گوگل پیکسل 4

طراحی گوگل پیکسل 4 در تصاویر تازه‌ای به نمایش درآمد

در عکس‌های تازه‌ای که طراحی گوگل پیکسل 4 (Pixel 4) را به تصویر می‌کشند، می‌توان حاشیه زیادی را در بالای نمایشگر گوشی دید. درعوض، پیکسل ۴ چانه‌ی باریکی دارد.

تاکنون چندبار طراحی گوگل پیکسل 4 را در تصاویر زنده دیده بودیم؛ اما حالا برای اولین بار پنل جلوی آن به نمایش درآمده است. این گوشی رونمایی نشده، در دست مسافر یک هواپیما دیده شد که احتمال می‌رود یکی از کارکنان گوگل بوده باشد. به نظر می‌رسد هنگام گرفتن این عکس‌ها، کاربر مورد اشاره در حال تماشای ویدیو بوده است؛ چیزی که دید بهتری از حاشیه‌ها و طراحی گوگل پیکسل 4 به ما می‌دهد.

طراحی گوگل پیکسل 4

حاشیه فوقانی نمایشگر گوشی که به عنوان پیشانی هم شناخته می‌شود، ضخامت زیادی دارد؛ همان‌طور که گوگل هم پیش‌تر تایید کرده بود. این قسمت میزبان یک سیستم جدید تشخیص چهره سه‌بعدی، چیپ رادار Soli، یک اسپیکر کوچک و تک دوربین سلفی دستگاه خواهد بود و به همین علت، فضای نسبتا زیادی را اشغال کرده است. در عوض، حاشیه‌های کناری به همان باریکی هستند که از یک پرچمدار در سال 2019 انتظار می‌رود. اما غافلگیری اصلی به حاشیه پایینی یا چانه‌ی گوشی مربوط می‌شود.

قبلا در رندرهای گوگل پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال، حاشیه ضخیم‌تری را در پایین نمایشگر دیده بودیم؛ اما از این تصاویر جدید که نمی‌توان چنین برداشتی کرد و مانند گوشی های اخیر اپل، اینجا هم اثری زیادی از چانه دیده نمی‌شود. البته شاید هم به علت زاویه عکس‌ها این‌طور به نظر می‌رسد. به هر حال چیزی که واضح است، اینکه طراحی گوگل پیکسل 4 نسبت به پیکسل 3 بهبود یافته و حاشیه کمتری دارد.

طراحی گوگل پیکسل 4

به ادعای کسی که این گوشی را از نزدیک دید؛ کلید کنترل صدا در لبه‌ی سمت راست و زیر یک دکمه پاور نارنجی رنگ قرار داشت. در پشت دستگاه، ماژول دوربین مربعی شکلی وجود داشته که با گلس مشکی رنگ پوشیده شده بود؛ هرچند که ظاهرا خود پنل عقب، سفید رنگ بوده است. مشخص نیست آیا این ترکیب رنگ با هدف پنهان کردن هویت دستگاه بوده یا خیر؛ اما شاید گوگل یک ورژن به‌روز شده از رنگ‌آمیزی «پاندا» را درنظر دارد (ترکیب سفید و مشکی) که پیش‌تر در پیکسل 2 ایکس ال دیده بودیم.

طبق شایعات شنیده شده، مجموعه دوربین پشتی پیکسل 4 متشکل از سه سنسور؛ شامل یک دوربین اصلی ارتقایافته و یک لنز جدید تله‌فوتو خواهد بود. منبع ما به بازطراحی اپلیکیشن دوربین دستگاه نیز اشاره کرده است. همچنین احتمالا از یک حالت زوم DSLR مانند هم پشتیبانی خواهد کرد. درباره سیستم تشخیص چهره گوگل پیکسل 4 هم گفته می‌شود که به اندازه‌ی فیس آنلاک هواوی میت 20 پرو، سریع خواهد بود.

تاریخ معرفی، عرضه و قیمت گوگل پیکسل 4

انتظار می‌رود در رویداد سالانه سخت افزاری گوگل، شاهد رونمایی از پیکسل 4 و گوگل پیکسل 4 ایکس ال باشیم. هنوز تاریخ دقیقی برای این رویداد مشخص نشده است؛ اما انتظار می‌رود که در روز هشتم یا نهم اکتبر (16 یا 17 مهر) برگزار شود. احتمالا پیش‌فروش این دو محصول بلافاصله پس از رونمایی آغاز خواهد شد و باید از تاریخ 18 اکتبر هم وارد بازار شوند.

اما با توجه به فروش ضعیف پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال، شاید امسال گوگل قصد افزایش قیمت پرچمداران خود را نداشته باشد. دو پرچمدار قبلی به ترتیب با قیمت 799 و 899 دلار عرضه شدند؛ اما حالا بهای آن‌ها به 499 و 599 دلار رسیده است. بنابراین می‌توان حدس زد که گوگل پیکسل 4 و مدل XL با همان قیمت نسل سوم به فروش برسند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*