پورشه تایکان

خودرو الکتریکی پورشه تایکان به عنوان رقیب جدی خودروهای تسلا معرفی شد

پورشه تایکان به صورت رسمی رونمایی شد. این خودرو الکتریکی رقیبی جدی برای خودروهای تسلا محسوب می‌شود. در ادامه مشخصات، امکانات و قیمت این خودرو را بررسی می‌کنیم.

شرکت پورشه پس از حواشی زیاد در نهایت به صورت رسمی از محصول جدید و الکتریکی خود با نام تایکان پرده برداشت. این خودرو در مدل توربو که مدل پایه به شمار می‌رود دارای قیمت 150 هزار و 900 دلار در بازار آمریکا خواهد بود، اما مدل توربو S که مدل قدرتمندتری است حدود 185 هزار دلار قیمت دارد. همچنین مشتریان برای مدل فول آپشن پورشه تایکان توربو S باید مبلغی حدود 241 هزار و 500 دلار پرداخت کنند.

مشخصات پورشه تایکان

پورشه تایکان

هر دو مدل تایکان به سیستم چهار چرخ محرک و دو موتور مجهز شده‌اند که در حالت رانندگی معمولی قدرت آن به 617 اسب بخار می‌رسد. مدل توربو دارای گشتاور 849 نیوتن‌متر است و مدل توربو S نیز گشتاور 1049 نیوتن‌متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. قدرت مدل توربو پورشه تایکان در حالت لانچ به 671 اسب بخار می‌رسد و در این حالت قدرت مدل توربو S حدود 751 اسب بخار خواهد بود.

پورشه تایکان

با چنین قدرتی پورشه تایکان توربو S می‌تواند ظرف مدت 2.6 ثانیه از سرعت صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که البته شتاب مدل توربو 3 ثانیه است. طبق پیش‌بینی شرکت پورشه، مدل پرچمدار پورشه تایکان یا همان مدل توربو S قادر است ظرف مدت 10.8 ثانیه مسافت 400 متر را بپیماید و این رکورد برای مدل توربو 11.1 ثانیه خواهد بود. هر دو نسخه دارای سرعت حداکثری 259 کیلومتر بر ساعت هستند.

پورشه تایکان

مشتریان در زمان خرید پورشه تایکان می‌توانند شارژر را هم سفارش دهند که قیمت کانکت شارژر متحرک این خودرو 1120 دلار و قیمت شارژر تجهیز شده به مدیریت انرژی خانه نیز 1660 دلار است. مشتریان در زمان خرید می‌توانند پورشه تایکان را در رنگ‌های، نقره‌ای، آبی، خاکستری، جت بلک، سفید کررا، مشکی، سفید، سبز و آبی فروزن سفارش دهند. رنگ قرمز کارمین جزو رنگ‌هایی محسوب می‌شود که دارای قیمت 3150 دلار بوده و فقط برای مدل توربو S ارائه خواهد شد.

پورشه تایکان

مشتریان می‌توانند برای کابین پورشه تایکان 9 پوشش کابین را انتخاب کنند که گزینه‌های چرم استاندارد آن شامل مشکی، دو رنگ مشکی-لیمویی و مشکی-قرمز است، مشتریان با پرداخت مبلغ 2450 دلار این امکان را خواهند داشت تا چرم لوکس‌تر مشکی، قهوه‌ای و مشکی-بژ را سفارش دهند. خریداران مدل توربو S با پرداخت مبلغ بیشتر می‌توانند از پرفورمنس بهتری برخوردار شوند. این مدل به صورت استاندارد از فرمان‌پذیری اکسل عقب و ترمزهای سرامیک کامپوزیتی پورشه بهره می‌برد. طراحان رینگ‌های 21 اینچی را جایگزین رینگ‌های 20 اینچی مدل توربو کرده‌اند تا این نسخه یک پرچمدار واقعی از پورشه تایکان باشد.

پورشه تایکان

چند آپشن چند هزار دلاری نیز برای مدل تایکان توربو S قابل سفارش است؛ پکیچ پریمیوم با قیمت 4340 دلاری آپشن‌هایی چون سقف دستیار پارک جلو و عقب با دوربین‌های دید محیطی، شیشه‌ی ایزوله از صدا و گرما، صندلی‌های جلوی تهویه‌دار و سقف شیشه‌ای پانورامیک را شامل می‌شود. همچنین برای این مدل می‌توان سیستم پایدارسازی فعال و کنترل دینامیک شاسی را با قیمت 3590 دلار سفارش داد. این خودرو الکتریکی شامل آپشن‌های دیگری نیز می‌شود که مشتریان در زمان خرید می‌توانند با انتخاب آنها، خودرو خود را سفارشی‌سازی کنند.

تصاویر پورشه تایکان