SUV الکتریکی فورد

قدرت‌نمایی SUV الکتریکی فورد را در یخ و پیست تماشا کنید

سال آینده SUV الکتریکی فورد (Ford) در قامت میراث‌دار موستانگ، وارد بازار خواهد شد. اخیرا خودروساز آمریکایی، قدرت و سرعت این شاسی بلند تمام برقی را در پیست‌ و جاده‌های برفی به رخ کشید.

هنوز SUV الکتریکی فورد تا حد زیادی ناشناخته است و کمپانی سازنده، اطلاعات چندانی را بروز نمی‌دهد؛ جز اینکه آن را الهام گرفته شده از موستانگ معرفی می‌کند. دقیقا مشخص نیست که چگونه یک خودروی اصالتا کوپه، به یک شاسی بلند تبدیل می‌شود و برای آگاهی از جزئیات بیشتر، باید به زمان عرضه‌ی آن نزدیک‌تر شویم.

فعلا اما فورد مشغول پاسخ دادن به اما و اگرها و کشیدن خط بطلان به پیش‌داوری‌ها است؛ به ویژه این طرز فکر که اتومبیل‌های برقی ضعیف و کند هستند، یا کارایی لازم را در شرایط اقلیمی سرد ندارند.

SUV الکتریکی فورد

پیش‌تر این کمپانی ویدیویی را از نمونه اولیه خودروی الکتریکی F-150 منتشر کرد که در حال کشیدن واگنی با بیش از 450 هزار کیلوگرم وزن بود. تد کنیس (Ted Cannis) مدیر تولیدات الکتریکی فورد، همین را گواهی بر قدرت چنین خودرویی می‌داند. اما درباره سرعت چطور؟

او می‌گوید «این ذهنیت که اتومبیل های برقی کند هستند، از گذشته‌های نه چندان دور نشات می‌گیرد و منشا اقتصادی دارد. پیش‌تر هزینه ساخت باتری بالا بود و هزینه ایجاد پلتفرم تازه‌ای در صنعت خودروسازی بالاتر. همچنین زیرساخت‌های لازم برای اینکه مشتریان بتوانند به راحتی ماشین خود را شارژ کنند نیز وجود نداشت. اما حالا شرایط تغییر کرده است؛ با گشتاور و شتاب فعلی، رانندگان به کند نبودن خودروهای الکتریکی اذعان دارند.»

کنیس به سرمایه‌گذاری کمپانی در این پلتفرم برای بهبود سیستم برق‌رسانی، موتورها، تعلیق و تیونینگ هم اشاره کرده تا در نهایت خودرویی تولید شود که مشتریان، عاشق خریدش باشند. در همین رابطه، ویدیویی را از نمونه آزمایشی SUV الکتریکی فورد خواهید دید که در پیست گراتان (Grattan) ضبط شده است.

اما به مساله آب و هوا برسیم. طبق تحقیقات صورت گرفته، تقریبا 80 درصد از آمریکایی‌ها به استفاده از یک خودروی برقی در شرایط سخت آب و هوایی اعتقاد ندارند. به همین دلیل، فورد تست‌هایی را با اس یو وی برقی خود در مناطق سردسیر ترتیب داده است. کنیس هم دراین‌باره می‌گوید:

کارهای زیادی انجام شد تا این اطمینان حاصل شود که اطلاعات به نمایش درآمده روی داشبورد، انعکاس دقیقی از وضعیت خودرو در شرایط موجود باشد. بنابراین خیال رانندگان راحت؛ بی‌خبر و بدون برق در ناکجا گیر نخواهند کرد.

پیش‌تر فورد با F-150 فروش موفقی را تجربه کرد. باید دید آیا تکرار موفقیت با این شاسی بلند الکتریکی در سال 2020 هم ممکن است یا خیر؟

جولان SUV الکتریکی فورد در جاده‌های برفی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*