انیمیشن داستان اسباب بازی 4 از مرز فروش 1 میلیارد دلار عبور کرد

انیمیشن داستان اسباب بازی 4 (Toy Story 4) آخرین اثر هالیوودی سال 2019 است که موفق شده از مرز فروش 1 میلیارد دلار عبور کند و اتفاق بزرگی را رقم بزند.

موفقیت تجاری انیمیشن داستان اسباب بازی 4 شاید در گذشته اتفاق عجیبی به نظر می‌رسید اما اکنون تبدیل به امری عادی شده است. تا پیش از انیمیشن Toy Story 4، در یک بازه زمانی پنج روزه، سه فیلم بزرگ دیگر سال یعنی مرد عنکبوتی: دور از خانه، علاءالدین و شیرشاه نیز موفق شده بودند به این بزرگ دست پیدا کنند.

فهرست یک میلیارد دلاری‌ها حالا از 43 فیلم تشکیل می‌شود که اکثر آن‌ها در یک دهه گذشته روی پرده رفته‌اند. یکی از همین فیلم‌ها، انیمیشن داستان اسباب بازی 3 بود که 9 تابستان قبل روی پرده رفت و گیشه را به تسخیر خود در آورد. به نظر می‌رسید که این انیمیشن پرونده داستان اسباب بازی را ببندد اما استودیوی پیکسار به این نتیجه رسید که هنوز داستان‌های بیشتری برای گفتن دارد و به شکلی غافل گیرکننده، خبر از ساخت قسمت چهارم داد.

این انیمیشن که مشکلاتی را در پشت صحنه تجربه کرد و مخاطبان هم چندان به آن خوش بین نبودند، در نهایت اکران شد و توانست تحسین همگان را دریافت کند. انیمیشن داستان اسباب بازی 4 نه تنها میراث این مجموعه را خدشه‌دار نکرد، بلکه توانست به فروش حیرت انگیزی نیز دست پیدا کند و بدون شک در فصل جوایز هم خواهد درخشید.

انیمیشن داستان اسباب بازی 4

داستان اسباب بازی 4، چهارمین انیمیشن استودیوی پیکسار است که توانسته بیش از 1 میلیارد دلار فروش داشته باشد. تا پیش از این، علاوه بر داستان اسباب بازی 3 که بالاتر ذکر شد، انیمیشن‌های در جستجوی دوری و شگفت انگیزان 2 نیز توانسته بودند از این مرز عبور کنند.

قسمت چهارم، اکران خود را از ماه ژوئن آغاز کرد و با اینکه بالاترین افتتاحیه کل مجموعه را داشت اما کمتر از پیش بینی‌ها فروخته بود. تحلیل گران انتظار داشتند که این فیلم بتواند رکورد افتتاحیه تمامی انیمیشن‌های تاریخ را بشکند اما این اتفاق رخ نداد و اسباب بازی چهارم نتوانست آغازی بهتر از شگفت انگیزان 2 را تجربه کند. با این حال، این انیمیشن به فروش خوب‌اش ادامه داد. این قسمت، تنها چند هفته پس از انیمیشن زندگی مخفیانه حیوانات خانگی 2 (که اثر ناموفقی از کار در آمد) روی پرده رفته بود و در واقع انتخاب اول خانواده‌ها در تابستان تلقی می‌شد.

انیمیشن داستان اسباب بازی 4 حالا پنجمین اثر شرکت دیزنی است که موفق شده در سال 2019 رکوردشکنی کند. ناگفته نماند که مرد عنکبوتی در واقع محصول مشترک مارول و سونی است که اگر آن را هم حساب کنیم، دیزنی در هر شش فیلمی که امسال از مرز 1 میلیارد دلار عبور کردند، نقش پررنگی را ایفا کرده است. دیزنی چند سالی است که بر گیشه‌های سینما حکومت می‌کند اما آن‌ها در سال جاری شکوهمندتر از همیشه ظاهر شده‌اند و عملکردشان خیره کننده بوده است. آن‌ها با انتقام جویان: آخر بازی، رکورد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ را بدست آورند و فراموش نکنید که انیمیشن فروزن 2 و فیلم استار وارز: ظهور اسکای واکر نیز به زودی اکران خواهند شد که انتظار می‌رود آن‌ها نیز یک میلیارد دلاری شوند.

در انیمیشن Toy Story 4 چهره‌های شناخته شده‌ای همچون تام هنکس، تیم آلن، آنی پاتس، کیانو ریوز و تونی هیل به صداپیشگی می‌پردازند و کارگردانی آن برعهده جاش کولی است که نویسندگی فیلم‌نامه انیمیشن پشت و رو (Inside Out) را در کارنامه دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. این کمپانی های ابر قهرمانی چرت انقدر از این فروش ها کردن کسی دیگه تعجب نمیکنه از فوش به این مقدار

  2. من که از فیلمش خوشم نیومد

  3. قط یکش جذاب بود و سه تای بعدی اشغالن