پاوربانک بیسیم سامسونگ

بررسی اولیه پاوربانک بیسیم سامسونگ – Samsung Wireless Powerbank

به بهانه‌ی معرفی Samsung Wireless Powerbank در این مقاله قصد داریم به بررسی اولیه پاوربانک بیسیم سامسونگ ٬ قدرت شارژ٬ قیمت و ویژگی‌های آن بپردازیم.

امروز می‌خواهیم نگاهی به پاوربانک بیسیم سامسونگ که با نام Samsung Wireless Powerbank معرفی شده خواهیم انداخت. در حالی که پاوربانک‌ها اغلب معمولی هستند٬ اما این پاوربانک همانند یک شارژر بیسیم عمل می‌کند و می‌تواند گوشی شما را به صورت بیسیم شارژ کند. پاوربانک‌های بیسیم کمی در بازار است٬ بنابراین پاوربانک جدید سامسونگ دیوایس جذابی برای بازار خواهد بود.

بررسی اولیه پاوربانک بیسیم سامسونگ

پاوربانک بیسیم سامسونگ یک گام بیشتر هم رو به جلو رفته و نه تنها فناوری شارژ سریع را برای حالت شارژ سیمی ارائه می‌کند٬ بلکه آن توانایی شارژ بیسیم گوشی‌های سامسونگ را نیز دارد. ولتاز‌های شارژ سیمی این پاوربانک شامل 5 ولت/2 آمپر ٬ 9 ولت/1.67 آمپر و 12 ولت/1.25 آمپر می‌شود. این پاوربانک از فناوری شارژ سریع Quick Charge 2.0 کوالکام و پروتکول‌های شارژ سریع سامسونگ نیز پشتیبانی می‌کند و ظرفیت آن 10 هزار میلی‌آمپر ساعت است.

ما ابتدا یک آزمایش سریع با شارژ سیمی آن را انجام دادیم. شیائومی ردمی کی 20 پرو که از یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی (با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع Quick Charge 4.0) برخوردار است٬ توانست با مدیریت سرعت 27 واتی در کمتر از 100 دقیقه به شارژ کامل برسد. این بسیار نزدیک به چیزیست که آیفون با شارژر 18 وات به دست می‌آید.

ما همچنین این پاوربانک را با تبلت گلکسی تب اس 5 ای که از استاندارد شارژ سریع سامسونگ پشتیبانی می‌کند نیز آزمایش کردیم. این پاوربانک موفق شد باتری 7040 میلی‌آمپر ساعتی تبلت سامسونگ را در عرض دو ساعت به شارژ کامل برساند. متاسفانه در زمان بررسی٬ ما هیچ دیوایس سامسونگی که از استاندارد شارژ بیسیم پرسرعت این شرکت پشتیبانی کند را در دست نداشتیم٬ بنابراین ناچارا یک دیوایس آیفون ایکس آر اپل را آزمودیم. شارژ کامل این دیوایس چیزی در حدود 4 ساعت به طول انجامید!

پاوربانک بیسیم سامسونگ

از دیگر جزئیات پاوربانک بیسیم سامسونگ می‌توان به قاب آلومینیومی آن اشاره کرد که برای عملکرد انتقال شارژ بیسیم٬ یک پوشش پلاستیکی روی آن قرار گرفته است. این پنل کمی سست است و وقتی فشارش دادیم یک صدای خرد شدنی شنیده شد که چندان دلگرم کننده به نظر نمی‌رسد. گرچه خوشبختانه در طول بررسی٬ آن آسیبی ندید.

در جلوی این پاوربانک یک درگاه USB-A برای خروجی برق و یک درگاه USB-C برای شارژ یک باتری قرار دارد. دکمه‌ی پاور نیز در کنار این درگاه‌ها قرار دارد. همچنین چهار LED سفید به چشم می‌خورد که می‌تواند میزان شارژ دیوایس یا خاموش و روشن بودن آن را نشان دهد. این دکمه برای جابجایی بین حالت شارژ بیسیم و سیمی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. حالت شارژ بیسیم در صورت استفاده نشدن برای مدتی٬ به شکل خودکار خاموش می‌شود.

یک کابل کوتاه 20 سانتی برای شارژ دیوایس‌های شما در داخل جعبه‌ی این پاوربانک قرار دارد. شما می‌توانید به صورت همزمان دو دستگاهتان را با یکدیگر شارژ کنید؛ یکی به صورت سیمی و دیگری به صورت بیسیم شارژ می‌شود. هرچند این می‌تواند نرخ شارژ در دو مدل را کاهش دهد٬ اما اگر شما یک گوشی گلکسی اس 10 با ساعت گلکسی واچ داشته باشید٬ می‌توانید بدون مشکل هر دو را همراه هم شارژ کنید. Samsung Wireless Powerbank با قیمت 60 دلار روانه‌ی بازار می‌شود که می‌تواند برای یک پاوربانک 10 هزار میلی‌آمپر ساعتی با سرعت شارژ سیمی 15 وات گران قیمت باشد. با این حال٬ شارژ بیسیم یک بعد دیگر را به آن اضافه می‌کند و این چیزیست که در دیگر پاوربانک‌ها دیده نمی‌شود.

به طور کلی اگر صاحب محصولات غیرسامسونگی هستید٬ عملکرد شارژ بیسیم این دیوایس خیلی سریع نیست٬ اما اگر صاحب یکی از گوشی‌های خانواده گلکسی اس و گلکسی نوت و همچنین گجت‌های پوشیدنی سامسونگ هستید٬ این پاوربانک می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای شما باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اینا خوب نیستن
    سیمدار
    و ساخت شیائومی خوبه