جستجوی متن در تصویر

گوگل قابلیت جستجوی متن در تصویر را به زودی فعال می‌کند

با استفاده از هوش مصنوعی گوگل می‌توانید اطلاعاتی در مورد اشیاء، ویژگی‌های گیاهان و حیوانات، رنگ‌ها و مواردی از این دست که در تصاویر وجود داشته باشند به دست بیاورید، اما این غول دنیای تکنولوژی قصد دارد قابلیت جالب جستجوی متن در تصویر را در اختیار کاربرانش بگذارد.

شرکت‌های فعال در زمینه گجت ها و فناوری با سرعت چشمگیری در راه تکامل قدم برمی‌دارد و هیچ شکی نیست که گوگل به کمک بخش‌های زیرمجموعه‌اش و امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد یکی از اصلی‌ترین و پیشروترین شرکت‌های حاضر در این حوزه است. گوگل قصد دارد قابلیت جستجوی متن در تصویر را ارائه کند که به واسطه آن با استفاده از برنامه «Google Photos» می‌توانید با سرچ یک عبارت به تصاویر و اسکرین‌ شات‌های مرتبط با آن برسید؛ به این صورت که کافیست عبارتی که روی تصاویر مورد نظرتان نوشته است را در اختیار گوگل قرار دهید تا به نتیجه دلخواهتان دست پیدا کنید. البته باید خاطرنشان کرد بر اساس آزمایش‌های انجام شده گوگل فوتوز در یافتن تصاویری که روی آن‌ها با خط شکسته، به صورت مخفف یا عبارات کمتر شناخته شده نوشته شده است عملکرد چندان خوبی ندارد، در نتیجه فعلا باید به دنبال جستجوی عبارات چاپ شده، تایپی و… بر روی تصاویر باشید.

قابلیت جستجوی متن در تصویر گوگل چیست؟

با استفاده از این خدمت جدید گوگل وقتی که تصویر مورد نظرتان را پیدا کردید، با کلیک بر روی لنز (Lens) می‌توانید جملات نوشته شده روی آن را کپی بگیرید. قابلیت جستجوی متن در تصاویر هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد ولی می‌توان امیدوار بود با پیشرفت این سرویس، وقتی در یک مکان ناآشنا طی مسافرت به کشورهای دیگر قرار می‌گیریم، با عکس گرفتن از محیط اطرافمان یا جستجوی عبارات نوشته شده بر روی تابلوها به نتایج تصویری مناسبی برای درک محیط و حتی ترجمه کردن متن‌های موجود بر روی تابلوها، بیلبوردها و… برسیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*