ولوو S60

سومین نسل خودرو ولوو S60 با موتور پلاگین هیبریدی معرفی شد

نسل سوم خودرو ولوو S60 معرفی شد و شرکت ولوو برای این سدان کامپکت موتور پلاگین هیبریدی را درنظر گرفته است. در ادامه با مشخصات فنی و امکانات ولوو اس 60 جدید آشنا می‌شویم.

شرکت خودروسازی سوئدی ولوو از سومین نسل ولوو S60 به همراه موتور پلاگین هیبریدی T8 پرده برداشت. البته این خودرو در حال حاضر با موتور 250 اسب بخاری T5 نیز به بازار عرضه می‌شود. نسل جدید ولوو اس 60 دارای یک موتور بنزینی با قدرت 303 اسب بخار و یک واحد الکتریکی با قدرت 87 اسب بخار است که به صورت ترکیبی قدرتی معادل 390 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. قدرت تولید شده از این موتور به کمک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می‌شود که به لطف آن ولوو S60 می‌تواند ظرف مدت 4.6 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

مشخصات ولوو S60 پلاگین هیبرید

ولوو S60

ولوو S60 به عنوان یک سدان کامپکت لوکس دارای مصرف سوخت 1.6 لیتری به ازای هر 100 کیلومتر است و مقدار آلایندگی اکسید کربن آن نیز فقط 39 گرم به ازای هر کیلومتر است. این خودرو می‌تواند با شارژ کامل باتری 11 کیلووات ساعتی خود حدود 58 کیلومتر را فقط با نیروی الکتریسیته بپیماید. با افزودن پلاگین هیبریدی به این خودرو، شرکت ولوو به جای مدل R-Design مدل R-Design پلاس را به بازار عرضه خواهد کرد. البته مدل جدیدی از این خودرو به نام اینسکریپشن پلاس نیز رونمایی شده است.

ولوو S60

طبق اعلام شرکت ولوو، مدل R-Design پلاس برای رانندگان، تجربه رانندگی اسپرت را ارائه خواهد کرد، این مدل نسبت به نسخه‌های دیگر حدود 12 میلی‌متر ارتفاع کمتری دارد و مهندسان برای آن فنرهای سفت‌تر، میله‌های ضد لغزش و دامپرهایی با پاسخ‌های سریع‌تر را در نظر گرفته‌اند. همچنین مدل هیبریدی دارای سیستم تعلیق استاندارد است و مشتریان هنگام خرید می‌توانند رینگ‌های 18 اینچی تا 20 اینچی را بر اساس سلیقه خود انتخاب کنند. از سایر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به هدآپ دیسپلی، تریم آلومینیوم، پدال شیفترها و صندلی‌های اسپرت چرمی اشاره کرد.

ولوو S60

مدل ولوو S60 اینسکریپشن پلاس با تریم کروم بدنه و رینگ‌های متفاوتی به فروش می‌رسد. در کابین این مدل نیز شاهد صندلی‌های جلو گرم و سرد شونده به همراه پوشش چرمی کامل هستیم. مدل ولوو S60 به شکل سفارشی از دامپرهای تطبیقی برخوردار است و رانندگان می‌توانند با فشردن یک دکمه میزان سواری را سفت‌تر یا نرم‌تر کنند. شرکت ولوو برای مدل تی 5 R-Design پلاس خودرو ولوو S60 قیمت پایه 37 هزار و 935 پوند و برای مدل T5 اینسکریپشن پلاس نیز قیمت 38 هزار و 835 پوند را در نظر گرفته است، اما مشتریان برای خرید مدل تی 8 R-Design پلاس پلاگین هیبریدی می‌بایست حدود 49 هزار و 805 پوند هزینه کنند. گفتنی است ولوو قصد دارد برای این خودرو مدل پولستار که قدرتمندتر از سایر مدل‌ها است را با قدرت 405 اسب بخار رونمایی کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*