دوربین سه گانه آیپد پرو

احتمال حضور دوربین سه گانه در تبلت های آیپد پرو 2019 اپل

منابع نزدیک به اپل می‌گویند که احتمال دارد شاهد حضور یک ماژول دوربین سه گانه در پشت تبلت های آیپد پرو اپل سال 2019 (Apple iPad Pro 2019) باشیم.

انتظارات زیادی در مورد عرضه‌ی یک آیفون از سوی اپل همراه با سه دوربین پشتی وجود دارد و اگر گزارشی که تازه منتشر شده درست باشد، آیپدهای آینده‌ی اپل نیز از این سیستم دوربین چندگانه بهره‌مند خواهند شد. Mac Otakara گزارش می‌دهد که آیپد پرو بعدی اپل احتمالا به دوربین سه گانه مجهز می‌شود، در حالی که نسخه‌ی 10.2 اینچی آیپد معمولی با دوربین دوگانه عرضه خواهد شد.

همان سیستم دوربین سه گانه آیفون 11 در آیپد پرو استفاده خواهد شد

اپل اوایل امسال آیپد مینی و آیپد ایر را با معرفی نسخه‌های جدیدتر به‌روز کرد و انتظار می‌رود اواخر سال نیز نسل‌های جدید آیپد و آیپد پرو خود را همراه با سیستم دوربین جدید معرفی کند. این سایت ژاپنی به لطف تامین کنندگان کمپانی اپل به آرایه بزرگ‌تر دوربین در مدل آیپد پرو پی برده است. انتظار می‌رود آیفون 11 نیز از چنین سیستم دوربین مشابهی بهره‌مند باشد. گفته می‌شود ششمین نسل نسخه اصلی آیپد نیز از دوربین دوگانه مشابهی با مدل LCD آیفون 11 (نسل جدید آیفون ایکس آر) بهره‌مند خواهد بود. انتظار می‌رود این مدل‌های جدید در ماه اکتبر معرفی شوند.

در حالی که اپل سیستم دوربین دوگانه خود را چند سالیست که در گوشی‌های آیفون استفاده می‌کند،‌اما آن‌ها هیچگاه به تبلت‌ها ورود پیدا نکرده بودند. به طور مثال آخرین نسل آیپد پرو از یک سنسور 12 مگاپیکسلی بهره‌مند بوده و آیپد مینی، آیپد ایر و آیپد معمولی به سنسور تک لنزی 8 مگاپیکسلی مجهز هستند. سنسور دوربین دوگانه می‌تواند بخشی از جاه طلبی‌های واقعیت افزوده اپل باشد. بلومبرگ گزارش داده بود که دوربین سه گانه آیفون‌های بعدی می‌تواند برای لذت بیشتر از اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده در این دیوایس قرار گیرد و این احتمال وجود دارد که اپل از چنین سیستم دوربین مشابهی در آیپد پرو خود نیز استفاده کند.