محصولات جدید بازار خودرو ایران

با محصولات جدید بازار خودرو ایران آشنا شوید + قیمت و مشخصات

محصولات جدید بازار خودرو ایران شامل سه سدان، دو شاسی بلند و چند خودرو داخلی اصلاح شده در 6 ماهه دوم سال 98 وارد خیابان‌ها خواهند شد. در ادامه قیمت و مشخصات این خودروها را بررسی می‌کنیم.

خودروسازان داخلی با همکاری معدود شرکای خارجی خود قصد دارند با وجود تحریم‌ها حدود 11 محصول جدید را به بازار خودرو عرضه کنند تا پس از مدت‌ها بازار خودرو متنوع شده و مشتریان به انتخاب‌های متعددی دسترسی پیدا کنند. در این لیست سه سدان، دو شاسی بلند و چند خودرو اصلاح شده وجود دارد که بخشی از آنها را محصولات چینی تشکیل می‌دهند. این خودروها اغلب دارای قیمتی حدود 200 تا 300 میلیون تومان خواهند بود. با خروج خودروهای فرانسوی و کره‌ای مدتی است که جای خالی آنها در بازار خودرو کشور حس می‌شود. در ادامه به محصولات جدید بازار خودرو ایران آشنا می‌شویم.

محصولات جدید بازار خودرو ایران

سایپا رهام

محصولات جدید بازار خودرو ایران

مدتی است که شرکت سایپا فرایند بازطراحی موتور تیبا برای نصب آن بر روی خودرو سایپا رهام را شروع کرده است که احتمال دارد این شرکت خودروسازی با ارتقا در ساختار و آلیاژ مصرفی در موتور 1.5 لیتری تیبا، قدرت آن را به حدود 110 تا 115 اسب بخار رسانده باشد. برخی از منابع نیز از نصب سامانه توربوشارژر بر روی این خودرو داخلی خبر می‌دهند که البته در زمینه سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها یا ارتقا فرایند احتراق موتور، اطلاعاتی منتشر نشده است. اگر شرکت سایپا برای خودرو رهام گیربکس اتوماتیک ساخت پانچ را در کنار موتور توسعه پیدا کرده تیبا تولید و به بازار عرضه کند، این خودرو با داشتن قیمتی حدود 100 تا 200 میلیون تومان می‌تواند به فروش خوبی برسد.

چری تیگو 8

محصولات جدید بازار خودرو ایران

کراس اوور 7 نفره چری تیگو به عنوان نخستین خودرو 500 میلیون تومانی چینی‌ها در بازار ایران تبدیل خواهد شد که مقرر شده است به طور رسمی در ایران تولید و به بازار عرضه شود. با توجه به این که تیگو 8 به دلیل داشتن کابینی همانند محصولات مدرن اروپایی، جذاب به نظر می‌رسد، اما متاسفانه شرکت چری برای آن همچنان موتور 1.5 لیتری با قدرت 149 اسب بخار را در نظر گرفته است که به نظر می‌رسد قدرت کافی برای تحمل وزن یک خودرو بزرگ 1700 کیلوگرمی را نخواهد داشت. هرچند به دلیل اینکه این خودرو امکانات خوبی را در کنار طراحی زیبا ارائه می‌کند و از طرفی در بازار رقیب جدی نیز برای آن وجود ندارد، احتمالا به فروش خوبی خواهد رسید.

دنا پلاس اتوماتیک

محصولات جدید بازار خودرو ایران

مدتی قبل شرکت ایران خودرو پیش فروش دنا پلاس اتوماتیک را به پایان رساند و قرار است این خودرو در بهار سال 99 به دست مشتریان برسد، اما برخی از منابع می‌گویند نخستین مدل‌های اولیه این خودرو در زمستان امسال به برخی از مشتریان تحویل داده خواهد شد تا بتوان میزان رضایت و سطح عملکردی این خودرو را مورد بررسی قرار داد. دنا پلاس اتوماتیک نسبت به مدل دنده دستی از همان تجهیزات و امکانات یکسان بهره می‌برد و تنها فرق آنها استفاده از یک گیربکس 6 سرعته AT است که برای آن سیستم تورک کانورتر یا همان مبدل گشتاور نیز در نظر گرفته‌اند. طبق اطلاعیه ایران خودرو، دنا پلاس اتوماتیک در راستای هماهنگی کامل با شرایط آب و هوایی کشورمان از سامانه مبدل انتقال حرارت گیربکس‌های 8 سرعته بهره می‌برد. این خودرو پس از ورود به بازار ایران دارای قیمتی در محدوده 200 میلیون تومان خواهد بود.

