نمونه تصاویر دوربین سامسونگ گلکسی نوت 10

مقایسه نمونه تصاویر دوربین سامسونگ گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس با آیفون ایکس اس

نمونه تصاویر دوربین سامسونگ گلکسی نوت 10 (Samsung Galaxy Note 10) بعد از رونمایی این گوشی منتشر شد. در این مطلب قصد داریم بر اساس تصاویر به ثبت رسیده، به مقایسه دوربین گلکسی نوت ۱۰ و آیفون ایکس اس بپردازیم.

سامسونگ طی چند سال اخیر مخصوصا در سال 2019، تاکید فراوانی روی کیفیت دوربین‌های گوشی‌ های هوشمند خود داشته است. این موضوع درباره سامسونگ گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس نیز صدق می‌کند. دوربین، یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت دو گوشی نام برده محسوب می‌شود. از نظر سخت افزاری، تفاوتی بین دوربین پرچمداران تازه وارد سامسونگ با محصولات سری S سال جاری دیده نمی‌شود، اما این موضوع را نمی‌توان یک نقطه ضعف دانست؛ دوربین‌های گلکسی اس 10، گلکسی اس 10 پلاس و گلکسی اس 10 5G تصاویر بسیار باکیفیتی ثبت می‌کنند.

روی ماژول دوربین پشتی گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس، یک سنسور رنگی 12 مگاپیکسلی، یک سنسور تله فوتو 12 مگاپیکسلی و یک سنسور اولترا واید 16 مگاپیکسلی سوار شده است. دوربین سلفی، که شبیه به یک حفره در نیمه لبه بالایی صفحه نمایش گوشی قرار گرفته، متشکل از یک سنسور 10 مگاپیکسلی است. یکی از سه تفاوت گلکسی نوت 10 پلاس با گلکسی نوت 10، مجهز شدن به دوربین DepthVision محسوب می‌شود. این دوربین قادر است در دنیای واقعیت افزوده، اشیای مجازی را با دقتی بسیار بالا داخل فریم جای بدهد. اسکن سه بعدی اشیای واقعی و امکان گرفتن تصاویر پرتره بسیار دقیق و حرفه‌ای، مزیت‌های دیگر DepthVision به شمار می‌روند. این دوربین خود از دو سنسور تشکیل می‌شود، به همین دلیل روی پنل پشتی گلکسی نوت 10 پلاس، در مجموع پنج سنسور وجود دارد.

در دنیای آی او اس، بهترین گوشی معرفی شده تا امروز آیفون ایکس اس به شمار می‌رود. اپل در سخت دوربین دوگانه این گوشی در مقایسه با آیفون ایکس تغییری ایجاد نکرد، اما بهبود الگوریتم‌های پردازش تصویر در آیفون سال 2018 سبب شده تصاویری بسیار باکیفیتی به ثبت برساند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم به مقایسه نمونه تصاویر دوربین سامسونگ گلکسی نوت 10 و آیفون ایکس اپل بپردازیم.

یکی از نقاط مورد تمرکز سامسونگ در بخش دوربین‌های موبایل گوشی‌ های هوشمند این شرکت، بهبود فرآیند تولید رنگ‌ها و افزایش شفافیت بوده است. متاسفانه دوربین گوشی های سامسونگ، تصاویر را کمی بیش از اندازه شفاف نشان می‌دهند، اما این اتفاق به اندازه‌ای نیست که سبب غیر واقعی دیده شدن تصاویر شود. یکی دیگر از ایرادات رفع شده از دوربین گوشی های این شرکت، ته مایه زرد رنگ دیده شده در تصاویر به ثبت رسیده بود. البته بر اساس نمونه تصاویر دوربین سامسونگ گلکسی نوت 10 که در زیر مشاهده می‌کنید، این شرکت کره‌ای بیشتر باید برای رفع این ایراد تلاش کند.

اولین نمونه تصاویر دوربین سامسونگ گلکسی نوت 10

اولین نکته‌ای که بعد از بررسی نمونه تصاویر دوربین سامسونگ گلکسی نوت 10 به آن پی بردیم، کاهش طراوات عکس حین استفاده از سنسور تله فوتو است. در تصویر بالا به نظر می‌رسد یک صفحه سفید، رو به روی دوربین قرار گرفته است. به عبارتی رنگ‌ها، آن طور که باید پرطراوت نیستند. مقایسه سنسور تله فوتو آیفون ایکس اس با گلکسی نوت 10 نشان می‌دهد پرچمدار آیفون دارای این مشکل نیست.

با مشاهده عکس زیر، بهتر منظور ما از شفافیت بالای تصاویر به ثبت رسیده توسط دوربین گوشی های سامسونگ را درک خواهید کرد. البته از نظر بسیاری از کاربران، عکس زیر دارای جزئیات بسیار زیادی است و در حالت ایده‌آل قرار دارد. شفافیت بیش از حد را هرگز به عنوان یکی از ایرادات اساسی دوربین گلکسی نوت 10 یا پرچمداران قبلی سامسونگ خطاب نکردیم، اما در هر صورت، سبب می‌شود تصاویر از حالت طبیعی خود خارج شوند.

نمونه تصاویر دوربین سامسونگ گلکسی نوت 10

برای دوربین‌های موبایل، یکی از سخت‌ترین موقعیت‌ها برای گرفتن تصاویری خوب، وجود چندین منبع نور غیر طبیعی در محیطی بسته است. بر اساس اولین نمونه تصاویر دوربین سامسونگ گلکسی نوت 10 این گوشی قادر است در چنین شرایطی، نور را به خوبی مدیریت کرده و عکس‌های جذابی به ثبت برساند.

دوربین سلفی روی نمایشگر گلکسی نوت 10 نیز عکس‌های باکیفیت به ثبت می‌رساند. اگرچه این دوربین فقط از یک سنسور تشکیل شده است، اما همچنان می‌توانید عکس‌های پرتره به ثبت برساند. همانطور که می‌دانید، حالت عکاسی پرتره اختصاصی سامسونگ با نام Live Focus شناخته شده و خوشبختانه در هر دو دوربین اصلی و سلفی در دسترس قرار دارد.

در زمان کاهش نور محیط، نویز داخل تصاویر کمی افزایش پیدا می‌کند، اما عکس‌ها حین وجود نور کافی حتی از نوع غیر طبیعی، باکیفیت هستند.

هنوز برای نتیجه‌گیری از مقایسه نمونه تصاویر دوربین سامسونگ گلکسی نوت 10 با عکس‌های دوربین آیفون ایکس اس اپل زود است. در این مطلب، مقایسه سریعی بین نمونه تصاویر دوربین دو گوشی داشتیم تا بتوانیم به ایده‌ای کلی درباره تفاوت توان دو گوشی در بخش دوربین دست پیدا کنیم. قضاوت نهایی را به زمان مقایسه مفصل و دقیق دوربین این دو گوشی موکول می‌کنیم.