دوربین موبایل 108 مگاپیکسلی

سامسونگ از سنسور دوربین موبایل 108 مگاپیکسلی خود رونمایی کرد

سامسونگ نخستین سنسور دوربین موبایل 108 مگاپیکسلی را معرفی کرد. حالا باید منتظر ورود ایزوسل برایت اچ ام ایکس (ISOCELL Bright HMX) به گوشی های هوشمند باشیم.

سنسور دوربین موبایل 108 مگاپیکسلی سامسونگ، دارای سایز 1/1.33 اینچی است. در واقع، ایزوسل Bright HMX را باید 125 درصد بزرگ‌تر از سنسور 48 مگاپیکسلی ایزوسل برایت GM1 توصیف کنیم؛ البته محصول جدید نیز همان پیکسل‌های 0.8 میکرومتری را دارد.

دوربین موبایل 108 مگاپیکسلی

سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی سامسونگ در حال ورود به بازار موبایل

سامسونگ اعلام کرده که به لطف بیش از 100 میلیون پیکسل موثر، این سنسور قادر است تصاویر بی‌نظیری را حتی در شرایط نوری نامناسب خلق کند. ایزوسل برایت HMX از تکنولوژی تتراسل (Tetracell) هم می‌برد و همین ویژگی، آن را یک سنسور 27 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 1.6 میکرومتری جلوه می‌دهد.

همچنین از قابلیت Smart-ISO نیز برخوردار است که بسته به نور محیط، موجب تنظیم هوشمند ISO می‌شود تا اشباع پیکسلی بهبود یابد و عکس‌هایی واضح و شفاف به ثبت برسد. سنسور HMX از ضبط ویدیوهای 6K (معادل 6016 در 3384 پیکسل) با نرخ 30 فریم در ثانیه هم پشتیبانی می‌کند که خبر خوبی برای اهالی فیلم‌برداری است.

البته هنوز مشخص نیست که عملکرد این سنسور با تکنولوژی‌های جدیدش، تا حد متفاوت از نمونه‌های فعلی خواهد بود؛ اما با ورود آن به گوشی های هوشمند، پاسخ را خواهیم یافت. انتظار می‌رود تولید انبوه ایزوسل برایت HMX از پایان ماه جاری میلادی آغاز شود. پس شاید همان‌طور که رئیس شیائومی اخیرا گفته بود؛ گوشی می میکس 4 را هنگام رونمایی در ماه اکتبر، مجهز به این سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی ملاقات کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. سنسورسازی و به طور کلی صنعت دوربین فقط و فقط فقط SONY
    سنسورهای دوربین موبایل سامسونگ بدرد نخور هستن

    • سونی اگه سنسورهاش بدرد میخورد که یه بار تو دوربین نمرات قابل قبول می آورد،سنسورهایی که به سامسونگ میداد و همیشه برترین دوربین میشد،با تغییرات نرم افزاری و ادیت های سامسونگ بود که بهترین عکس میشد و الانم سامسونگ دیگه قید لنزهای بی کیفیت سونی رو زده

  2. رو کاغذ صد مگاپیکسله ولی کیفیت نداره ، لنز فقط ساخت اپل

  3. در برابر لنزهای ساخت اپل چیزی نیست بدرد نمیخوره

  4. سامسونگ درحال پیشرفته