایسه عملکرد این خودروها کافی است به حجم موتور 1.6 لیتر اکسنت در مقابل موتور 2.4 لیتری سوناتا اشاره کرد تا از همین ابتدا برتری سوناتا نسبت به این سدان کوچک شهری مشخص شود. قدرت 176 اسب بخاری و گشتاور 229 نیوتون متری این خودرو در مقابل نیروی 122 اسب بخاری و گشتاور 156 نیوتون متری قرار می‌گیرد که نتیجه آن شتاب 0 تا 100 9 ثانیه‌ای برای سوناتا در مقابل شتاب 11 ثانیه‌ای اکسنت است.

اما در مورد مصرف سوخت این بار هیوندا اکسنت برتری را به دست می‌گیرد. زیرا با موتور کوچک‌تر خود تنها 6.4 لیتری در سیکل ترکیبی می‌سوزاند. در حالی که این عدد در سوناتا به 8 لیتر می‌رسد. بنابراین عاملی که می‌تواند خرید هیوندا اکسنت را در مقابل خرید هیوندا سوناتا توجیه کند، مصرف سوخت پایین این خودرو است که برای رانندگی‌های شهری کاملا مناسب است.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالت به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*