پیش فروش خودروهای وارداتی

پیش فروش خودروهای وارداتی ممنوع است

معاون کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت هیچ‌گونه پیش فروش خودروهای وارداتی پس از ممنوعیت واردات خودرو در تیر ماه سال 97 انجام نشده است. وی تاکید کرد پیش فروش این خودروها ممنوع بوده و با عاملان آن برخورد می‌شود.

وحید منایی، معاون کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص فروش خودروهای وارداتی به صورت پیش فروش توسط برخی از شرکت‌ها عنوان کرد بر اساس ابلاغ مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در ارتباط با ممنوعیت واردات 1339 نوع کالا به ویژه خودرو، ممنوعیت پیش فروش خودرو و تعیین تکلیف قراردادهای بلاتکلیف به شرکت‌های عرضه‌کننده خودروهای وارداتی ابلاغ شده است. وی افزود در همین راستا سازمان حمایت بررسی‌هایی را انجام داده است که از ابتدای سال 1397 برخی از شرکت‌های واردکننده خودرو تا قبل از ممنوعیت واردات خودرو فقط خودروهای وارداتی را به صورت فروش فوری عرضه کرده بودند که در برخی از قراردادها موعد تحویل خودرو عرضه شده پس از تاریخ ممنوعیت واردات بود، اما ثبت نامی پس از تاریخ ممنوعیت واردات انجام نشده است.

برخورد با عاملان پیش فروش خودروهای وارداتی

معاون کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پایان خاطرنشان کرد:

اگر گزارشی در خصوص ادامه پیش فروش خودرو از سوی شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو به این سازمان مستند به اسناد و مدارک ارائه شود، قطعا مشابه سایر موضوع‌ها در حوزه عدم ایفای تعهدات، در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گرفته و در راستای استیفای حقوق مصرف‌کنندگان برخورد قانونی لازم انجام خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خوب ، خوبه از خودشون بودن دروغ هم میگن که باهاشون برخورد می کنن