مایکروسافت اج کرومیوم

نسخه آزمایشی مرورگر مایکروسافت اج کرومیوم منتشر شد

مایکروسافت نسخه‌ی آزمایشی مرورگر مایکروسافت اج کرومیوم (Microsoft Edge Chromium) را برای عموم کاربران منتشر کرد. این نسخه روی ویندوز و مک او اس نصب می‌شود.

در حالی که گستردگی و داشتن گزینه‌های مختلف همیشه مسئله‌ی خوبی است، اما گاهی اوقات می‌تواند برای شما مشکل ساز شود. به طور مثال مرورگرهای مختلفی در بازار موجود است، اما آن‌ها از ساختار متفاوتی تشکیل شده‌اند و این بدان معناست که در موضوع سازگاری، مواردی وجود دارد که در هر کدام از آن‌ها به صورت مجزا خواهد بود.

به همین خاطر است که مایکروسافت چندی پیش اعلام کرد در حال بازسازی مرورگر اج خود بر پایه‌ی پلتفرم کرومیوم گوگل است. اگر می‌خواهید بدانید که مرورگر مایکروسافت اج کرومیوم چگونه کار می‌کند، خبر خوب اینکه غول نرم افزار جهان تصمیم گرفته تا نسخه‌ی آزمایشی آن را در اختیار کاربران قرار دهد.

این اولین باری نیست که مایکروسافت مرورگر اج بر پایه‌ی کرومیوم خود را به صورت آزمایشی منتشر می‌کند، با این حال بر خلاف نسخه‌های پیشین، این نسخه بسیار پایدارتر بوده تا کاربران معمولی نیز بتوانند بدون هرگونه بروز مشکلی از آن استفاده کرده و استفاده نسل تازه‌ای از مرورگر اج را تجربه کنند. مایکروسافت ماه‌ها به توسعه دهندگان اجازه‌ی آزمودن این نسخه‌ی آزمایشی را داده است. بیش از 1 میلیون بار نسخه‌ی پیش‌نمایش آن دانلود شده و در نتیجه 140 هزار بازخورد برای مایکروسافت ارسال شده است. به عبارتی دیگر این نسخه حالا آماده‌ی استفاده‌ی روزمره‌ی کاربرن شده و حتی مایکروسافت برای کسی که بتواند حفره‌ی امنیتی در این مرورگر بیابد، 15 هزار دلار جایزه تعیین کرده است.

این نسخه‌ی آزمایشی حالا برای عموم کاربران دو پلتفرم ویندوز و مک او اس منتشر شده است. اما کاربران عادی چگونه باید به این نسخه دسترسی پیدا کنند؟ در ادامه با ما همراه باشید.

دریافت نسخه آزمایشی مرورگر مایکروسافت اج کرومیوم

مایکروسافت اج کرومیوم

  1. وارد سایت Microsoft Edge Insiders شوید.
  2. روی دکمه‌ی Download Beta Channel کلیک کنید.
  3. روی Accept and download کلیک کنید.
  4. نسخه‌ی آزمایشی روی کامپیوتر شما نصب می‌شود و نصب کننده اجرا می‌شود.
  5. دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید تا عملیات نصب به اتمام برسد.
  6. حالا کرومیوم اج را روی کامپیوتر خود اجرا کنید.

مایکروسافت اج کرومیوم

نکته: برای اطمینان، این مرورگر را روی کامپیوتر اصلی خود نصب نکنید. اگر کنجکاو هستید تا از نحوه‌ی عملکرد نسخه جدید اج مطلع شوید، آن را روی کامپیوتر ثانویه‌ی خود نصب کنید.