دوربین سامسونگ گلکسی نوت 10

بررسی اولیه مشخصات دوربین سامسونگ گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس

دوربین سامسونگ گلکسی نوت 10 یکی از نقاط قوت آن به شمار می‌رود. بعد از رونمایی رسمی گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ (Samsung Galaxy Note 10) اطلاعات مفیدی درباره مشخصات دوربین آن به دست آوردیم.

برای اولین مرتبه در تاریخ ده ساله محصولات خاص سری Note سامسونگ، یک مدل پلاس نیز معرفی شد؛ سامسونگ گلکسی نوت 10 را در دو مدل پایه و پلاس عرضه کرد. سامسونگ گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس به ترتیب دارای نمایشگری 6.3 اینچی و 6.8 اینچی است، به همین دلیل اندازه صفحه نمایش و در ادامه بدنه، مهمترین تفاوت‌ آن‌ها به شمار می‌رود.

تفاوت مشخصات دوربین سامسونگ گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس

علاوه بر اندازه، دو تفاوت بسیار مهم دیگر نیز بین دو مدل گوشی خانواده Galaxy Note 10 وجود دارد. گلکسی نوت 10 پلاس به یک باتری به مراتب بزرگتر در مقایسه با گلکسی نوت 10 مجهز شده است (4300 میلی‌آمپر ساعت در برابر 3500 میلی‌آمپر ساعت). وجود یک سنسور بیشتر در دوربین اصلی مدل پلاس، یکی دیگر از تفاوت‌های اساسی آن به شمار می‌رود.

اگر انتظار داشتید دوربین سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس اندازه بزرگتری داشته باشد، باید این آرزو را تا رونمایی پرچمداران بعدی نگه دارید. البته این موضوع به معنی نبود ویژگی‌های منحصربه‌فرد برای دوربین سامسونگ گلکسی نوت 10 نیست. با این حال، دوربین پرچمدار جدید سری نوت پیشرفتی اساسی محسوب نشده و تنها یک بهبود در مقایسه با دوربین موبایل پرچمداران قبلی سامسونگ است.

دوربین سامسونگ گلکسی نوت 10

دوربین سامسونگ گلکسی نوت 10 دارای سه سنسور است؛ در کنار یک سنسور رنگی، یک سنسور تله فوتو و یک سنسور اولترا واید نیز وجود دارد. این ترکیب، ما را به یاد چیدمان سنسورهای دوربین گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس می‌اندازد. در دوربین سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس یک سنسور ToF نیز وجود دارد. این همان ترکیبی است که در دوربین اصلی چهارگانه گوشی گلکسی اس 10 5G دیدیم.

در دوربین هر دو گوشی، محدوده کانونی کافی بین سنسور اولترا واید و تله فوتو در نظر گرفته شده است، اما دوربین مدل پلاس، به لطف بهره برده از یک سنسور ToF، توان بسیار بالایی در محاسبه عمق میدان دارد. با نگاه به پنل پشتی گلکسی نوت 10 پلاس در ابتدا تصور خواهید کرد پنج سنسور در گوشه بالا و سمت چپ بدنه وجود دارد. نکته اینجاست که دوربین Depth Vision بخشی جداگانه از این ترکیب محسوب شده و خود متشکل از دو سنسور است.

سیستم ToF دوربین سامسونگ گلکسی نوت 10 از یک سنسور اصلی و یک سنسور نور مادون قرمز تشکیل شده و دقت بسیار بالایی در محاسبه فاصله اشیا دارد. به همین دلیل در مقایسه با سنسورهای محاسبه عمق میدان عادی، ثبت تصاویر پرتره بسیار باکیفیت‌تری را فراهم می‌کند. کاربرد بسیار مهم دیگر سنسورهای ToF، دنیای واقعیت افزوده است.

دوربین سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس

یکی از ویژگی‌های جدید و بسیار جذاب دوربین سامسونگ گلکسی نوت 10 حالت فیلم برداری Live Focus است. پیش از این Live Focus به عنوان حالت عکاسی پرتره اختصاصی سامسونگ شناخته می‌شد، اما از این پس می‌توان در این حالت به فیلم برداری نیز پرداخت. به این ترتیب امکان اعمال افکت بوکه و محو کردن پس‌زمینه سوژه در ویدیوها نیز میسر خواهد شد. انتظار داریم دوربین گلکسی نوت 10 پلاس در مقایسه با دوربین مدل پایه، توانایی بسیار بیشتری در فیلم برداری به وسیله اعمال افکت بوکه داشته باشد.

یکی دیگر از ویژگی‌های مربوط به بخش فیلم برداری در دوربین گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس با نام Audio Zoom شناخته می‌شود. به لطف‌ آن، با استفاده از سه میکروفون قرار گرفته روی بدنه دستگاه، صدایی شفاف‌تر و رساتر از میدان دید دوربین ثبت می‌شود. کاهش نویز کاربرد دیگر آن است. اگر حین گرفتن ویدیو عمل بزرگنمایی انجام دهید، به لطف ویژگی Audio Zoom، تلاش خواهد شد در همان جهت زوم، صوت بیشتری از منبع دریافت شود.

سامسونگ گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس به تازگی رونمایی شده‌اند، به همین دلیل دانسته‌های ما از آن‌ها محدود است. امیدواریم به زودی اطلاعات بیشتری درباره دوربین آن‌ها در اختیارمان قرار بگیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. دو مورد،اول اینکه این قسمت رو ویرایش کنین لطفا:
    علاوه بر اندازه، دو تفاوت بسیار مهم دیگر نیز بین دو مدل گوشی خانواده Galaxy Note 10 وجود دارد. گلکسی نوت 10 پلاس به یک دوربین به مراتب بزرگتر در مقایسه با گلکسی نوت 10 مجهز شده است (4300 میلی‌آمپر ساعت در برابر 3500 میلی‌آمپر ساعت). وجود یک سنسور بیشتر در دوربین اصلی مدل پلاس، یکی دیگر از تفاوت‌های اساسی آن به شمار می‌رود.
    دوم اینکه مطمئنا اگه این دوربین بالاترین امتیاز رو نگیره بین همه ی گوشیهای دنیا،رتبه دوم رو صددرصد میگیره