ال جی جی 8 ایکس

ال جی جی 8 ایکس با نمایشگر ثانویه و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی معرفی شد

ال جی جی 8 ایکس (LG G8X) رسما در نمایشگاه ایفا 2019 معرفی شد. این گوشی به نمایشگر ثانویه بهبود پیدا کرده و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی  معرفی شد.

کمپانی ال جی با حضور در نمایشگاه ایفا 2019 برلین از جدیدترین گوشی هوشمند خود٬ ال جی جی 8 ایکس جایگزین نه چندان مستقیم گوشی جی 8 پرده برداری کرد. این نسخه در واقع از نمایشگر ثانویه‌ی بهبود پیدا کرده‌ای نسبت به نسخه‌ی اصلی جی 8 بهره می‌برد.

ال جی جی 8 ایکس ؛ نسخه‌ی بهبود پیدا کرده‌ی جی 8

ال جی جی 8 ایکس

نمایشگر این گوشی بزرگ‌تر از جی 8 برابر با مدل وی 50 و 6.4 اینچی است. وضوح آن البته کمتر شده است٬ با این حال وضوح 2340 در 1080 پیکسلی نیز نمی‌تواند بد باشد. البته شاید این گوشی در بازار کره جنوبی با نام وی 50 اس عرضه شود. این گوشی همچنان از یک پنل OLED استفاده می‌کند و یک سنسور اثر انگشت نیز زیر آن قرار دارد. اما دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی Quad Bayer جای دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی در مدل اصلی جی 8 را گرفته است. همچنبن خبری از دوربین ToF در جلوی قاب این گوشی نیست تا بریدگی بالای صفحه ضخامت کمتری پیدا کند.

در قاب پشتی این گجت از طراحی مینیمالیستی استفاده شده است؛ دو دوربین را می‌توان روی قاب شیشه‌ای این قسمت مشاهده کرد. یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی (دیافراگم ٬f/1.8 فوکوس خودکار تشخیص فاز٬ لرزشگیر اپتیکال) و یک سنسور ثانویه‌ی فوق عریض 13 مگاپیکسلی (دیافراگم ٬f/2.4 فوکوس ثابت) روی این قاب به کار رفته است که زاویه‌ی دید 136 درجه‌ای را پوشش می‌دهد. این درحالیست که دیگر گوشی‌های پرچمدار بازار از یک دوربین تله فوتو به عنوان دوربین ثانویه‌ی گوشی خود استفاده می‌کنند.

ال جی جی 8 ایکس

حدس دیگر مشخصات فنی این دیوایس کار سختی نیست. آن از تراشه‌ی اسنپدراگون 855 قدرت می‌گیرد و فقط با یک پیکربندی شامل 6 گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی عرضه می‌شود. در اینجا یک اسلات کارت میکرو اس دی٬ یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون و یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی نیز وجود دارد.

مهم‌ترین ویژگی گوشی LG G8X استحکام زیاد آن است. گوریلا گلس 6 از قاب پشتی و جلویی آن محافظت می‌کند و دارای تاییدیه‌ی IP68 است. آن همچنین از تاییدیه نظامی MIL-STD 810G بهره می‌برد. ال جی همراه این گوشی از نسخه‌ی جدید رابط کاربری خود نیز پرده برداری کرده است. LG UX 9.0 به مراتب شفاف‌تر با اشکال ساده‌تر٬ آیکون‌های برجسته‌تر و حالت تاریک داخلی است. این رابط کاربری بر پایه‌ی اندروید 9 پای طراحی شده است.

DualScreen

ال جی جی 8 ایکس

ال جی در کنار این گوشی دوال اسکرین (DualScreen)٬ یک نمایشگر ثانویه که بهبود پیدا کرده نسبت به مدل V50 است را نیز عرضه می‌کند. آن یک قاب تاشو است که یک نمایشگر دیگر 6.4 اینچی را به نمایشگر اصلی گوشی اضافه می‌کند. DualScreen می‌تواند دو اپلیکیشن را در کنار یکدیگر به نمایش بگذارد. یکی از نمایشگرها می‌تواند نقش کیبورد یا یک گیم پد را نیز ایفا کند.

این وسیله‌ی جانبی فاقد باتری است٬ فقط از یک درگاه USB-C بهره می‌برد که می‌توانید از این طریق آن را شارژ کنید. این وسیله‌ی جانبی 134 گرم را به وزن کلی دیوایس (192 گرم) می‌افزاید؛ پس لذت استفاده از آن چندان هم بی‌دردسر نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*