سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی سامسونگ

معرفی سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی سامسونگ برای شیائومی (گجت تی وی)

سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی سامسونگ با نام ایزوسل برایت اچ ام ایکس (Isocell Bright HMX) با همکاری شیائومی معرفی شد. در ویدیوی زیر با این سنسور آشنا می‌شوید.

با نگاهی به دوربین گوشی‌هایی که در چند سال اخیر معرفی شده‌اند متوجه می‌شویم که فقط مگاپیکسل بالا مهم نیست و یک دوربین خوب باید ویژگی‌های مختلفی داشته باشد تا بتواند عکس‌های جذابی بگیرد. اما به نظر می‌رسد که اکنون سامسونگ و شیائومی بار دیگر می‌خواهند گوشی های هوشمند را وارد جنگ مگاپیکسل کنند. به تازگی شرکت چینی شیائومی اعلام کرد که قصد دارد برای نخستین بار از سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی بر روی گوشی های خود استفاده کند و حالا سامسونگ به طور رسمی از سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی ایزوسل برایت اچ ام ایکس (Isocell Bright HMX) رونمایی کرده است.

سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی سامسونگ با همکاری شرکت شیائومی طراحی و ساخته شده و می‌تواند در نور شدید نیز عکس‌های فوق‌العاده‌ای بگیرد. همچنین به گفته شرکت سامسونگ، این اولین سنسوری است که با ابعاد پیکسلی 1/1.33 می‌تواند در محیط‌های کم‌نور، بیشترین میزان نور را ثبت کند. پیکسل‌های 0.8 میکرومتری، قابلیت اسمارت ایزو، فیلمبرداری با رزولوشن 6K و سرعت 30 فریم بر ثانیه از دیگر ویژگی‌های این سنسور دوربین محسوب می‌شوند. هنوز اخبار بیشتری در این مورد منتشر نشده، اما به نظر می‌رسد که گوشی شیائومی می میکس 4 (Xiaomi Mi Mix 4) اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که از سنسور 108 مگاپیکسلی سامسونگ استفاده خواهد کرد.

در ویدیوی زیر می‌توانید بیشتر با جزئیات و مشخصات سنسور ایزوسل برایت HMX سامسونگ آشنا شوید:

ویدیوی سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی سامسونگ