گوشی موتورولا وان اکشن

گوشی موتورولا وان اکشن ؛ مشخصات فنی٬ قابلیت‌ها٬ قیمت و زمان عرضه

موتورولا در حال توسعه‌ی گوشی موتورولا وان اکشن (Motorola One Action) است. در این مقاله قصد داریم به بررسی٬ مشخصات٬ قابلیت ها و قیمت این دیوایس بپردازیم.

در دست توسعه بودن گوشی موتورولا وان اکشن دیگر بر کسی پوشیده نیست٬ گرچه تا به امروز اخبار زیادی در مورد این دیوایس منتشر نشده است. اما خوشبختانه ساعاتی پیش آمازون آلمان فهرستی از مشخصات را مربوط به این دیوایس در سایت خود قرار داده که می‌تواند اطلاعات خوبی به ما دهد.

دوربین سه‌گانه پشتی در گوشی موتورولا وان اکشن

اول از هر چیزی در این فهرست به حضور یک نمایشگر 6.3 اینچی CinemaVision که نسبت ابعاد 21:9 و وضوح 2520 در 1080 پیکسلی را ارآئه می‌کند٬ اشاره شده است. این همان پنلی است که اوایل سال جاری میلادی در گوشی موتورولا وان ویژن استفاده شده بود.

گوشی موتورولا وان اکشن

در قاب پشتی دوربین‌ها همچنان به صورت عمودی قرار گرفته‌اند٬ با این حال به تعداد ماژول‌های آن یکی اضافه شده است. دوربین اصلی این گوشی 13 مگاپیکسلی است که با سنسور تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی همراه است. سنسور تازه اضافه شده نیز یک سنسور فوق عریض 13 مگاپیکسلی با زاویه دید 117 درجه‌ای است که موتورولا نام “Action Cam” را برای آن انتخاب کرده است.

گوشی موتورولا وان اکشن

در زیر گوشی درگاه USB-C قرار دارد٬ در حالی که یک اسپیکر و میکروفون به علاوه‌ی یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون در بالای قاب به چشم می‌خورد. کلید پاور و تنظیم صدا در سمت راست هستند٬ یک اسلات سیم کارت در طرف مقابل است و یک اسکنر اثر انگشت نیز زیر لوگوی کمپانی موتورولا به کار رفته است.

پردازنده سامسونگ٬ حافظه 128 گیگابایتی و نسخه خام اندروید

قلب تپنده‌ی گوشی جدید موتورولا تراشه‌ی اگزینوس 9609 سامسونگ است. آن یک تراشه‌ی 8 هسته‌ای با سرعت کلاک 2.2 گیگاهرتزی است که پیشتر آن را در مدل وان ویژن دیده‌ایم. از نظر مشخصات فنی٬ آن کمی ضعیف‌تر از تراشه‌ی اگزینوس 9610 گوشی گلکسی ای 50 و اسنپدراگون 660 گوشی نوکیا 7 پلاس عمل می‌کند.

گوشی موتورولا وان اکشن

در فهرستی که امروز منتشر شد٬ به حافظه‌ی داخلی 128 گیگابایتی و رم 4 گیگابایتی گوشی موتورولا وان اکشن اشاره شده است. مشخص نیست موتورولا چه پیکربندی‌های دیگری را برای این دیوایس در نظر گرفته٬ اما عرضه‌ی نسخه‌ی دیگری با حافظه 64 گیگابایتی و رم 3 گیگابایتی نیز بسیار محتمل است. در هر صورت شما می‌توانید با یک کارت حافظه میکرو اس دی٬ فضای ذخیره سازی گوشی خود را افزایش دهید.

به همه‌ی این‌ها باید یک باتری با ظرفیت 3500 میلی‌آمپر ساعت را افزود که از شارژ سریع 15 واتی پشتیبانی می‌کند. از دیگر قابلیت‌های گوشی موتورولا وان اکشن می‌توان به پشتیبانی از شبکه‌های ٬4G LTE فناوری NFC و اندروید 9 پای بر پایه‌ی برنامه‌ی اندروید وان گوگل اشاره کرد. از آنجایی که اندروید 10 کیو پس از معرفی این گوشی منتشر می‌شود٬ بنابراین گوشی مذکور این نسخه را بعدا در قالب یک به‌روزرسانی نرم افزاری دریافت خواهد کرد.

تاریخ معرفی٬ عرضه و فروش

به نقل از آمازون٬ فروش گوشی جدید موتورولا از 13 سپتامبر (22 شهریور) آغاز می‌شود. نسخه‌ی مجهز به رم 4 و حافظه‌ی 128 گیگابایتی آن 299 یورو قیمت خواهد داشت. در همین راستا دیگر گوشی‌های موتورولا نیز با کاهش قیمت مواجه می‌شوند. به طور مثال قیمت گوشی وان ویژن به 249 و موتو جی 7 نیز به 249 یورو تنزل پیدا خواهد کرد.

ماه آینده و نمایشگاه IFA 2019 برلین می‌تواند موقعیت خوبی برای رونمایی از گوشی جدید شرکت موتورولا باشد.