سامسونگ گلکسی ای 90 5G

سامسونگ گلکسی ای 90 5G مجهز به تراشه اسنپدراگون 855 معرفی شد

سامسونگ گلکسی ای 90 5G مجهز به تراشه اسنپدراگون 855، دوربین 48 مگاپیکسلی و نمایشگری 6.7 اینچی معرفی شد. این اولین گوشی از سری A با یک تراشه پرچمدار است.

سامسونگ تا امروز، سه گوشی هوشمند پشتیبانی‌کننده از نسل پنجم شبکه موبایل عرضه کرده است؛ سامسونگ گلکسی اس 10 5G، گلکسی نوت 10 5G و گلکسی نوت 10 پلاس 5G این سه گوشی محسوب می‌شوند. غول کره‌ای، امروز چهارمین محصول دارای این قابلیت را نیز معرفی کرد. سامسونگ گلکسی ای 90 5G را باید اولین گوشی از سری A، مجهز به یک تراشه پرچمدار دانست. تا امروز، همه پرچمداران سامسونگ تحت دو سری S و Note عرضه شده بودند.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی ای 90 5G

مغز متفکر این گوشی تراشه اسنپدراگون 855 است. بسته به نسخه خریداری شده، 6 گیگابایت یا 8 گیگابایت رم در اختیار خواهید داشت. ظرفیت داخلی 128 گیگابایت است. نسخه دارای 6 گیگابایت حافظه اصلی، تا سقف 512 گیگابایت از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند. سیستم گلکسی ای 90 5G به صورت پیش‌فرض اندروید 9 پای است.

سامسونگ گلکسی ای 90 5G

اندازه و رزولوشن نمایشگر سامسونگ گلکسی ای 90 5G به ترتیب 6.7 اینچ و فول اچ‌دی پلاس است. سازنده در این مدل از صحفه نمایش Infinity-U با پنل سوپر امولد استفاده کرد. ویژگی این نمایشگر، داشتن یک بریدگی کوچک در بالاترین قسمت و جا دادن اسکنر اثر انگشت درون خود است. ناچ گوشی، در بر دارنده سنسور دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی آن است. گفتنی است دوربین سلفی، از حالت عکاسی پرتره اختصاصی سامسونگ با نام لایو فوکوس (Live Focus) پشتیبانی می‌کند.

پنل پشتی سامسونگ گلکسی ای 90 5G با استفاده از شیشه پوشانده شده و محل قرارگیری دوربین سه گانه گوشی است. ماژول دوربین پرچمدار جدید، از سنسور رنگی 48 مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسلی و سنسور کمی از نوع عمق میدان 5 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. پشتیبانی از ویژگی Super Steady که پیش از این در سامسونگ گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس معرفی شده بود، یکی از ویژگی‌های مهم این دوربین در بخش فیلم برداری محسوب می‌شود. سایر ویژگی‌های آن Scene Optimizer و Flaw Detector به شمار می‌روند.

سامسونگ گلکسی ای 90 5G

یکی از ویژگی‌های مهمی که گوشی جدید غول کره‌ای از پرچمداران سال‌های اخیر سامسونگ به ارث برده، پشتیبانی از دکس است. به این ترتیب می‌توان بعد از اتصال گوشی به یک نمایشگر ثانویه، از رابط کاربری آن به شکلی بهینه در قالب دسکتاپ استفاده کرد.

ظرفیت باتری گلکسی ای 90 5 جی برابر 4500 میلی‌آمپر ساعت است. به لطف پشتیبانی از سیستم شارژ سریع 25 واتی، باتری طی مدت زمانی کوتاه شارژ خواهد شد. قیمت گوشی هنوز مشخص نیست. محصول ابتدا در بازارهای کشوره کره جنوبی و سپس در دیگر نقاط دنیا عرضه خواهد شد.