جک تی 8

محصولات جدید بازار خودرو ایران

جک تی 8 یا طول 5.32 متری یک پیکاپ کوچک ساخت کشور چین است که در کنار ظاهر خشن خود از امکانات مدرنی بهره می‌برد. این خودرو از یک موتور 2 لیتری توربو برخوردار است که می‌تواند قدرتی برابر با 190 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن‌متری را تولید کند. قدرت تولید شده از موتور نیز توسط گیربکس 6 سرعته به چرخ‌های این خودرو مجهز به سیستم دو دیفرانسیل منتقل می‌شود. این خودرو با ظاهر خشن خود قصد دارد نمایی از محصولات آمریکایی چون شورولت سیلورادو را برای بیننده تداعی کند که البته کابین این خودرو نیز نمایی همانند شورلت مالیبو دارد. این خودرو در بازار ایران حدود 250 میلیون تومان قیمت خواهد داشت.

پژو 207 پانورما

محصولات جدید بازار خودرو ایران

نخستین تولید داخلی پژو 207 با سقف پانوراما توسط ایران خودرو برای عرضه در بازار آماده می‌شود. شرکت ایران خودرو سقف پانورامای پژو 207 را احتمالا با همکاری شرکت پژو طراحی کرده که از روی مدل مشابه پژو 208 هاچ بک الگوبرداری شده است. البته آن را با سانروف اشتباه نگیرید؛ این صفحه شیشه‌ای یا مونروف قابلیت باز شدن ندارد و فقط برای ورود نور و دیدن آسمان ایجاد شده است. گفته می‌شود فضای کابین این خودرو میزان کیفیت رفاه سرنشینان را افزایش خواهد داد. پیش‌بینی می‌شود قیمت کارخانه‌ای دو مدل دنده دستی و اتوماتیک پژو 207 پانوراما حدود 100 و 125 میلیون تومان در نظر گرفته شود که در زمان عرضه به بازار و در صورت استقبال مردم، قیمت آن به 130 و 175 میلیون تومان نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

جک اس 4

محصولات جدید بازار خودرو ایران

طبق اعلام منابع خبری، شرکت کرمان موتور با هدف پر کردن فاصله میان جک اس 3 و جک اس 5 قصد دارد خودرو چینی جک اس 4 را به بازار عرضه کند که دارای ظاهری عجیب و نه چندان زیبا است. ظاهر جک اس 4 برای مشتریان ایرانی ناشناخته خواهد بود و اگر نماد JAC را از این خودرو برداریم، کسی نمی‌تواند آن را یکی از محصولات شرکت چینی جک بداند. پیش‌بینی می‌شود این خودرو با قیمت 230 میلیون تومان به بازار عرضه شود که البته در کنار خود رقبای قدرتمندی چون هایما اس 5، ام وی ام ایکس 33 و هاوال H2 را می‌بینید.

فیس ‌لیفت‌های سمند و سورن

محصولات جدید بازار خودرو ایران

تیراژ محصولات خانواده سمند به صورت سالانه حدود 150 هزار دستگاه است و همین موضوع آن را به یک از مهم‌ترین محصولات تولید داخل کشور تبدیل کرده است که در بازار طرفداران زیادی دارد. ایران خودرو نیز این خودرو را در مدل‌های مختلفی چون سورن، ال ایکس و دنا به بازار عرضه می‌کند و در بازار خودرو کشور به مدت 2 دهه به سهم زیادی دست پیدا کرده است. حالا ایران خودرو اعلام کرد قصد دارد مدل فیس لیفتی از سمند و سورن را با ظاهر اسپرت‌تر و خشن‌تر تولید و به بازار عرضه کند. این خودروها حدود 75 تا 125 میلیون تومان قیمت خواهند داشت و در کنار خود رقبایی چون جیلی جی سی 6 اکسلنت را می‌بینند.

