انسان های متولد فضا

انسان های متولد فضا ممکن است کاملا انسان نباشند!

آیا انسان‌ها روزی به فضا مهاجرت می‌کنند؟ احتمالا، بله؛ اما آیا انسان های متولد فضا کماکان انسان باقی می‌مانند؟ زیست‌شناسی بنام «اِسکات سولومون» (Scott Solomon) نظریه جالبی دارد!

بسیاری از محققان معتقدند که روزی انسان‌ها به فضا مهاجرت خواهند کرد. این مهاجرت می‌تواند در ابعاد بزرگ و برای زندگی در «مریخ» یا «ماه» باشد. یا صرفا برای حضور در یک آزمایش علمی که داخل یک «ایستگاه فضایی» تدارک دیده شده است. اما چه اتفاقی می‌افتد اگر زنی در فضا باردار شود؟ انسان های متولد فضا شبیه انسان‌های متولد زمین هستند یا به گونه‌ای متفاوت بدل می‌شوند؟

زیست‌شناس حوزه «تکامل»، «اسکات سولومون» (Scott Solomon) معتقد است این احتمال کاملا وجود دارد که انسان های متولد فضا انسان نباشند! او نه تنها معتقد است که مقوله «بارداری» و «زایمان» در فضا، بسیار متفاوت از زمین است؛ بلکه حتی عقیده دارد اجتماع‌های انسانی که در فضا بوجود می‌آیند، منجر به خلق انسان‌هایی بسیار متفاوت می‌شوند:

درنهایت، انسان‌هایی که در فضا زندگی می‌کنند، انقدر تکامل پیدا می‌کنند و انقدر نسبت به انسان‌های عادی، متفاوت می‌شوند که از نظر انسان‌های زمینی، گونه‌ای متفاوت قلمداد می‌شوند!

تفاوت‌های انسان های متولد فضا با انسان‌های زمینی

یکی از اصلی‌ترین مواردی که «سولومون» معتقد است باعث تفاوت انسان های متولد فضا یا به طور دقیق‌تر، انسان‌های متولد مریخ یا ماه، با انسان‌های زمینی می‌شود، جاذبه پایین است. جاذبه پایین منجر به کاهش تراکم استخوان‌های نوزاد می‌شود. این کاهش تراکم، بزرگ‌تر شدن اندام‌های استخوانی نوزاد و مخصوصا جمجمه او را به همراه دارد. با نگاهی دقیق‌تر به این موضوع، متوجه می‌شویم که در جوامع انسانی‌ای که در فضا شکل می‌گیرند، «زایمان طبیعی» ممکن است باعث آسیب به اندام‌های داخلی مادر شود. در نتیجه، «سزارین» تنها راه به دنیا آوردن نوزادانی است که در فضا قرار است به دنیا بیایند.

انسان های متولد فضا

اما بزرگ‌تر شدن سَر، تنها شروع ماجرا است چرا که «سولومون» معتقد است:

تجمع رنگدانه‌ها هم متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، مِلانین پوست که پوست ما را در برابر اشعه ماورابنفش خورشید محافظت می‌‌کند، با تغییر مواجه می‌شود. این موضوع به این معنی است که نسل‌های بعدی انسان‌هایی که خارج از کره زمین زندگی می‌کنند، رنگ پوستی متفاوت با ما انسان‌های کره زمین خواهند داشت!

«تکامل»، اصلی جداناپذیر در زندگی موجودات زنده است و این تکامل است که ما را از نیاکان میمون‌مانند خودمون، به موجودی متفاوت و البته هوشمندتر به نام «انسان» تبدیل کرد. هیچکس نمی‌تواند ادعا کند که مسیر تکامل، با ما انسان‌های کره زمین به پایان راه رسیده است. اگر مهاجرت انسان‌ها به فضا را اجتناب‌ناپذیر بدانیم، آن‌وقت دیر یا زود، اثر «تکامل» را در این انسان‌ها خواهیم دید. «تکامل»، پروسه بسیار زمان‌بری است اما یک‌چیز را می‌توان با قطعیت گفت و آن هم اینکه پروسه «تکامل» بعدی انسان را، انسان های متولد فضا شروع خواهند کرد!

اما نظر شما کاربر گجت نیوز درباره مواردی که گفته شد چیست؟ اگر فرض را بر این بذاریم که انسان‌ها، قطعا روزی به فضا مهاجرت می‌کنند؛ فکر می‌کنید انسان های متولد فضا چه شکلی خواهند بود؟ و اینکه آیا ما انسان‌های زمینی، از نظر انسان‌های متولد فضا چیزی فراتر از «نئاندرتال‌های مدرن» خواهیم بود؟