عبور یک سیارک خطرناک از کنار زمین؛ دانشمندان یک روز بعد خبردار شدند!

اخیرا سیارک 2019OK معروف به قاتل شهر از فاصله 65 هزار کیلومتری زمین به صورت نامحسوس گذشت، نکته حائز اهمیت این است که دانشمندان یک روز پس از این رویداد توانستند متوجه آن شوند.

در سوم مرداد 98 برابر با 25 جولای 2019 در حالی سیارک 2019OK معروف به قاتل شهر از فاصله 65 هزار کیلومتری زمین عبور کرد که دانشمندان پس از یک روز از جزئیات این ماجرا مطلع شدند. هرچند پس از آن دانشمندان به واسطه مشاهدات تلسکوپی توانستند از عبور این سیارک از کنار زمین ویدیوی کوتاهی را به ثبت برسانند. البته احتمال این این سیارک با زمین برخورد کند بسیار کم بود، اما دانشمندان از این موضوع نگران هستند که نتوانستند عبور آن را به موقع مطلع شوند و یک روز پس از آن متوجه این رویداد شدند.

جزئیات عبور سیارک 2019OK از کنار زمین

سازمان فضایی اروپا توانست به کمک 2 تلسکوپ در شبکه بین المللی علمی بصری (ISON) عبور سیارک از کنار زمین را به ثبت برساند. هرچند ویدیوی ضبط شده به خوبی جزئیات را نشان نمی‌دهد و این سیارک در آن همانند یک حباب سیاه است، اما همین ویدیو نیز به دانشمندان کمک خواهد تا در مورد سیارک 2019OK اطلاعات زیادی را کسب کنند. بر اساس اعلام سازمان فضایی اروپا، این سیارک که دارای عرضی حدود 100 متر بود حدودا هر 100 هزار سال یک‌بار از کنار زمین عبور می‌کند و در این رویداد این سیارک از ارتفاعی 65 هزار کیلومتری سیاره زمین گدر کرد. گفتنی است برای نخستین بار این سیارک خطرناک در 24 جولای توسط رصدخانه SONEAR برزیل رصد شد.

ویدیو سیارک 2019OK

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. ماه تا زمین حدود 360هزار تا فاصله داره این از 64تایی رد شده بعد میگن هیچی نبوده