هایما ام 5

محصولات جدید بازار خودرو ایران

خبرها حاکی از آن است که هایما فامیلی ام 5 تا آبان سال 98 به بازار عرضه می‌شود و مشتریان می‌توانند آن را خریداری کنند. شرکت چینی هایما پس از موفقیت نسبتا خوب در بازار ایران تصمیم دارد محصولات بیشتری را به بازار ایران عرضه کند که ام 5 یکی از این محصولات محسوب می‌شود. این خودرو دارای 4.69 متر طول بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2.68 متر است که چنین موضوعی آن را در کلاس سدان‌های میان‌سایز شهری قرار می‌دهد. این خودرو به کابینی نسبتا قدیمی و بدنه اسپرت تجهیز شده است. هایما فامیلی از یک موتور 1600 سی‌سی با قدرت 125 اسب بخار بهره می‌برد که گیربکس 6 دنده اتوماتیک ساخت AISIN ژاپن وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد. پیش‌بینی می‌شود این سدان با قیمتی حدود 250 میلیون تومان روانه بازار می‌شود.

پژو 301

محصولات جدید بازار خودرو ایران

ایران خودرو قصد دارد با عرضه پژو 301 نیوفیس به نوعی به تدریج خودروهای قدیمی خود یعنی پژو 405 را از رده خارج کند. قرار است این خودرو در اواخر سال 98 به بازار عرضه شود که بدون شک می‌تواند یک سدان پرتیراژ با امکانات جدید باشد. این خودرو حدود 4.44 متر طول، 1.74 متر عرض و 1.47 متر ارتفاع دارد و فاصله بین دو محور آن نیز 2.65 متر است. این سدان می‌تواند به خوبی با سایر خودروهای فرانسوی، ایرانی، چینی و کره‌ای بازار ایران رقابت کند. پژو 301 را می‌توان ترکیب یک سدان با امکانات و کم‌مصرف دانست که این کم مصرف بودن را مدیون موتور 115 اسب بخاری EC5 است.

ساینا نیوفیس و خودروهای جدید سایپا

گروه خودروسازی سایپا قصد دارد نسخه فیس لیفت ساینا را برای عرضه بازار آماده کند که در کنار این خودرو، چند محصول با طراحی جذاب دیگر نیز در برنامه این شرکت قرار دارند که در حال حاضر به دلیل نبود سرمایه‌گذاری کافی بلاتکلیف مانده‌اند. در واقع سایپا مدتی است که قصد دارد در قالب یک پلتفرم جدید محصولاتی چون شاسی بلند، هاچ بک و یک خودرو کوچک‌ شهری را به بازار عرضه کند و باید منتظر بمانیم چه زمانی این برنامه‌ها محقق خواهند شد. شرکت سایپا برای ساخت چنین پلتفرمی از خودروهای مدرن جهان در کلاس B و C الهام گرفته است که از این ردیف می‌توان به خودروهای شرکت‌های رنو، نیسان و تویوتا اشاره کرد.

نسل جدید سمند

محصولات جدید بازار خودرو ایران

با توجه به اینکه اخیرا مدیرعامل جدید ایران خودرو از ساخت محصولات جدید توسط این شرکت خودروسازی داخلی خبر داده است، انتظار می‌رود شاهد عرضه نسل جدیدی از سمند باشیم که البته این خبر هنوز به صورت رسمی تایید نشده است. طبق اطلاعاتی که برخی از منابع خبری اعلام کردند سمند جدید در ردیف سدان‌های کوچک و مدرن قرار خواهد داشت که فاصله محوری آن 2.65 متر خواهد بود. در این کلاس می‌توان به خودروهایی چون مگان سدان 2018 و هیوندای النترا 2018 اشاره کرد. نسل جدید سمند رقیبی برای سایپا رهام خواهد بود و برای رقابت با خودروهایی چون چری آریزو 5، مزدا 3 مونتاژی و کیا سراتو مونتاژی به بازار عرضه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*